Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolisoistaan sairaalloisen mustasukkaiset ovat rasittavia muille

Vierailija
25.06.2022 |

Olen törmännyt eri yhteyksissä pariskuntiin, joiden toinen osapuoli on sairaalloisen mustasukkainen puolisostaan. Ilmiö ei riipu sukupuolesta, sitä esiintyy miehillä ja naisilla. Mitään järkevää syytä mustasukkaisuudelle ei ole ja tuo mustasukkaisuus menee aivan yli: puolisoa vahditaan, puolison ei anneta jutella rauhassa muiden kanssa ja koko ajan korostetaan, että toinen on varattu. Pelätään, että kaikki ovat vokottelemassa sitä omaa puolisoa. Eri työpaikoissa on muutaman kerran tullut vastaan näitä pariskuntia. On ihan hirveän rasittavaa, kun töitä ei saa tehdä rauhassa työkaverin kanssa, vaan mustasukkainen puoliso purjehtii paikalle.

Jos vaikka juteltiin Pekan työhuoneessa yhteisestä työtehtävästä ja naurettiin jollekin työhön liittyvälle asialle, niin Pirjo purjehtii heti huoneeseen kysymään, että mitäs täällä nauretaan. Jos Mika, Minna, Päivi ja Kirsi olisivat lähdössä kesken työpäivän lounaalle, niin Mikan puoliso Jaana haluaa ehdottomasti tulla mukaan, koska Mikaa ei voi laskea naisporukassa syömään. Ties mitä lounaalla voisi tapahtua. Mustasukkainen puoliso kyttää puolisonsa tekemisiä työpaikalla, käy monta kertaa päivässä varmistamassa kenen kanssa ja missä puoliso on. Töistä pitää aina lähteä yhtä matkaa. Vastaan on tullut jopa muutama tapaus, joissa nainen ei ole halunnut hankkia ajokorttia, jotta on miehen kyytien varassa ja miehen on kuskattava naista töihin ja muihin menoihin (ja kätevästi tuolla voi rajoittaa miehen menemisiä). Eräs nainen oli työpaikan pikkujouluissa koko illan tiukasti miehensä käsipuolessa kiinni, jotta kukaan nainen ei voisi kysyä hänen miestään tanssimaan. Pahimmat tapaukset ovat jopa kieltäneet puolisoaan juttelemasta "liian kiinnostuneiden" työkaverien kanssa.

Osa sairaalloisen mustasukkaisista ihmisistä työntää parisuhdettaan jatkuvasti somessa muiden näkyville. Siis suunnilleen niin, että Matin profiilikuvassa poseeraa myös Merja ja viikossa julkaistaan useampi päivitys, jossa kerrotaan miten sitä taas tehtiin kaikki yhdessä Prismassa käymisestä alkaen. Valokuvissa Matti puristaa tiukasti itseään Merjaa vasten, ettei varmasti kenellekään jää epäselväksi, että ovat pari. Oikein alleviivataan sitä, että Merja on sitten varattu ja ei kannata tulla mitään yrittämään. Tavallista on, että pariskunta vielä keskustelee facebook-julkaisunsa alla, vaikka voisivat jutella nuo asiat kasvotusten.

Kukaanhan ei tietenkään myönnä olevansa sairaalloisen mustasukkainen, vaan kuvittelee käyttäytyvänsä normaalisti. Nämä puolisoistaan sairaalloisen mustasukkaiset ovat todella rasittavia. Sairaalloisen mustasukkainen ei tajua, että ei muut ole siitä hänen puolisostaan oikeasti kiinnostuneita. Ei se peruspertti tai tavistiina ole muille mikään palavan intohimon kohde. Nihkeintä on, että jos satut olemaan sinkku, niin sairaalloisen mustasukkainen on aivan varma, että olet hänen Juhaansa vokottelemassa, kun hymyilit Juhan vitsille. Muiden ystävällisyys tulkitaan aivan väärin ja kuvitellaan, että toisten perusystävällinen käytös on merkki siitä, että he ovat kiinnostuneita puolisostasi.

