Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan muu joutunut laittamaan lapset hoitoon pieninä miehen itsekkyyden takia?

Vierailija
17.10.2006 |

Meillä siis tällainen tilanne. Olen hoitanut molemmat lapset kotona 1 v 1 kk ikään asti. Yli vuoden kotona olon jälkeen olen halunnut palata/joutunut palaamaan työelämään, mutta en kuitenkaan laittaa lapsia vielä kodin ulkopuolelle hoitoon. Vastavuoroisti oletin, että mieheni voisi jäädä kotiin ainakin vuodeksi. Taloudellisesti se olisi ollut meille mahdollista, kun ei ole ylisuuria lainoja tms.

Mies kuitenkin ajatteli uraansa, eikä millään voinut jäädä noin pitkäksi aikaa kotiin. Surullista ja itsekästä :-(. Lapsemme kyllä pärjäävät hyvin hoidossa, mutta ehkäpä kotihoito olisi kuitenkin lapsiystävällisempi vaihtoehto.

Onko kellään muulla vastaavaa tilannetta, että mies ei suostu kontribuoimaan lasten kotihoitoon, vaikka siihen olisi mahdollisuus???

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä pyytäisi miestä jäämään kotiin. Hölmö olet!

Vierailija
2/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuostakin aiheesta, niin ei tarttis olettaa mitään....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihme ämmiä nuo muut tässä ketjussa, niiden mielestä vissiinmiehelle kuuluu lapsiasioissa lähinnä siittäminen

Vierailija
4/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli jo korkea aika palata työelämään, koska alani kehittyy nopeasti. Mies on taas tehnyt keskeytyksetöntä työuraa, ja luulen että hänen työnantajansa olisi suhtautunut hoitovapaaseen myötämielisesti.

ap

Vierailija
5/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja luulen että hänen työnantajansa olisi suhtautunut hoitovapaaseen myötämielisesti.

ap

Vierailija
6/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
7/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään voi pakottaa kotiin jäämään, ei isää eikä äitiä.

Lapset päivähoitoon jos kumpikaan ei halua jäädä kotiin.

Jos koet oman kotona olosi jotenkin ylisuurena uhrauksena, niin miksi olet tehnyt lapsia?

Vierailija
8/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuudessa voi olla, että jos lisää lapsia tulee, niin sitten ei enää hoida, jos siis tulot romahtaisi liikaa. Mutta silloin se on yhteinen päätös.

Vierailija
9/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
10/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ajatus että *äiti* jää aina kotiin. Meillä on jaettu kotonaolo puoliksi juuri siksi että olemme samalla alalla ja tiedämme oikein hyvin että siitä *on* haittaa. Olkoon haitta sitten molemmille samanmoinen.

Vierailija
11/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit jäänyt kotiin. Nythän te molemmat vanhemmat ajattelette itsekkäästi - ja yllättäen - lapsennehan siitä sitten kärsivät!

Ja eikö tuollaiset voisi selvittää ennen kuin hankkii lapsia?

Vierailija
12/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun asia konkretisoitui, hän koki kuitenkin sen liian suureksi haitaksi omalle työuralleen. Olen toki hieman pettynyt, mutta ymmärrän toki miestäni, koska näen omalla kohdallani, miten nopeasti kuvioista tippuu, jos on liian kauan kotona.

ap

Vierailija
13/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan mielenkiinnosta kyselen, sillä itse olen IT-alalla ja oikeasti asiat eivät muutu niin paljon. Nopeasti saa kyllä kiinni kun palaa töihin.

Ja todellakaan palkkatasokaan ei ole lasten kanssa kotona olemisen takia jäänyt jälkeen. Saman tien töihin palatessa käydään läpi mm. palkka-asiat ja tulevat tavoitteet ja ihan olen samassa tasossa palkallisesti kuin mieskolleganikin.

Ei ketään voi pakottaa jäämään kotiin lasten kanssa. Minä sinuna käyttäisin tilaisuuden hyväksi jos itse vain haluat jäädä kotiin. Meillä mies olisi ollut valmis jäämään kotiin, mutta kuitenkin koimme järkevämmäksi minun jäämiseni. Minä nautin kotona olosta niin kauan kuin sitä kesti. Ihanaa aikaa. Ei kannata kiirehtiä töihin liian aikaisin!

Vierailija
14/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siis miksi et? Yhtä lailla ne on miehen lapsia kun naisenkin ja mies kykeneväinen ottamaan vastuuta! Ootko vähän takapajunen? Sääliks kät jos et vois omia lapsias miehellesi jättää, minä ainakin voisin.

Vierailija
15/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen miehensä on lupaillut jotain mitä ei pidä. Eikä muutenkaan ole reilu.

...ja sitten ap:lle sanotaan että hän on itsekäs, eikä ajattele lasten parasta?

Miksei isyyteen kuulu mitään vastuuta?

Vierailija
16/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vuosi sinne tai tänne mitään hetkauta! Itse olin neljä vuotta pois (media-alalta) ja teki tauko vain hyvää.

Vierailija
17/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse olen tutkija (pätkärahoituksella, kuten niin monet meistä). Ja ihan selväksi on yliopistolla tehty, että kotiin ei voi jäädä pyöriskelemään pitkäksi aikaa tai tulevaisuus on menetetty.

Vierailija
18/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle asia on ok, koska se oli tiedossani jo naimisiin mennessä.

Sinun tapauksesi on tietysti hieman erilainen, jos olet ollut siinä uskossa, että jaatte lastenhoitohommat miehesi kanssa tasan. Tai näin minäkin luonnollisesti olettaisin, jos muuta ei olisi sovittu. Hankala tilanne. Ei ketään voi kuitenkaan pakottaa jäämään kotiin...

Vierailija
19/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei täydellisesti ymmärrä! Minusta tuossa ajaa nyt jääräpäiset periaatteet terveen järjen ohi.

Vierailija
20/34 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso pieniä poikia ja tyttöjä: pojat hurruuttelevat autoilla ja tytöt hoivaavat milloin mitä pehmolelua. Tottakai miehetkin osallistuvat lastenhoitoon, mutta ellei kyseessä ole tosi poikkeustapaus niin ei isästä saa äitiä. Hoivavietti on vain erilainen. Ole onnellinen perheestäsi ja unohda tuo jos kerta minäkin niin silloin on myös sinunkin -mentaliteetti. Anna miehesi olla isä omalla tavallaan ja sinä äiti omallasi. Yhdessä taatte lapsellenne turvallisen ja onnellisen perheen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi