Paljonko teillä yleensä on luottokorttivelkaa maksamatta?
Siis sellainen keskimääräinen tilanne, kun mitään aivan erityistä kuten remonttia ei ole päällä.
Kommentit (143)
Oon toistaiseksi maksanut kaiken pois, paitsi kerran maksoin vahingossa jonkun väärän summan. Mutta siis on meillä ollut toisinaan luottokorttivelkaa, mun miehellä siis. Meillä on yhteiset rahat.
Nolla euroa. Ei ole tarpeen käyttää luottokorttia, rahat riittää muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan ollut luottokorttia, en tarvitse sellaista mihinkään.
Luottokortti on turvallinen. Jos esim palveluntarjoaja menee konkurssiin, saat omasi pois ja luottofirma jää perimään omiaan konkurssipesältå.
Eli saan rahat takaisin vai? Vai miten tuo eroaa siitä, jos maksan suoraan koko hinnan käteisellä tai pankkikortilla?
no siten että sitten SINÄ olet perimässä siltä konkurssipesältä saatavia. Suomeksi et saa rahoja takas.
Mitä saatavia? Minähän olen saanut tuotteen jo ostohetkellä. Ei ole tapana ostella tuotteita, joita ei minulle anneta ennen maksua.
Et sitten matkustele koskaan, tai tilaa mitään netistä. Tai osta huonekaluja tai uutta autoa, tai tilaa rakennustarvikkeita.
Kyllä niinkin voi tietysti elää.
Olen ohis mutta joo, kyllä on ihan mahdollista elää noin. Toki matkustelukin onnistuu tilaamatta netistä.Ei elämänlaatu kärsi siitä jos ei luottokorttia vinguta joka paikassa.
Oli joku suoratoistopalvelu veloitettu luottokortilta (kävin muuttamassa). Ei muuta velkaa.
Minä maksan kortin nollille joka kuukausi.
Muuten iskee paniikki.
Käytän luottokorttia ainoastaan lentojen ja matkojen varaamisiin. Mitään muuta en netistä osta. Olen kai vanhanaikainen, mutta haluan sovittaa vaatteet ja kengät ennen ostopäätöstä.
Minulla ei ole koskaan ollut luottokorttivelkaa.
Tarkoitatko luottokorttivelalla mitä? Käytän luottokorttia maksuaikakorttina. Tällä hetkellä kun tulot epätasaiset, käytön luottopuolta vähän. Ehkä 400-900 kk ja maksan kerralla pois, eli jos velalla tarkoitat, sitä ettei makseta kerralla, niin nolla euroa.
Kun olin säännöllisissä tuloissa käytin luottokorttia aina ehkä 1500-1900 kk jotka maksoin eräpäivänä, varsinaista velkaa ei jäänyt silloinkaan.
Nyt epäsäännöllisten tulojen aikaan pitää seurata rahojen riittävyyttä, joten maksan pankkipuolella suurimman osan.
Ei vetun aasit kirjoitti:
Ootteko oikeasti niin perse auki, ettette jostain muutaman tonnin menoista selviä ilman lainoja tai luoton käyttämistä? Sitten maksatte takaisin pienissä erissä korkealla korolla. Lopulta se kolmen tonnin sohva maksaa 4700 euroa.
Harvoin sitä 3000€ sohvaa saa suoraan kaupasta kannetta kotiin, jos onkin rikki kun tulee et ole maksanut vielä mitään, eikä tarvitse tapella rahoista myyjän kanssa.
En muista olenko koskaan maksanut luottovelasta korkoa.
Noin satasen verran, ellen ole reissussa. Silloin voi hurahtaa yli tonniin.
Mitä nyt hbomax ja storytel tekee per kk? Maksan ne pois joka kk.
Vierailija kirjoitti:
Ei vetun aasit kirjoitti:
Ootteko oikeasti niin perse auki, ettette jostain muutaman tonnin menoista selviä ilman lainoja tai luoton käyttämistä? Sitten maksatte takaisin pienissä erissä korkealla korolla. Lopulta se kolmen tonnin sohva maksaa 4700 euroa.