Miten te jaksatte näitä sairaalloisen mustasukkaisia ihmisiä?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna toisten olla ja elää, mitä se sua häiritsee.

Vierailija
2/55 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten käy sääliks noita puolisoita. En tajua mikseivät eroa. En sietäis mitään kyttäämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osannut varoa tuollaisia ihmisiä aiemmassa työpaikassani.

Miehestään mustasukkainen vaimo kuvitteli mun olevan kiinnostunut miehestään. Olin parisuhteessa elävä parikymppinen ja tuo pariskunta oli minua liki 30 v vanhempi. Tuo vanhempi mies ihastui minuun yksipuolisesti ja kertoi vaimolleen noista tunteista. Vaimo kävi minuun käsiksi tuon takia. Oli muutenkin hirveä kokemus, kun ihastunut mies ja mustasukkainen vaimo vainosivat minua pitkään. 

Enää en halua sen syvällisemmin tutustua tuollaisiin työkaveripariskuntiin. Ei huvita uudestaan joutua keskelle toisten parisuhdedraamaa.

Vierailija
4/55 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan varmaan alapeukkuja tästä mielipiteestä, mutta musta pariskuntien ei pitäisi olla samassa työpaikassa. Tekee vain parisuhteelle hyvää, kun kumpikin saa työpäivän aikana nähdä muita ihmisiä eikä koko aikaa nyhjätä samassa paikassa puolison kanssa.

Vierailija
5/55 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikallani oli melko pieni työtiimi, jossa oli yksi aviopari. Oli oikeasti aika tuskaa, kun heidän avioelämänsä tila valui työpaikalle. Näki, milloin olivat riidoissa, kun toinen mökötti ja istui kauas. Toinen taas mustiksena tuli keskeyttämään, jos miehensä keskusteli jonkun työpaikan naisen kanssa. Pahimmillaan tuo mustis vaimo saattoi piikitellä muita työntekijöitä ja samaan syssyyn muistuttaa, että hänellä sitten menee niin hyvin miehensä kanssa.

Vierailija
6/55 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua täälläkin! Aina on ollut jotain ongelmaa, kun on ollut joku pari työpaikalla. Nykyisessä paikassa on yksi pari, jonka yhteiselo ei häiritse työtä. Työskentelevät eri tiimeissä ja koulutustaustan vuoksi eri työtehtävissä, joten eivät tee juurikaan yhdessä töitä. Silloin kun ollaan kaikki samassa porukassa, niin molemmat juttelevat normaalisti kaikkien työkaverien kanssa ja vaihtavat jonkun sanan toistensakin kanssa. Ovat niin vähän töissä tekemisissä, että ei häiritse muita työkavereita ollenkaan. Usein ihan unohtuu, että nuo ovat pari.

Vierailija
7/55 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nihkeintä on, että jos satut olemaan sinkku, niin sairaalloisen mustasukkainen on aivan varma, että olet hänen Juhaansa vokottelemassa, kun hymyilit Juhan vitsille."

Ihmisillä on aivan liian suuret luulot kumppaninsa viehätysvoimasta. Lisäksi vielä kuvittelevat, että monet sinkut olisivat kiinnostuneita kaikista vastakkaisen sukupuolen edustajista. Herätys! Ei minua kiinnosta isäni ikäiset, varatut tai muuten vaan hyvin epäviehättävät miehet. 

Vierailija
8/55 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksakaan. Pysyttelen erossa mikäli mahdollista.

Vierailija
9/55 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites mustasukkaisen, toista kyyläävän osapuolen omat reissut kestävät ns. päivänvalon?

Aiheeton mustasukkaisuus juontaa juuresta henkilön omasta epäluotettavuudesta sekä omasta epävarmuudesta. Minua ei jätetä.

Vierailija
10/55 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli mökkinaapuri, jonka mies istui siinä rajalla kasvot mun tontillepäin ja kyyläsi, kun otin aurinkoa bikineissä. Hänen vaimonsa luuli, että vikittelin miestään, joka btw oli niiiiin kaukana mistään edes kohtuullisen näköisestä mun mielestäni. Oli niin ällöttävää, että rakennutin siihen 180 cm korkean umpinaisen aidan. Mielenkiintoista, että sen aidan rakentamisen jälkeen heitä ei ole juurikaan enää näkynyt.

