Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuli ihan horvea mieli. Naapurin (?) lahettamana meilla kavi viranomaiset tsekkaamassa lapset. Meilla uhmis ja koliikkivauva enka varmasti satuta tai tee mitaan. Tuliko nyt leima?

Vierailija
17.10.2006 |

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vain naapureista meno kuulostaa kauheammalta kuin se onkaan, eritoten jos on huono äänieristys talossa. Kaikki eivät ymmärrä, minkä verran pienistä lapsista lähtee jo " luonnostaan" ääntä -ei siihen mitään pahoinpitelyä tai heitteillejättöä tarvita.

Älä huoli, tilanne lienee nyt tarkastuksen jälkeen ok. Ymmärtämättömiä naapureita on joka talossa -jotkut eivät ymmärrä lapsiperheen meteliä, toiset eivät yöllistä suihkussa käymistä, jne..

Vierailija
2/32 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin ainankin ne lapset joilla huonot olot saavat ehkä apua.

Ja jos ne viranomaiset nyt käyvät ihan aiheettomasti niin mitä sitten. Itse sinä tiedät ettet satuta lapsia tms. Viranomaisten on vaan pakko tarkistaa jos tulee ilmoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lella taloa.

Vierailija
4/32 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyöhyketerapia muuten auttaa koliikkiin, suosittelen!! Tsemppiä!

Vierailija
5/32 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota itseesi, ap.

Laiha lohtu, mutta lapset ovat pieniä vain lyhyen hetken.

Voimia!

Vierailija
6/32 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

silloin ainankin ne lapset joilla huonot olot saavat ehkä apua.

Ja jos ne viranomaiset nyt käyvät ihan aiheettomasti niin mitä sitten. Itse sinä tiedät ettet satuta lapsia tms. Viranomaisten on vaan pakko tarkistaa jos tulee ilmoitus.

Vierailija
7/32 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele tosiaan kuinka hienoa on että Suomessa valvotaan että lapsilla on varmasti kaikki hyvin. Jokainen jolla on lapsia tietää että uhmaavat / kipeät lapset voivat pitää mekkalaa. Naapurisi huolestui ja teki asialle jotain, sehän on tosi hyvä juttu! Itse tiedät että teillä on kaikki kunnossa, ja nythän sen tietää sosiaalivirastokin :) Eli eihän siitä muuta leimaa tule kuin ehk' johonkin paperiin merkintä että käyty on kun naapuri oli huolestunut, asiat kunnossa. Piste. Ette ole ainoita joille käy näin. Minusta sinun ei tarvitse asiaa häpeillä, itse ainakin kertoisin jutun kavereilleni ja yhdessä sitä sitten päiviteltäisiin hymy huulessa. Ja naapurin ovikelloa kävisin vrmaan soittamassa ja juteltaisiin pari sanaa. ihan ystävällisellä mielellä ja että ei jäisi mitään epäselvyyksiä kun kuitenkin jatkuvasti törmätään toisiimme.

Vierailija
8/32 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas on juotu ja hakattu lapset hiljaiseksi. puuttukaa näihin.

Vierailija
9/32 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun syytäsi ole. Itse olen kokenut sen, mitä on olla koliikkivauvan äiti, ja se on todellakin rankkaa. Siihen jos olisi ollut vielä pikku uhmis, niin huh huh! Eli älä syyllistä itseäsi, vaikka tuntisit olosi jaksamattomaksi.

Apua pitäisi viranomaisilta saada, jos kerran tarkastaakin haluavat.

Älä pelkää leimautumista.

Vierailija
10/32 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä asiaa tutkitaan useiden viranomaisten toimesta, ja jotain todisteita täytyy olla lasten huonosta kohtelusta (esim. mustelmia, aliravitsemusta, tai sitten useita silminnäkijähavaintoja pahoinpitelystä).