Harvoin sitä 3000€ sohvaa saa suoraan kaupasta kannetta kotiin, jos onkin rikki kun tulee et ole maksanut vielä mitään, eikä tarvitse tapella rahoista myyjän kanssa.
Aina mulla on käyttötilillä vähintään 5.000 euroa ja jos se ei riitä, etutililtä voi siirtää lisää.
0e. En käytä luottokorttia kuin lomamatkoilla jos on pakko. En oo mikään jeesustelija vaan lama-ajan teini eli tajuan että milloin tahansa shit might hit the fan (pitkä sairasloma / työttömyys tai lomautus / yllättävä suurempi meno kuten esim koiran operaatio) jolloin tulot tippuu. Eli silloin ei saa olla ylimääräisiä lisämenoja kuten luottokorttilaskut.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan ollut luottokorttia, en tarvitse sellaista mihinkään.
Niinpä,jotkut hörhöt vielä selittää että rahattomat maksaa suoraan ja varakkaat ostaa kaiken velaksi.Olisikohan päinvastoin?
Ei yhtään, koska elän varojeni mukaan. Minä en tarvitse uusimman muodin mukaisia tavaroita, vehkeitä, vaatteita, kalusteita, helyjä ja hilavitkuttimia, vain näyttääkseni hienompaa julkisivua. Minulla on kaikki mitä tarvitsen. Miten joku voi tuhlata rahojaan kaikkeen typerään. Vaihtaa esim uusi auto (vaikka vanhallakin olisi ihan hyin pärjännyt) ja maksaa siitä jotain 600€/kk vuosikausia pelkästään osamaksua + muut kulut. Huhhuh. No, kai kukin saa työntää rahansa mihin haluaa. Mut näyttämisen haluun rahan tuhlaaminen ei ole pelkästään vain typerää, se on suorastaan noloa.
0€
Käytän vain debit-puolta.
Lentolipun taisin pari vuotta sitten viimeksi ostaa luotolla.
Ai juu, firman autoon on huoltoaseman kortti.
70€ on tavallinen kuukausilasku.
Olen aikoinaan ollut niin pienituloisessa osa-aikatyössä että silloin oli pakko käyttää aina kesälomarahat luottokorttivelan maksamiseen. Vuoden varrella sitä tuli siis joku -700 yhteensä kun oli aina ennen palkkapäivää pakko lainata luotolta ja sitten ei pystynytkään lopulta lyhentämään koko velkaa kerralla joten alkoi pyöriä tilinhoitomaksut ja korotkin.
Sittemmin vaihdoin työpaikkaa ja raha-asiat alkoivat viimein sujua paremmin paremman palkan ja kokoaikatyön myötä ja sain nollattua velat jolloin päätin että en enää ikinä ajaudu tuohon samaan kierteeseen uudestaan. Näin on pysynyt.
Nykyään ei tarvitse enää kuun lopussa lainata rahaa mistään luottokorteilta joten pystyn käyttämään tuota pelkästään nettiostoksissa ja maksamaan velan heti pois kun saan tuotteen käsiini.
Eli tälläkin hetkellä luottovaraa on koko 2500. Ja säästöjäkin kertyy joka kuukausi 300-500 euroa.
Mutta kyllä edelleen hirvittää tuo ammoinen kierre jossa väkipakolla joutui olemaan kun rahat eivät kerta kaikkiaan riittäneet elämiseen.
Tilastojen mukaan suomalaisilla oli viime vuonna luottokorttivelkaa 560 euroa kuluttajaa kohti. Kun kerran kaikilla ei ole edes luottokorttia, kortillisten osuus on keskimäärin paljon isompi.
Kummasti tänne ovat valikoituneet kaikki ne, joilla ei koskaan ole luottokorttivelkaa :D :D