Vierailija
11/55 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nihkeintä on, että jos satut olemaan sinkku, niin sairaalloisen mustasukkainen on aivan varma, että olet hänen Juhaansa vokottelemassa, kun hymyilit Juhan vitsille."

Ihmisillä on aivan liian suuret luulot kumppaninsa viehätysvoimasta. Lisäksi vielä kuvittelevat, että monet sinkut olisivat kiinnostuneita kaikista vastakkaisen sukupuolen edustajista. Herätys! Ei minua kiinnosta isäni ikäiset, varatut tai muuten vaan hyvin epäviehättävät miehet. 

Todellakin näin! Ei se Pertti-perheenisä 57 v. niin HOT ole kuin jotku vaihdevuosiämmät kuvittelevat.

Vierailija
12/55 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän niin mustasukkaisia pariskuntia että toinen on kuuntelemassa toisen puhelut jopa lapsuudenperheen jäsenten kanssa. kaupassa ei saa käydä yksin tai edes olla yksin kotona.karmeeta elämää.toinen mustasukkainen pariskunta eros ,kun mies ei saanut olla edes kotona, yksin toisessa huoneessa,

Vierailija
13/55 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites mustasukkaisen, toista kyyläävän osapuolen omat reissut kestävät ns. päivänvalon?

Aiheeton mustasukkaisuus juontaa juuresta henkilön omasta epäluotettavuudesta sekä omasta epävarmuudesta. Minua ei jätetä.

Ainakin tuntemani mustikset jättävät omat reissut väliin, kun niiden aikana ei voi tarkkailla puolison tekemisiä.

Vierailija
14/55 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin tuntemani mustikset jättävät omat reissut väliin, kun niiden aikana ei voi tarkkailla puolison tekemisiä.

Tämä. Osa myös rajoittaa puolison menoja, jos ei itse voi mennä mukaan. Korkeintaan johonkin miesten saunailtaan voi mennä, jos on varma, että paikalla ei ole yhtään naista.

Vierailija
15/55 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten käy sääliks noita puolisoita. En tajua mikseivät eroa. En sietäis mitään kyttäämistä.

Tätä ihmettelen itsekin. Tottakai yksittäiset mustasukkaiset hetket on ymmärrettäviä, mutta en jatkaisi jatkuvaa epäilyä. Tuohan rajoittaa valtavasti elämää, kun ei saisi olla lainkaan yksityisyyttä ja koko ajan toinen hengittäisi niskaan.

Vierailija
16/55 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemieni mustasukkaisten naisten miehet on kyllä kaikkea muuta kuin saaliita. En vilkaisi kahdesti, jos kävelisi kadulla vastaan. Nuo miehet on todella tavallisia, eikä ole mitään "erityisiä piirteitä", jotka naisia houkuttaisivat. En tajua, miksi vaimonsa kuvittelevat muiden olevan miestensä perässä.

Vierailija
17/55 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten hämmentää tuo pelko että joku muu haluaa kumppanisi, helvetin harvassa on ne ihmiset jotka niin haluttuja on että ihan parisuhteen väliin mentäisiin.0

Vierailija
18/55 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, onko joskus muka käynyt niin, että mies olisi lähtenyt naispuolisten työkavereidensa kanssa lounaalle ja tämä EI olisi johtanut orgioihin? Itselläni ei kertaakaan.

Vierailija
19/55 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalloinen mustasukkaisuus kohdistuu jostain syystä sellaisiin Pentteihin ja Kirseihin, joista tuskin kukaan muu on kiinnostunut. Sitten taas jonkun naisten keskuudessa tavoitellun Markon vaimoa ei hetkauta muiden naisten lirkuttelut ollenkaan, kun luottaa mieheensä.

Vierailija
20/55 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, onko joskus muka käynyt niin, että mies olisi lähtenyt naispuolisten työkavereidensa kanssa lounaalle ja tämä EI olisi johtanut orgioihin? Itselläni ei kertaakaan.

Älä höpise.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi