Keittiöremontin tehneet!
 Kysymys välitilan laatoista. Eli siis sen lieden takana olevan seinän laatoituksesta. Että kuinka vaalean saumavärin uskaltaa valita, jotta esim. öljy- yms. tahrat eivät sotkisi saumaa heti kättelyssä?
 Kun olin ajatellut graniitin harmaata kivitasoa ja siihen sopivaa jotain vaalean harmaata laattaa seinään, mutta onko se sitten jo vuoden kuluttua ihan entinen?
 Auttakaa kokematonta. Ja vielä lisäkysymys... mikä olisi hyvä lattialaatan väri jos siis tasot harmaata kiveä ja kaapistot valkoista/luonnonvalkoista?
 Kiiiitos !

Kommentit (8)
Kuuma öljy kun roiskahtaa valkoiseen saumaan, niin kuinkas siinä sitten käy, varsinkin jos öljyssä esim. kurkumaa tms... ap
Käytä saumasuoja-ainetta, niin tahrat lähetävät helposti. Käsittely pitää uusia säännöllisesti vuosittain.
laattakin marmoria, eli vähän huokoinen. Sitä voi koettaa suojata vaikkapa vahaamalla. Meillä ei kyllä tehty sitäkään ja ovat pysyneet nyt 3 vuotta ihan hyvinä.
Saumauslaastin värjääntyminen ei ole ollut ongelma yhdessäkään keittiössä, jossa olen kokkaillut, ja kokemusta minulla on 25 vuoden ajalta. Sen sijaan keittiön lattialaattojen saumat kyllä tahriintuvat. En enää laittaisi lattian saumoihin mitään vaaleaa.
mitä jos valitsisit seinään enemmän väriä kuin harmaata? minkävärinen graniitti? meillä on siniseen vivahtava, joten meillä on sinistä seinässäkin. On hyvä yhdistelmä.
 ruskehtavaa laattaa, sillä sen tulisi jatkua aina eteiseen ja ulko-ovelle saakka, joten vaaleat värit eivät tule lattiassa kysymykseen.
 Ja kiitos saumasuoja-ainevinkistä. ap
 Sellainen perusharmaa (?) graniitti, ei ruskehtava. Mielenkiintoinen tuo teidän sininen laatta, sopii varmasti teille, mutta meillä ei ole mitään sinistä, eikä tykätä siitä värinä silleen kauheasti.
 Ehkä meille se harmaa kävis kuitenkin paremmin. Kauhean vaikeaa, maksaisikohan sisustussuunnittelija kauheasti...  ap
Mutta mietin vaan vielä, että kun meillä käytetään paljon kaikenlaisia eksoottisia mausteita ja ne värjäävät helposti esim. kankaat lopullisesti... esim. pesto- ym. yrttiöljykastikkeita ja sen sellaisia.
Tosi vaikea valita kun tietää, ettei seuraavaa keittiöremonttia tule ainakaan 20. vuoteen...
ap