Saako vesimelonista syödä ne mustat siemenet??
mua pelotetiin pienenä et ne tappaa. Saakohan niitä syödä paljonkin? Kun mulla kokonainen vesimeloni ja siinä paljon siemeniä
Kommentit (17)
Hyvä kysymys. Haluaisin myös tietää asian. Itse en syö niitä.
Saa oon syönyt vesimeloneja joka aamu tyhjään vatsaan siemenien kera ei mitään ongelmaa.
Ei, kun vatsassa alkaa kasvamaan uusia vesimeloneita. Ei vaan, kyllä niitä voi syödä, mutta esim. omenan siemeniä ei saa syödä.
Syön tai en .Jos nyt tulee vesimelonin mukana suuhun niitä, Joko otan nenäliinan tai nielaisen.Sen kummemmin ajattelematta asia.Kuivatat ne, saat niistä korjua,tauluja . Vain mieikuvitus kattona!
Voi kai. Mutta kannattaa varmistaa ettei siemen tai siemenet juutu kurkkuun, jos on isompia tai on kuiva kurkku.
Vierailija kirjoitti:
Voi kai. Mutta kannattaa varmistaa ettei siemen tai siemenet juutu kurkkuun, jos on isompia tai on kuiva kurkku.
Ei vesimelonissa ikinä ole isoja siemeniä. Todella pieniä ja menee vaikka ilman pureskelua.
Vesimelonin siemenet on todella ravinteikkaita, paljon hiven- ja kivennäisaineita. Niitä voi syödä kuten kurpitsansiemeniäkin, tosin jos ne nielaisee kokonaisena, niin ei ne sitten sula. Ja ravinteet jää hyödyntämättä.
Vesimelonista voi syödä myös sen valkoisen osuuden , monissa maissa se hillotaan ja sitä pidetään herkkuna.
Harmikseni minulla ei ole tummaihoisia ystäviä joten jouduin kysymään palstalta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Harmikseni minulla ei ole tummaihoisia ystäviä joten jouduin kysymään palstalta.
Ap
Häh ?
Vesimelonin siemenet ovat terveellisiä. Erityisesti miehille.
Siemenet voi syödä. Minulla oli unohtunut pilkottu vesimeloni jääkaappiin kolmeksi päiväksi, oli kannellisessa lasiastiassa, ja nyt oli hedelmän sokeri muuttunut siirappiseksi. Ei mitään vikaa hajussa, mutta onkohan pilaantunut?
Omenan siemeniä ei saa syödä.
Mustia siemeniä ei saa syödä. Valkoisia siemeniä saa syödä niissä on kuitua.
Siemenet on hedelmän terveellisin osa.
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/mita-tapahtuu-jos-nielee-ves…
"Vesimelonin siemeniä on turvallista niellä, joskin liiallinen raakojen siementen popsiminen voi johtaa vatsavaivoihin."