Erään miehen kamala juhannussomepäivitys - miksi ihmiset julkaisee tällaista?!
Tänään meinasi purskahtaa kahvit näppäimistölle, kun kuvavirtaan putkahti kuva vierekkäin nyhjänneestä, n. viisikymppisestä, muikeasti hymyilevästä pariskunnasta ja seuraava teksti:
"Ei saa juhannusaattonakaan levätä rauhassa, kun vaimo kiehnää kimpussa. Pitäisi kuulemma tehdä juhannustaikoja kovaa ääntä pitäen, että pahat henget pysyy loitolla. Ollaan jo aikanaan kannettu kortemme kekoon 'lisääntykää ja täyttäkää maa' ohjeesta, mutta voitaisiin nyt verestää muistoja siitä lisääntymispuolesta, että miten nää kukka ja mehiläispuuhat meni. Lemmekästä juhannusta kaikille!"
Toinen tuntemani keski-ikäinen mies julkaisi somessa jouluna tällaisen viestin: "Hyvää joulua! Meillä sauna lämpiää ja kohta päästään vaimon kanssa kahdestaan löylyihin. ;) Saunassa on hämärää ja kuuluu litinää, lotinaa, voihketta, huohotusta...Kuumat on tunnelmat..." *tähän yhteyteen kuva miehen alushousuista ja tyhjästä saunasta*
Siis mikä ihme noita ihmisiä vaivaa?!? Miksi osa keski-ikäisistä käyttäytyy noin ja kertoo seksielämästään? Miksi jotkut kuvittelevat, että muut haluavat lukea moista? Hämmentävintä on se, että nuo ihmiset ovat muuten ihan normaalin oloisia ja muut julkaisut ovat asiallisia. Eivät siis jatkuvasti julkaise tuollaista, vaan yhtäkkiä facessa hyppää silmille tuollainen seksijulkaisu.
En ymmärrä alkuunkaan, miksi sitä omaa seksielämää pitää olla tuomassa tuolla tavalla esille. Eiköhän jokainen tajua, että aikoinaan lapsia saanut pariskunta on seksiä joskus harrastanut ja todennäköisesti harrastaa yhä silloin tällöin. Seksissä ei ole mitään ihmeellistä/pahaa, mutta se on yksityisasia. Ällöttävää tuo, että vihjataan ihan avoimesti, että täällä sitten harrastetaan seksiä tänään. Kuolisin häpeästä, jos oma mieheni menisi kirjoittelemaan someen jotain tuollaista tai vanhempani kirjoittelisivat, että täällä eläkepäivillä on aikaa peittoa heilutella.
Kommentit (90)
Ei ihan tälläisiä löydy omilta kaverilistoilta. Mutta viimeksi tänään ihmettelin, kun eräs naispuolinen henkilö teki taas päivityksen joka oli tyyliä tämä:
*kuvassa hernekeittopurkki ja luumuja* jaa tässä olis lounasta, mutta mitenhän sen jälkeen uskaltaa lenkille lähteä mahtaapa olla aikamoista persposkien paukkukonserttia ja pitääköhän ihan kuusen alle kyykistyä kykkimään vai ehtiikö kotiin asti ennenkuin on ripaskat housussa!
Siis todella usein tälläsiä pieru/kakka juttuja, jotka sinänsä ihan luonnollisia ja osaa ihmisistä kovastikin naurattavia, mutta en mä tiedä.
Ajatellut että on ihan tolkun ihminen, mutta en oikein oo sittenkään varma.
Vierailija kirjoitti:
Ovat sitä sukupolvea, ettei kukaan ole heille opettanut somekäyttäytymistä ja olen huomannut saman ilmiön. Saa hävetä sukulaisten ja tuttavien puolesta, mitä kaikkea he jakavat somessa. Pahimpia ovat facen keskusteluryhmät.
Sanos muuta. Mutta sitä ihmettelen, että eikö näillä oma järki sano yhtään mitään? Ilmeisesti kuvittelevat elävänsä toista kuuskytlukua ja seksin vapautumisen aikaa, ja että on jotenkin nyrjähtäneellä tavalla nuorekasta pervoilla julkisesti. Tiedoksi, ei ole. Se on vain ja ainoastaan ällöttävää ja junttia.
Osa ei yksinkertaisesti käsitä, että tuollaiset julkaisut ovat mauttomia. Kun jatkuvasti viihdeuutiset pullistelee seksiuutisia, niin hämärtyy se, ettei oma seksielämä kuulu muille.
Minun oli todella vaikea suhtautua yhteen työkaveriini sen jälkeen, kun rupesi vihjailemaan somessa seksielämällään. Varmasti sitä seksiä naimisissa olevalla miehellä ja muutaman lapsen isällä joskus on, mutta ei minua kiinnosta kuulla siitä.
Nyt rupesi oksettamaan ihan kunnolla. Miten jotkut kehtaa?
N28
Saan varmaan alapeukkuja tästä mielipiteestä:
Olen huomannut, että osa sairaalloisen mustasukkaisista ihmisistä työntää parisuhdettaan jatkuvasti somessa muiden näkyville. Siis suunnilleen niin, että Matin profiilikuvassa poseeraa myös Merja ja viikossa julkaistaan useampi päivitys, jossa kerrotaan miten sitä taas tehtiin kaikki yhdessä Prismassa käymisestä alkaen. Valokuvissa Merja puristaa tiukasti itseään Mattia vasten, ettei varmasti kenellekään jää epäselväksi, että ovat pari. Jopa siitä seksistä kerrotaan somessa muille - varmaan halutaan alleviivata, että tämä mun Matti on varattu ja sitä on turha tulla yrittämään, kun meillä menee niin hyvin ja on seksiäkin. Oikeasti sairaalloisen mustasukkainen puoliso ei tajua, että ei muut ole siitä hänen puolisostaan oikeasti kiinnostuneita ja tulkitaan muiden ystävällisyys täysin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Saan varmaan alapeukkuja tästä mielipiteestä:
Olen huomannut, että osa sairaalloisen mustasukkaisista ihmisistä työntää parisuhdettaan jatkuvasti somessa muiden näkyville. Siis suunnilleen niin, että Matin profiilikuvassa poseeraa myös Merja ja viikossa julkaistaan useampi päivitys, jossa kerrotaan miten sitä taas tehtiin kaikki yhdessä Prismassa käymisestä alkaen. Valokuvissa Merja puristaa tiukasti itseään Mattia vasten, ettei varmasti kenellekään jää epäselväksi, että ovat pari. Jopa siitä seksistä kerrotaan somessa muille - varmaan halutaan alleviivata, että tämä mun Matti on varattu ja sitä on turha tulla yrittämään, kun meillä menee niin hyvin ja on seksiäkin. Oikeasti sairaalloisen mustasukkainen puoliso ei tajua, että ei muut ole siitä hänen puolisostaan oikeasti kiinnostuneita ja tulkitaan muiden ystävällisyys täysin väärin.
Hahaa. Voi olla. Markeeraataan oma omaisuus. Säälittävää että pitää olla niin epävarma itsestään, että alentuu moiseen.
"Miksi jotkut kuvittelevat, että muut haluavat lukea moista?"
Sinä ap näköjään haluat. Se on hyvä, että sinä luet, mutta meitä muita tuollainen ei kiinnosta.
Saitko kiksejä lukemastasi?
Vierailija kirjoitti:
Sinä ap näköjään haluat. Se on hyvä, että sinä luet, mutta meitä muita tuollainen ei kiinnosta.
Osaatko sinä sulkea etukäteen silmät ennen kuin eteesi lävähtää somen kuvavirrassa joku julkaisu, jota et halua nähdä? Minä en.
Seurustelin vajaan vuoden 50+ miehen kanssa, jonka miehisyys oli kiinni sinisestä napista ja Facen päivityksistä. Ensi alkuun pidin miehen juttuja huumorina ja uskoin, ettei kukaan ole niin pölvästi ja jakaisi kaikille tiedoksi mitä hän viikonloppuisin tekee. Kun ei loppujen lopuksi kyennyt edes mitään tekemään. Huimimmat eroottisimmat jutut hänelle todellakin olivat saunareissut, koska ihmisethän ovat saunassa yleensä alasti. Ei me siellä muuta tehty kuin saunottiin ja mies vahti kellosta lutraanko liian pitkään suihkussa. (Jos lutrasin sai raivarin)
MInulle selvisi myöhemmin ne päivitykset. En ollut samoissa someryhmissä kuin hän.
Hän kuitenkin somettamisella loi itsestään viriilin miehen maineen, joten jättäessäni sen reppanan oli kuulema jonossa uusia toiveikkaita 50+ naisia haaveilleen kiihkeistä viikonlopuista.
Vierailija kirjoitti:
Osalla viidenkympin kriisi saa aikaan ihmeellisiä asioita...
Yhdistettynä alkoholiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko sinä sulkea etukäteen silmät ennen kuin eteesi lävähtää somen kuvavirrassa joku julkaisu, jota et halua nähdä? Minä en.
Minä osaan olla kirjoittamatta siitä, mitä en halua nähdä. Sinun perversiosi on julistaa muiden perversioita, mutta oletko koskaan suonut itsellesi ajatusta siitä, että kumpi, sinä vai tällaisten kirjoitusten kirjoittaja on se todellinen perverssi?
