Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pariskunnan liikkuessa autolla mies aina ajaa?

Vierailija
24.06.2022 |

Miksi näin? Harvemmin näkee, että nainen ajaisi ja mies istuisi pelkääjän paikalla.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Äiti ja isäpuoli jos käyvät autolla reissussa niin äiti ajaa useimmiten.

Vaikka tällainen mies ajaa -ajattelu tuntuukin varsin tunkkaiselta, niin olen omassa tuttavapiirissä huomannut nuorissakin saman kaavan. Olen 25v ja jostakin syystä se on lähes aina niin, että jos pariskunnalla on käytössä auto, niin se on miehen ja mies ajaa sillä. Sinkuilla on sitten omat autot. Itselläni on oma auto, äiti osti ja kustantaa sen.

Vierailija
62/72 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ajaa kumman autolla ollaan liikkeellä. Yleensä nainen eli minä. Mieluummin nykyään istuisin kyydissä. En oikein ole luottanut miehen ajotaitoihin ja mulla ollut parempi auto niin siksi näin päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista en tiedä mutta meillä siksi, että auto on miehen, oli hänellä jo ennenkuin tavattiin. Toki ajelen sillä paljon itsekseni, mutta kun ollaan yhdessä liikkeellä, on jotenkin luontevampaa että mies ajaa. Itse olen ratissa ehkä keskimäärin 1/10 kerroista. Valitettavasti joudun myös myöntämään että mies on vähän parempi taskuparkkeeraaja, joten kotiin tullessa (asutaan vilkkaalla alueella) tykkään antaa hänen ajaa myös siitä syystä. 

Vierailija
64/72 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Äiti ja isäpuoli jos käyvät autolla reissussa niin äiti ajaa useimmiten.

Vaikka tällainen mies ajaa -ajattelu tuntuukin varsin tunkkaiselta, niin olen omassa tuttavapiirissä huomannut nuorissakin saman kaavan. Olen 25v ja jostakin syystä se on lähes aina niin, että jos pariskunnalla on käytössä auto, niin se on miehen ja mies ajaa sillä. Sinkuilla on sitten omat autot. Itselläni on oma auto, äiti osti ja kustantaa sen.

Miten se on sinun "oma" auto jos äitisi on sen ostanut ja maksaa sen ylläpidon, kuka on rekisteriin merkitty omistaja, oletko sinä sittenkin vain sen haltija?

Vierailija
65/72 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka asiassa nykyään on menty tasa-arvossa taaksepäin. 80-luvulla niin naiset kuin miehetkin ajoivat, eikä kukaan länkyttänyt mistään osaamattomuudesta tms. Samoin kaikki kävivät töissä ja hoitivat osansa kodin töistä. Kun mentiin perheenä johonkin, vanhemmat vaihtoivat pidemmillä matkoilla vuoroa ja lyhyemmillä se ajoi, jota huvitti enemmän.

Vierailija
66/72 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä enkä kyllä edes kiinnitä huomiota kuka ajaa ja kuka istuu vieressä. Itse sain ajokortin 18-vuotiaana vuonna -93 ja aina olen ajanut ainakin yhtä paljon ellen enemmänkin kuin mies. Ja miehet on vaihtuneetkin tässä liki kolmessa vuosikymmenessä pari kertaa. Jopa isänikin on aina istunut mieluusti kyydissä vaikka oltaisiin oltu liikenteessä hänen autollaan.

Ja ennen kuin joku tulee viisastelemaan niin juoppokuskina en ole ollut kertaakaan kenellekään. En edes kavereilleni. Enkä tule myöskään olemaan.

Vierailija
67/72 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nainen ajaisi jos mies haluaa kuitenkin ajaa?

No vaikka siksi, jos nainen haluaa ajaa.

Tai koska omistaa sen auton, eikä luota, että huonompi kuski pärjää hyvin sen kanssa.

Tietty voi olla kivaa, että omistaa henkilökohtaisen autokuskin, mutta kaikki ei kaipaa sellaista palvelua. Ihmiset on erilaisia.

Meillä mies ajaa mun autoa ja mä yleensä miehen autoa. Miehen neuvoja en kyllä siedä yhtään eli jos hän rupeaa ajamaan apukuskin paikalta saa kyllä luvan siirtyä itse ratin taakse.

Vierailija
68/72 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään istua kyydissä 😊 Ja toisaalta siippa niin rakastaa autojaan, että se vaan haluaa aina ajaa 😂

Vierailija
69/72 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka asiassa nykyään on menty tasa-arvossa taaksepäin. 80-luvulla niin naiset kuin miehetkin ajoivat, eikä kukaan länkyttänyt mistään osaamattomuudesta tms. Samoin kaikki kävivät töissä ja hoitivat osansa kodin töistä. Kun mentiin perheenä johonkin, vanhemmat vaihtoivat pidemmillä matkoilla vuoroa ja lyhyemmillä se ajoi, jota huvitti enemmän.

Totta. Vastasinkin jo ketjuun, mutta itsekin olen ysärin alkupuolelta asti ajanut autoa ja kyllä silloin oli ihan normaalia, että nainen ajaa siinä missä mieskin vaikka ei siitä mitään numeroa tehty. Ihan kaikki kaveritkin ajoi kortin ihan heti kun vaan sai ja liki jokainen hommasi oman autonkin. Ja ne jotka ei, niin he sai käyttää joko vanhempien autoja kuin omaansa tai sitten ajoivat poikakaverin autolla.

Välillä, tai aika useinkin, kun lukee näitä juttuja kuinka väärin kaikki mukamas tasa-arvossa ennen oli vs nykyaikaan niin leuka loksahtaa alas. 

Tiedän kyllä naisia jotka ei halua (tai uskalla) ajaa ellei ole aivan pakko, mutta tuo taasen on ihan oma valinta. Ja varmasti parempikin niin ihan kaikille. Ei se kyydissä istuminen ole mikään häpeä kuten ei se kuskina olokaan tee paremmaksi ihmiseksi.

Se auto on kulkuväline paikkojen a ja b välillä. Ei sen enempää.

Vierailija
70/72 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se on sinun "oma" auto jos äitisi on sen ostanut ja maksaa sen ylläpidon, kuka on rekisteriin merkitty omistaja, oletko sinä sittenkin vain sen haltija?

Ei ainakaan voi haltija olla, koska haltijalle tulee kaikki vero- ja vakuutusmaksut. Ja ennen kun tulette kiistämään, niin ei se mahdollinen rahoitusfirmakaan maksa kumpaakaan noista vaikka onkin ajoneuvon omistaja siihen saakka kunnes osamaksut on maksettu.

Vierailija
71/72 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan paljon ja on kivaa välillä istua vain kyydissä ja ihmetellä maisemia.

Vierailija
72/72 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan itse niin paljon että nautin istua kyydissä jos ollaan yhdessä liikkeellä. Toki jos ollaan mun autolla liikkeellä niin sitten ajan itse.