Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kuumaa teillä asunnossa?

apuaapua
25.06.2022 |

Mulla 28 ja hellettä ollut kaks päivää... kaikki verhot kiinni ym.

Kommentit (134)

Vierailija
81/134 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

19. Ilmalämpöpumppu

Vierailija
82/134 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sisällä kuuuuuumaa. En tiedä lämpötilaa kun en halua katsoa.

Juuri rakennettu talo, ikkunat jokaiseen ilmansuuntaan. Ei ole ehditty vielä tehdä kaikkea mitä pitäisi, kuten esim terassia ja sille kattoa. Vähän mietin, että etelän puoleisille ikkunoille tehtäisiin kunnon luukut ulkopuolelle etelän talojen tyyliin. Olokeittiössä ei kuitenkaan olisi pimeä, kun ikkunoita on myös pohjoiseen.

Ilmalämpöpumppu on tilattu, mutta se ei ehdi saapua kesäksi. Koneellinen ilmanvaihto onneksi viilentää öisin, kunnes trooppiset yöt saapuu.

Nuo luukut olis kyllä kätsyt!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/134 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

28. Saisin lämmön laskemaan yhden asteen, jos voisin pitää parvekkeen ovea kiinni. Hullu kissani kuitenkin haluaa hengata auringossa, ja mun on pakko valvoa ettei se läkähdy sinne.

Hullu kissa hengaa, tuli ikävä mun omaa edesmennyttä kissaa, se tahtoi pakkasaamuina kello viisi parvekkeelle ja takaisin  :(   Anna sen kissasi  hengata.

Vierailija
84/134 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

plus 33 mut onkin paahtannut nousuta asti asuntooni sisään. Olin pois täältä 3h. ulkona varjossa,paluuni söin väkisin ja Nukuin varmaan koomassa tuossa 2h?

Vierailija
85/134 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

27

Vierailija
86/134 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 astetta mutta ei tunnu pahalta, kun koko päivä oltu ulkona, jossa lämpötila huitelee 30 asteen paikkeilla. Pidetään vielä ikkunat ja kaihtimet kiinni jonkin aikaa. Yöksi sitten kaikki räppänät auki.

Vierailija
87/134 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

24, ilmastointi on, ihana olla. Makkarin ikkunasta just tuuleskelee, tulin kotiin, oltiin pvä tyttären perheen mökillä.

Vierailija
88/134 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa lähennellä 28, ei ole kaihtimia eikä ilmalämpöpumppua, pelkkä tuuletin...

Vierailija
89/134 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 näyttäs olevan. Ei tunnu yhtään kuumalta, alusvaatteisillani toki istuskelen.

Kohta voisi laittaa erään oluen käymään :D Suositeltu käyntilämpötila 26-32C

Vierailija
90/134 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

27 astetta mutta ei tunnu pahalta, kun koko päivä oltu ulkona, jossa lämpötila huitelee 30 asteen paikkeilla. Pidetään vielä ikkunat ja kaihtimet kiinni jonkin aikaa. Yöksi sitten kaikki räppänät auki.

Mietin tätä kanssa, että kun ensin käy ulkona kunnolla hikoilemassa ei sisälämpötila enää juuri miltään tunnu.

Vierailija
91/134 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 astetta ja minulla on yhä villatakki päällä ja villasukat jalassa kun jalat on jääkylmät. Mietin jo oven avaamista josko päästäisi lämmintä sisälle.

Vierailija
92/134 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

22, just sopiva

Vierailija
93/134 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, ettei tämä ilmamassa ole niin tiivistä kuin esim viime vuonna suomeen saapunut afrikasta tullut. Se taisi jos en väärin muista olla vielä kosteampaa.

Katselin juuri että Helsingin Kaisaniemessä on käsittämättömän kuivaa ilmaa. 28 astetta mutta suhteellinen kosteus vain 39%. Voiko tuo pitää edes paikkaansa näin lähellä merta?

Kosteus on se mikä tekee olon sisällä sietmättömän tukalaksi. Ennen ilpin hankintaa meillä oli omakotitalossa pahimmillaan kostean hellekesän päätteeksi sisällä +29 ja 70% suhteelinen kosteus. Aivan sietämätön tilanne.

Nyt ilppi pitää lämmön 24-25 asteessa mutta kosteus pysyy koko kesän alle 50% lukemassa mikä todella mullistaa olon.

Kuiva 25 astetta sisällä tuntuu iholla mukavan viileältä kun ennen kostea 23 astettakin sai jo lakanat liimautumaan ihoon.

Kyllä meren äärellä voi olla todella kuivaakin ilmaa. Esim. Kuwaitissa on usein tähän aikaa vuodesta tyyliin +46 ja ilmankosteus 10%.

Vierailija
94/134 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavan vilpoisaa, ostin viimekesänä hyvät tuulettimet osamaksulla että pystyn olemaan helteillä sisällä kun uloskaan ei suositella menoa, enkä kyllä pystyskään, nitrot koko ajan vieressä. Siestaa vietän, on lukemista ja kylmiä juomia, vissyä ym.

Vierailija
95/134 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se 249e siirrettästä masiinasta liikaa? kun joka vuosi valitetaan samasta asiasta.

Vierailija
96/134 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmalämpöpumpusta ei saa koitua haittaa muille asukkaille. tietenkin mikäli haluaa hoitaa asian huonosti ja hankkia kunnon konfliktin..

Vierailija
97/134 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

25,3 astetta ja 58% kosteus. Ikkunat on kiinni kun ulkona on lämpöisempää kuin sisällä.

Vierailija
98/134 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se 249e siirrettästä masiinasta liikaa? kun joka vuosi valitetaan samasta asiasta.

Se viilentää korkeintaan yhden huoneen

Vierailija
99/134 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onneksi edes sen huoneen missä on. -Eri

Vierailija
100/134 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle se riittää, kun menen nukkumaan lakanat ovat ihanan viileät ja voin nukkua yöni kunnolla. Onneksi minulla on alle 100:n neliön kämppä,  kaksion viilentää riittävästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi