Paljonko teillä yleensä on luottokorttivelkaa maksamatta?
Siis sellainen keskimääräinen tilanne, kun mitään aivan erityistä kuten remonttia ei ole päällä.
Kommentit (143)
0.
Käytän luottokorttia hyvin harvoin.
Semmone kymppitonni. En ole ylpeä. Tarttis saada pois kaikki.
Kiinnostaisi tietää onko luottokorttivelka 0-henkilöillä jotain muita velkoja?
Aika paljon on, monta tuhatta, koska ollut loma. Kun lasku päivittyy, niin "luottokorttivelka" maksetaan pois. Koko ajan sitä maksettavaa kertyy uuteen laskutusjaksoon, kunnes taas lasku erääntyy, ja maksetaan. Vuoden lopussa tuleekin sitten kivasti bonuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan ollut luottokorttia, en tarvitse sellaista mihinkään.
Luottokortti on turvallinen. Jos esim palveluntarjoaja menee konkurssiin, saat omasi pois ja luottofirma jää perimään omiaan konkurssipesältå.
Eli saan rahat takaisin vai? Vai miten tuo eroaa siitä, jos maksan suoraan koko hinnan käteisellä tai pankkikortilla?
no siten että sitten SINÄ olet perimässä siltä konkurssipesältä saatavia. Suomeksi et saa rahoja takas.
Kuinka usein ostat sellaisikta firmoilta tavaraa mitkä menevät samaten tien konkurssiin? Vaikuttaa samanlaiselta myytiltä kuin se että varmaat muka kulkevat maksupäätteiden kanssa ja skannaavat lähimaksulla ihmisten kortteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä,jotkut hörhöt vielä selittää että rahattomat maksaa suoraan ja varakkaat ostaa kaiken velaksi.Olisikohan päinvastoin?
Luuletko oikeasti että varakkaat kantavat mukanaan setelipinkkoja ja likaisia kolikoita?
Niillä varsinkin on yleensä jonkinlainen luottokortti tai sitten Amex mikä on maksukortti, niin nyt lukijat huomio, Amex on maksukortti eli joka kuukausi tuleva lasku pitää maksaa kokonaisuudessa pois, monella on käsitys Amexien kuulumisesta luottokortteihin.
Suomessa yleensä vaatimuksena että on säännölliset tulot jos mielii saada luottokortin eli niitä ei myönnetä varattomille. Varattomilla on yleensä vain käteistä... luottokorttia ei ainakaan.
Tuo on kyllä vähän ihmeellistä miten jotkut saa tuota velkaa kerättyä. Joskus nuorempana olin ihan normaalisti töissä ja koska reissasin ajoittain, mutta firman korttia minulla ei vielä ollut, niin kysäisin pankista jos silloista tonnin rajaa olisi voinut korottaa vaikka pariin tonniin. Ei sopinut. Mitään maksuhäiriöhistoriaa ei ollut ja aina kuun lopussa kuittasin saldon nollille. Ei kyllä kauaa mennyt kun työnantaja tökkäsi sitten kortin käteen.
Sitten joskus kun asuntolainaa hain ja samalla sitten pankkiasiat toiseen pankkiin kun lainatarjous oli parempi. Oli kanssa kortista puhetta ja sanoivat, että vakio olisi 6000 e limitti ja että riittääkö. Olin vähän haavi auki. Sitten tuo on vähän vahingossa noussut 8500 euroon.
Näppärä tuo on tosiaan matkojen ja verkko-ostosten kanssa. Luottoyhtiö on hyvä turva siinä välissä. Edelleen tulee tuo nollilla pidettyä eikä oikeasti olisi kyllä mitään tarvetta moiselle luottorajalle, mutta eipä tuosta toisaalta haittaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
t. se joka summasta riippumatta maksaa korttilaskun aina kokonaan
Käytän pääsääntöisesti luottokorttia, vain muutaman euron pikkuostokset lähimaksulla. Tyypillisesti 1100..1700 €/kk, sitten pari kertaa vuodessa 2500..3000 kun on joitain hankintoja tai esim isompia autoremontteja. Ei pelkästään omia kuluja, vaan perheen elanto yms.
Niin tämä on Visa-maksukortti, eli ei varsinaisesti velkaa. Sillä runsaan 1 kk maksuajalla.
No on sitä ollut jo vuosia aina vähän. Nyt maksoin lomarahoista suurimman osan pois, parisataa jäi vielä. Koitan olla tekemättä uutta velkaa.
Siellä on nyt kolmet lennot ja yksi hotelliyöpyminen. En kuitenkaan maksa luotolla vaan maksu menee tililtä automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä,jotkut hörhöt vielä selittää että rahattomat maksaa suoraan ja varakkaat ostaa kaiken velaksi.Olisikohan päinvastoin?
Luuletko oikeasti että varakkaat kantavat mukanaan setelipinkkoja ja likaisia kolikoita?
Niillä varsinkin on yleensä jonkinlainen luottokortti tai sitten Amex mikä on maksukortti, niin nyt lukijat huomio, Amex on maksukortti eli joka kuukausi tuleva lasku pitää maksaa kokonaisuudessa pois, monella on käsitys Amexien kuulumisesta luottokortteihin.
Suomessa yleensä vaatimuksena että on säännölliset tulot jos mielii saada luottokortin eli niitä ei myönnetä varattomille. Varattomilla on yleensä vain käteistä... luottokorttia ei ainakaan.
Ai Suomessa Amex on maksukortti? Ei tarvitse mennä kuin Ruotsiin niin luokitellaan luottokortiksi ja on puhtaasti vain luottokortti. Mulla ei muuta luottokorttia ole tällä hetkellä kuin Amex Platinum ja siinä velkaa 33 000 kr. Maksan pois kun jaksan.
0 euroa. Pienituloisella ei ole varaa maksaa mistään ylimääräisiä prosentteja normihinnan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
t. se joka summasta riippumatta maksaa korttilaskun aina kokonaan
Olet sitten poikkeus. Uskon, että täällä kirjoittelee monet omakotitaloissa asustelevat äitylit, joilla on se sata tonnia asuntolainaa tai ainakin vielä useampi kymppitonni siitä jäljellä. Sitten pelätään jotain luottokortin saldoa, jos sitä ei saakaan nollille kuun vaihtuessa. Minun laskuoppini mukaan jos minulla on vain se muutama satanen luottokorttivelkaa, josta makselen aina silloin tällöin, niin olen turvatummassa taloudellisessa asemassa. Varsinkin kun nyt korot ovat nousussa.
Nollassa on yleensä. Jos jotain reissu- tai nettiostoksia menee luoton puolelle niin maksan parin päivän sisällä luoton pois. En odota seuraavaan maksupäivään.
Mulla menee Visalaskut automaattisesti tililtä kerran kuukaudessa. Ei siis koskaan mene luoton puolella.
Monikohan vastaajista edes tajuaa että luottokortti on Suomessa yleisesti maksuaikakortti eikä se kuun lopussa maksettava summa ole vielä luottokorttivelkaa.
Monellakohan tuo ominaisuus on edes aktivoitu?
Joitakin kymppejä. Käytän luottokorttia vain sellaisiin asioihin joissa se on kätevintä tai ainoa mahdollisuus.
En edes tiedä. Helvetisti.