Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kestä tätä kuumuutta

Vierailija
25.06.2022 |

Ihan liian kuuma, eikä oo mitää ilmastointia kotona 😭 huomennakii taas 30 astetta

Kommentit (201)

Vierailija
101/201 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ensimmäistä kesää ilmalämpöpumppu, mutta sitä ennen kärvisteltiin kesähelteitä vuosikausia kun ei vaan saatu aikaiseksi hommata pumppua. Kyllähän se vekotin nyt saa laulaa aamusta iltaan, oli sähkö sitten miten kallista tahansa. Pääasia että enää ei tartte ainakaan kotona läkähtyä.

Meillä sama. Muutettiin tammikuussa uuteen taloon johon ilp oli jo valmiiksi asennettu. Nyt on melkein kylmä kotona eikä tarvitse kärvistellä. Viime kesä menikin kerrostalon ylimmän kerroksen pätsikämpässä jossa lämpötila kohosi 32-34 asteeseen ja helteiden loputtua kesti yli viikon ennen kuin laski alle 27. Oli aivan helvettiä. Yhtään en nyt laske mitään sähkönkulutuksia vaan pumppu iloisesti laulaa. En suostu enää kärsimään. Ulkoilunkin kestää ihan eri tavalla kun tietää että kohta pääsee viileään sisätilaan.

Vierailija
102/201 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyllä onnekas ihminen, kun mun keho mukautuu lämpötiloihin tosi helposti, eikä helteet ja asunnon lämpö oo haitannut yöuniakaan. Ja talvella taas osaan myös pukeutua niin etten palele ja ulkoilu on mukavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/201 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon mökillä ja eilen tuntui ihanalta, mutta tänään kun äsken heräsin niin iski kuumottava olo. Kuinkakohan lämmin tästä päivästä tulee, kun nyt aamu yhdeksän aikaan on jo näin kuuma?

Tänään pitäisi vieläpä matkata himaan huomisten töiden takia, joten tulen teidän kärsijöiden oloihin.

Ainaskin viikoksi joudun irtautumaan tuosta ihanasta järvestä, jossa on ihania kylmiä virtauksia.

Vierailija
104/201 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut kuuma vielä kertaakaan tänä kesänä.

Vierailija
105/201 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ensimmäistä kesää ilmalämpöpumppu, mutta sitä ennen kärvisteltiin kesähelteitä vuosikausia kun ei vaan saatu aikaiseksi hommata pumppua. Kyllähän se vekotin nyt saa laulaa aamusta iltaan, oli sähkö sitten miten kallista tahansa. Pääasia että enää ei tartte ainakaan kotona läkähtyä.

Meillä sama. Muutettiin tammikuussa uuteen taloon johon ilp oli jo valmiiksi asennettu. Nyt on melkein kylmä kotona eikä tarvitse kärvistellä. Viime kesä menikin kerrostalon ylimmän kerroksen pätsikämpässä jossa lämpötila kohosi 32-34 asteeseen ja helteiden loputtua kesti yli viikon ennen kuin laski alle 27. Oli aivan helvettiä. Yhtään en nyt laske mitään sähkönkulutuksia vaan pumppu iloisesti laulaa. En suostu enää kärsimään. Ulkoilunkin kestää ihan eri tavalla kun tietää että kohta pääsee viileään sisätilaan.

Tuttua, tullut asuttua myös opiskeluaikana todella monessa pätsikämpässä, vaikka parvekekin ollut niin ei mitään apua siitä. Ostimme juuri ensimmäisen oman asunnon ja satsasimme myös ilmalämpöpumppuun. Paras hankinta koskaan! Ei kiinnosta myöskään sähkönkulutukset, maksan mielelläni vaikka ekstraa siitä että asunto pysyy viileänä. Ymmärrän kuitenkin, ette kaikilla ole mahdollisuuksia hommata pumppuja esim vuokrakämppiin.

Vierailija
106/201 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiaa saa työukot ja akat jotka joutuvat raatamaan ulkona näillä keleillä+eläimet luonnossa, jotka eivät pääse näitä helteitä pakoon. Ihmiset voi mennä vaikka kauppoihin yms viilentymään, joten lopettakaa se ruikuttaminen.

Vierailija
107/201 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sympatiaa saa työukot ja akat jotka joutuvat raatamaan ulkona näillä keleillä+eläimet luonnossa, jotka eivät pääse näitä helteitä pakoon. Ihmiset voi mennä vaikka kauppoihin yms viilentymään, joten lopettakaa se ruikuttaminen.

Mä en oo kertaakaan ruikuttanut kuumuutta, vaikka työ oloissani pyörii koneita, jotka entisestään nostattaa sitä lämpöä.

Arvelisin, että 50 astetta voi olla siellä työhallissa työpaikalla. Eikä happikaan kauhean hyvin kulje siellä.

Vierailija
108/201 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt naatitaan!

Ai että mä inhoan tuota hokemaa!! Helteestä kyllä tykkään.

Vierailija
109/201 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää näissä kommenteissa empatian puute toisia ihmisiä kohtaan. Kaikki eivät kestä lämpöä samoin ja ei ole mahdollista lähtee kotoa pois sairauksien vuoksi. Itsekin asuin Helsingissä kerrostalossa aiemmin ja asunto oli koko ajan kuuma yölläkin vaikka parvekkeen ovi oli auki öisin. Betoniseinät oikein varaavat lämpöä ja asunto ei viilene ollenkaan. Rannalle piti kulkee julkisilla, kun ei ollut autoa ja niissä ei toiminut ilmastointi ja kuka edes jaksaa olla siellä rannalla montaa tuntia auringon paisteessa sadan muun kanssa.

Nykyään asun omakotitalossa, jossa ilmalämpöpumppu ja tunnen kyllä myötätuntoa niitä kohtaan, jotka tälläkin hetkellä joutuvat hellettä sietämään pakosta. Tsemppiä ja koittakaa viilentää itseänne. Itselläni toimi hyvin kastella kehoa välillä ja olla tuulettimen edessä. Esim pieni kostea pyyhe jota painelee niskaan kasvoihin jne.

Vierailija
110/201 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ilma on vähän lämpenemässä, ensi viikoksi on luvattu paikoin yli 30 astetta ja aurinko paistaa n.16 tuntia etelä-suomessa.

Vierailija
111/201 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon töissä päivittäistavaravastolla ja osan päivästä olen aina viileässä tilassa muutaman asteen lämpötilassa paksu takki päällä.

Vierailija
112/201 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun ihmiset ei tajua, että sitä vehnää ei saa olla sitä "vähääkään" jos keliakia! Nyt ollaan sitten seuraavat päivät kuumassa kämpässä kun maha sekaisin :( .Ei voi lähtee yhtään mihinkään kun vesiripuli, kaveri lupas käydä kaupassa ja naapuri viedä roskat ja käyttää koiraa ulkona.  Onneks vessa on viilein paikka.

Vierailija
113/201 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu että aina kaikilla on sairauksia ja ei pääse rannalle kun pitää mennä bussilla jne. Kaupassakaan ette vissiin käy.

Vierailija
114/201 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vielä edes ole kuuma. Sitäpaitsi mikään eikä kukaan estä sua ostamasta tuulettimia, viilennyslaitetta, ilmalämpöpumppua tai vastaavaa.

Tavallinen pöytätuuletin on aika hyödytön, ellei siihen laita eteen jotain kylmää, esim. jääpaloja kulhoon. Muutenhan se vaan pyörittää sitä lämmintä ilmaa. Mutta nuo jääpalat auttaa hiukan kyllä.

Kyllä tuuletinkin helpottaa jos pysyy paikallaan. Hankala ja hyödytön jos pitää liikkua.

Ei ainakaan mulla helpota, koska eihän se oikeasti viilennä ilmaa. Jos tuuletin tuntuu viilentävältä, sisällä ei alun perinkään ole kovin lämmintä. Se oikeasti pyörittää vain ympäröivää ilmaa. Voi tietysti olla, että joku kokee sen ilman liikkeen jo sinällään helpottavana.

Vierailija
115/201 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-laisilla on sen takia kuuma, kun käyvät kuumana täällä. Relax niin olokin voi vähän paremmin.

Toi kuumuuden tunne voi olla ihan psyykkeestäkin kiinni.

Vierailija
116/201 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ero kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmiset kestää jossain tropiikissa, missä tämmöne on iha perus

Tropiikissa Aurinko laskee illalla kello 6  ja nousee seuraavan kerran aamulla, meillä aurinko paistaa 20 tuntia.

Täällä hieman pohjoisemmassa eli Oulun lähistöllä päivänpituus on vieläkin 21 tuntia ja 33 minuuttia, vasta heinäkuun 15. aurinko paistaa "vain" tuon 20 tuntia päivässä. Tämä on hirveää.

Vierailija
117/201 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän on jopa kesän toinen hellepäivä..

Vierailija
118/201 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä???

Juurihan tässä hehkutettiin ja hihkuttiin että ihanaa tulee helle! Nyt itketään. Eikö teille kelpaa mikään?

Ja ei, ei riitä selitykseksi että lämmin saa olla mutta ei liikaa. Nimen omaan helletä täällä juhlittiin, miten ihanaa se on.

Vierailija
119/201 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on just tätä, että nämä jotkut (ei kaikki) valittajat haastaa riitaa. Siis teille on sitten ok, kun kaikki kärsisivät jollain tavalla?

Edes tuo ruikuttaminen ei paranna oloanne.

Se että minäkin kerron, että töissäni saattaa olla 50 astetta ja kärvistelen siellä valittamatta niin te osoitatte siitä mieltä alanuolilla, että haista sinä paska.

Kyllähän minäkin tunnen tukalaa oloa, mutta se valittelu ei auta asiaan tippaakaan ja teille varmaan sitten on ok, kun kuolisin johonkin lämpöhalvaukseen?

Vierailija
120/201 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olispa jo syyskuu, v:tuttaa aina kun kesä tulee.

Minulla sama homma ja en ole edes lihava, vaan hoikka. Ärtymys ja v;tutus lisääntyy jo maaliskuun lopulla kun alkaa olla piinaavan valoisaa, elokuun lopulla sitten alkaa helpottamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä