Kuinka kuumaa teillä asunnossa?
Mulla 28 ja hellettä ollut kaks päivää... kaikki verhot kiinni ym.
Kommentit (134)
30. Vanha omakotitalo, ei ilmastointia.
Hyvä aika paastota kun hiki alkaa puskea syödessä 😁
27.6 astetta, hiukan liikaa minun makuuni.
Kerrostalo 27,8 °C ja varmaan nousee iltaa myöden lisää.
VaahtoVasara kirjoitti:
22 astetta, koska ennakoin edellisistä vuosista ja tilasin Saksasta sellaisen siirreltävän ilmastointilaitteen. lattiamalli siis, 30x 30x 70cm.
Saahan näitä ihan Suomestakin vai millaisen vekottimen tilasit? Laitapa linkki :)
27,2. Ei tuo minua haittaa ainakaan vielä kun nukkumaanmenoon vielä pitä aika. Ikkunat auki joten kosteus vain 40%, ei ole tukalaa.
Ulkona 30 astetta, sisällä 29. Ylin kerros, tiiliseinät ja -katto varaavat "mukavasti" lämpöä.
Kakkis kirjoitti:
VaahtoVasara kirjoitti:
22 astetta, koska ennakoin edellisistä vuosista ja tilasin Saksasta sellaisen siirreltävän ilmastointilaitteen. lattiamalli siis, 30x 30x 70cm.
Saahan näitä ihan Suomestakin vai millaisen vekottimen tilasit? Laitapa linkki :)
Suomen tarjonta tuntuu alkavan 400,- tienovilta, niin kokeilen puoleen hintaan eli 199,-
https://fi.trotec.com/shop/koneet/ilmastointi-ilmanjaeaehdytys/ilmastoi…
Näyttää tuo Suomeen tuonti maksavan lähes tuplat.
Eli valmistajalta suoraan 200,- ja Hobbarista 345,-
https://hobbyhall.fi/fi/kodin-remontointi/ilmastointi-ja-ilmanvaihtolai…
Tekeekö noilla muutaman satasen laitteilla mitään?
Kun ulkoilman lämpötila laskee alemmaksi, kuin sisätilan lämpötila, niin avataan ikkunat ja hyvin saa nukuttua. Aamulla kun lämpö nousee sisätilan tasolle, niin ikkunat taas kiinni.
30-31,7 astetta. Kerrostalon ylin kerros, ei ilmalämpöpumppua (tulee toivottavasti ensi kesäksi), tuulettimet käytössä sekä läpiveto, että edes vähän ilma kulkisi.
31. Opiskelijakämppä, ei ilmalämpöpumppua. Siirrettävä viilennyslaite ei auta tarpeeksi.
Tukalaa on.
Ulkona enää 24, mutta sisällä 29. Vttu.
27.2 C, opiskelijakämppä, lattiatuuletin hurisee päällä, mutta eihän se oikein mitään tee. Sälekaihtimet alhaalla ja verhot eessä, kun ylimmässä kerroksessa olen ja aurinko paistaa suoraan tänne. On ihan liian kuuma, mutta vihaan kesää nyt muutenkin, enkä kestä vähäistäkään hellettä.
Vain +20, kiitos hurisevien ilmalämpöpumppujen.
24 tällä hetkellä, ei ilmastointia. Kaikki ovet ja ikkunat nyt auki, joten toivon että laskee tuosta pikkuhiljaa.
23-24. Ilpo viilentää mutta varsinkin poistaa kosteutta sisältä.