Sinä kirjoitat poikkeuksellisen pitkän aloituksen, lainauksineen ja sinä et näe siinä mitään väärää. Olet valmis syyttämään sinne, tänne ja tuonne, mutta peiliin et osaa katsoa sitä, kuka loppujen lopuksi on tehnyt typerän teon.
Kukaan ei vissiin ole vielä maininnut, että jotkut näistä ovat eräänlaisia ekshibitionisteja, jotka kiihottuvat muiden altistamisesta seksitouhuilleen. Siis tykkäävät tehdä juttuja muiden läsnä ollessa tai muiden ollessa tietoisia touhuistaan.
Näillä alkaa sitten heppi hepittäjässä tuntua kutvanalta, kun miettivät kaikkia niitä ihmisiä, jotka heidän päivityksiään lukevat.
Eli ihan tahallista, ei vain moukkamaista touhua.
Kaikki tuollaiset omalla seksielämällään retostelijat ovat myöhemmin eronneet...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekopyhää paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä osaan olla kirjoittamatta siitä, mitä en halua nähdä. Sinun perversiosi on julistaa muiden perversioita, mutta oletko koskaan suonut itsellesi ajatusta siitä, että kumpi, sinä vai tällaisten kirjoitusten kirjoittaja on se todellinen perverssi?
Sinä kirjoitat poikkeuksellisen pitkän aloituksen, lainauksineen ja sinä et näe siinä mitään väärää. Olet valmis syyttämään sinne, tänne ja tuonne, mutta peiliin et osaa katsoa sitä, kuka loppujen lopuksi on tehnyt typerän teon.
Miksi ap:n aloitus kolahti sinuun näin järeästi?
- ohis
No meillä päin on yksi yli kolmikymppinen nainen, jonka sivuja vilkaisin. Hän on kampaaja ja halusin nähdä etukäteen, olisiko sivuilla esimerkiksi kuvia hänen tekemistään leikkauksista ja kampauksista. Hänen profiilinsa ja kaikki kuvansa ovat näitä ylhäältä päin otettuja, huulet törössä, kaikkiin kuviin on mahdutettu myös yhteen puserretut tissit hyvin avonaisella kaula-aukolla. Sitten nämä samat kuvat ovat hänen poikakaverinsa sivuilla, ja poikiksen kaveripiiri kommentoi siellä poikakaverille, että "kylläpä on upeet tisulit, tekisi mieli puserrella". Minusta todella kuvottavaa. Aikuinen ihminen, silti vaikuttaa enemmän joltain teinipissikseltä. Millainen nainen haluaa tisulikommentteja (yök mikä sana edes) poikakaverin kavereilta?
Valitsin toisen kampaajan.
Musta sillä iällä ei ole väliä, vaan kaikki "harrastettiin/harrastetaan seksiä" postaukset on ällöjö. Sama pätee niihin kuviin mitä ihmiset postiasi harrastettuaan seksiä. En tiedä tekeekö ihmiset niin enää, mutta aikoinaan oli joku trendi, eli otetaan siis kuva kun makoillaan sängyssä tms sen jälkeen kun on pantu.
Vierailija kirjoitti:
No meillä päin on yksi yli kolmikymppinen nainen, jonka sivuja vilkaisin. Hän on kampaaja ja halusin nähdä etukäteen, olisiko sivuilla esimerkiksi kuvia hänen tekemistään leikkauksista ja kampauksista. Hänen profiilinsa ja kaikki kuvansa ovat näitä ylhäältä päin otettuja, huulet törössä, kaikkiin kuviin on mahdutettu myös yhteen puserretut tissit hyvin avonaisella kaula-aukolla. Sitten nämä samat kuvat ovat hänen poikakaverinsa sivuilla, ja poikiksen kaveripiiri kommentoi siellä poikakaverille, että "kylläpä on upeet tisulit, tekisi mieli puserrella". Minusta todella kuvottavaa. Aikuinen ihminen, silti vaikuttaa enemmän joltain teinipissikseltä. Millainen nainen haluaa tisulikommentteja (yök mikä sana edes) poikakaverin kavereilta?
Valitsin toisen kampaajan.
Vinkki. Jos oikeasti haluat nähdä kuvia kampauksista, niin toki menet ko. kampaamon sivuille, etkä henkilön siviili FB sivuille.
Otettu mallia julkkiksista kuten Manniset. Miten helle tuo rouvalle seksuaaliset halut huippuunsa ja mies on kovilla. Sitten ällistellään miten näin luonnollisesta asiasta kuin seksuaalisuus ei kehdata puhua. Voi se olla luonnollista kahden keskenkin koettuna.
Voi hyvä luoja, tällaista porukkaa nää just on :')