Vierailija
11/32 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen lasten parissa, ja tämän 8-vuotisen työurani aikana olen ollut todistamassa neljän lapsen huostaanottoa. Kaikissa syyt olivat sellaisia, että huostaanotto on täysin ymmärrettävää. Tiedän tämän, koska minuakin on haastateltu tilanteiden ollessa päällä.

t. 17

Vierailija
12/32 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mäkin suosittelisin juttelemista naapurin kanssa, se saattaa lisätä naapurin ymmärtämystä

Vierailija
13/32 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka se tarve ei mitenkään johtuisi vanhemmista. Samoin vanhemmat voivat itse pyytää huostaanottoa esim muroosikäisten lasten käytöhäiriöitten takia, kun eivät enää itse pärjää lintsaaville, kaupoista varasteleville ja huonoon seuraan joutuneille lapsilleen. Koulunkäynnin turvaamiseksi ja kierteen katkaisemiseksi käytetään koulukotisijoituksia. EIkä näissäkään aina vanhemmissa ole syytä - vaikka joku tietysti sanooettä no kasvatuksen puutteestahan tuo tietysti johtuu - lapsen elämässä kun on niin monta muutakin ihmistä, ympäristöä ja tapahtumaa.

Vierailija
14/32 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luunmurtumat jotka johtuvat vaikeasta osteoporoosista. Kuten mun sukulaislapsella oli. He saivat kyllä lapsen takaisin mutta vasta sen jälkeen kun poliisi oli suorittanut esitutkinnan ja sairaanhoitajat vahingossa murtaneet lapsen käden sairaalassa. Lapsen viemiseen riittää yksittäisen sosiaalityöntekijän asenneongelma, asenne jonka mukaan jokainen tutkittavaksi joutunut perhe on automaattisesti syyllinen.

Vierailija:

Kyllä asiaa tutkitaan useiden viranomaisten toimesta, ja jotain todisteita täytyy olla lasten huonosta kohtelusta (esim. mustelmia, aliravitsemusta, tai sitten useita silminnäkijähavaintoja pahoinpitelystä).

Vierailija
15/32 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, lapsia tosiaan otetaan huostaan vaikka vanhemmissa ei mitään syytä olisikaan. Esim. päihteet ja väkivalta

Näissä muissa syissä ensin käytetään avohuollon tukitoimenpiteitä ja jos nekään ei auta lapsi otetaan huostaan ja YLEENSÄ juuri vanhempien aloitteesta. Eli huostaanottoa toivotaan.

Ja aloittajalle tiedoksi:Lapsia EI huostaanoteta koliikin takia! Jos sossun tädit totesivat sinun olevan todella väsynyt niin saattavat tarjota perheellenne apua esim. perhetyöntekijää.

Vierailija
16/32 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä isä, ja päihdevapaita. Syynä oli ehdotukseen oli tuo äidin syöpä

Vierailija
17/32 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että asia oisi ollut sillä selvä. Vai eikö noin perussairasta lasta oltu viety lääkäriin aiemmin?

Vierailija
18/32 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaan yksi lapsi mutta meteliä varmaan kahden edestä vähintään..

Vierailija
19/32 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA tiedän ihan tasan tarkkaan miltä sinusta tuntuu. Kun itse jäin yh:ksi niin alakerrassamme asuin nainen joka ei sietänyt lapsia. Teki myös meistä (nimettömänä tietenkin) lastensuojeluilmoituksen...tuntui todella ikävälle, olin juuri jäänyt yh:ksi ja muuttanut tähän uuteen kotiin. No, aiheeton se ilmoitus oli ja viranomaiset sen totesivat...jaksuja sinulle.

Vierailija
20/32 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisitutkinnan aikana kun lapsi ei saa olla vanhemmillaan. Kyseessä oli sosiaalityöntekijä joka halusi uskoa että kaikki lastensuojelun asiakkaiksi päätyneet ovat ilman muuta syyllisiä kaikkeen mahdolliseen. Vielä siinäkin vaiheessa kun perhe oli todettu syyttömäksi sosiaalityöntekijä intti lapsen äidiltä loppukeskusteluissa koko ajan " kai teillä nyt on edes huono omatunto vaikka pääsittekin palkähästä" ja " ensi kerralla ette pääse näin helpolla" . Tarvitseeko edes mainita että kyseinen työntekijä ei tee sitä työtä enään.

Vierailija:

Luulisi, että asia oisi ollut sillä selvä. Vai eikö noin perussairasta lasta oltu viety lääkäriin aiemmin?