Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vaalikone tiedusteli ehdokkailta kantaa väittämään: Poliitikkojen on asetettava Suomen ja suomalaisten etu kaiken muun edelle

Vierailija
19.11.2023 |

Suomen tasavallan presidenttiehdokkaista "Jokseenkin eri mieltä" olivat Pekka Haavisto ja Li Andersson.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaessaan toimessaan tasavallan presidentti antaa eduskunnan edessä seuraavan juhlallisen vakuutuksen:

Minä , jonka Suomen kansa on valinnut Suomen tasavallan presidentiksi, vakuutan, että minä presidentintoimessani vilpittömästi ja uskollisesti noudatan tasavallan valtiosääntöä ja lakeja sekä kaikin voimin edistän Suomen kansan menestystä.

Vierailija
2/23 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vain he ymmärtävät, miten nykyisessä maailmassa toimitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisuuden määritelmä on taas se ydin kiista.

Vierailija
4/23 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä kysymys on aika mieletön, koska käsityksiä siitä mikä on suomen ja suomalaisten etu on rajaton määrä.

Vierailija
5/23 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mun mielestä kysymys on aika mieletön, koska käsityksiä siitä mikä on suomen ja suomalaisten etu on rajaton määrä.

Joten Venäjän etu ensin?

Vierailija
6/23 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykseen on vähän vaikea vastata. Olemme mm. Naton ja EU:n jäseniä. 

Vierailija
7/23 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa jos ne Ukrainassa miettisivät vaikka Venäjän etua ennen omiaan? 

Vierailija
8/23 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Suomalaisen etu myös silloin kun hän asuu ulkomailla? Taas miten suomalaisuus määritellään.

Vierailija
9/23 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin ensin kyllä mutta sanavalinta on ongelmallinen. Voiko päättäjä tosiaan laittaa Suomen ja suomalaisten edun KAIKEN muun edelle. Se kuulostaa vähän fanaattiselta ja jopa fasistiselta ja on todennäköisesti tarkoitushakuinen valinta vaalikoneen tekijöiltä.

Vierailija
10/23 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vähän ongelmallinen asia koska sama maapallo kaikilla ja kaikki rajat on täysin teennäisiä.

Vierailija
11/23 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Suomalaisen etu myös silloin kun hän asuu ulkomailla? Taas miten suomalaisuus määritellään.

Vääristelet asiaa. Suomen kansan edusta tuossa sanotaan.

Ei yksittäisen suomalaisen joka asuu ulkomailla edusta.

Vierailija
12/23 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalikoneissa on paljon kysymyksiä, joihin mielestäni olisi aika vaikea vastata, jos ajattelisin, että itse pitäisi ehdokkaana niihin kysymyksiin vastata. 

Vierailija
13/23 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vääristele vaan kysyn miten suomen kansalainen määritellään. Hän voi myös asua ulkomailla.

Vierailija
14/23 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin selkeä ja erittäin tärkeä kysymys. Outoa, ettei siihen osata vastata, kertoo kaiken.

Vierailija
15/23 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikka ensin !

Vierailija
16/23 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupperwaaran kuuluisan lausahduksen muistaa jokainen.

Vierailija
17/23 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vääristele vaan kysyn miten suomen kansalainen määritellään. Hän voi myös asua ulkomailla.

Suomen kansalaiset on varsin hyvin määritelty ryhmä. Ne on niitä jotka voivat valita presidentin

Vierailija
18/23 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen kansalaiset on varsin hyvin määritelty ryhmä. Ne on niitä jotka voivat valita presidentin

Lapset ei ole kansalaisia?

Vierailija
19/23 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaessaan toimessaan tasavallan presidentti antaa eduskunnan edessä seuraavan juhlallisen vakuutuksen:

Minä , jonka Suomen kansa on valinnut Suomen tasavallan presidentiksi, vakuutan, että minä presidentintoimessani vilpittömästi ja uskollisesti noudatan tasavallan valtiosääntöä ja lakeja sekä kaikin voimin edistän Suomen kansan menestystä.

Tuo Haavisto ei mielestäni sovi presidentiksi, ei ole edellytyksiä.

Syyt:

- juuri tuo Hesarin vaalikysymys vastaus .

- tasavallan presidentiksi ei mielestäni voi hakea pelkällä yo todistuksella ja työkokemuksella.     

- armeijan ylipäälliköksi ei mielestäni voi hakea sivari

- heterona toivon presidentin olevan hetero

Vierailija
20/23 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo Haavisto ei mielestäni sovi presidentiksi, ei ole edellytyksiä.

Syyt:

- juuri tuo Hesarin vaalikysymys vastaus .

- tasavallan presidentiksi ei mielestäni voi hakea pelkällä yo todistuksella ja työkokemuksella.     

- armeijan ylipäälliköksi ei mielestäni voi hakea sivari

- heterona toivon presidentin olevan hetero

Koen, että tässä on nyt sama tilanne, kun silloin kun kaupunginjohtajien paikkoja laitetaan hakuun. Hakijoiden joukossa on sellaisia, jotka eivät täytä viran "kelpoisuus vaatimuksia". Erityisesti tuo koulutuksen puuttuminen ja keskenjättäminen on mielestäni vakava asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan