Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolme kavalaa M:ää, naisten harjoittama parisuhdeväkivalta

MiesUhrienAsialla
24.06.2022 |

Kolme kavalaa M:ää
Töissä Petteri oli menestyjä. kotona pelkkä tyhjä kuori. Vaimo kohdisti mieheensä henkistä väkivaltaa niin taitavasti, että hänellä kesti kauan tajuta, mistä oli kyse. Tämä juttu kertoo, mistä parisuhteen henkisen väkivallan voi tunnistaa.

Mitä te olette mieltä? Joko olisi yleisesti aika puuttua tähän naisten harjoittamaan parisuhdeväkivaltaan sen sijaan, että aiheesta pitäisi hiljetä kuten ennen? Myös mies voi parisuhteessa olla uhri.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyt aiheet pysyvät tabuina kun ne keskustelut aina poistetaan. Tekee kyllä kipeää kohdata kipeä totuus josta ei muutkaan saisi keskustella asiallisestikaan.

Vierailija
2/54 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos väkivaltaa tapahtuu, on hyvä että sitä on enenevissä määrin alettu tuomaan ilmi. Jostain syystä kun mies on uhri niin laitetaan maksumuurin taakse. Vielä on parannettavaa.

(joku erikseen poisti tämän vastauksen edellisestä ketjusta ja jätti näkyviin aikaisemman kommentin jossa sanottiin että se on miehen vika jos häntä hakataan :D)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin aina miettinyt miksi MeToo ei koskenut miesten oikeuksia turvalliseen parisuhteeseen ja miksi naisten tekemiä esim. henkisen väkivallan tekoja ei tuota pinnalle kuten miesten? Mun mielestä vähän kaksinaismoralistinen liike tämän takia.

N30

Vierailija
4/54 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja joutunut parisuhde väkivallan uhriksi. Exä löi nyrkillä naamaan, hakkasi jollain esineellä. Uhosi keittiöveitsen kanssakin. Potki ja raapi minut verille. Minä pysyin hiljaa, koska koin että miehenä on häpeä ottaa naiselta pataan. Ja nainen oli minua pidempi vaikka olenkin lihaksikas ja voimakkaampi. Kun nainen kuristaa takaapäin mustasukkaisuudeessaan, johon ei ollut aihetta, ajattelet vain että kuolen tähän jos en puolusta itseäni. Puolustat ja nainen uhriutuu.

Henkisen väkivallan käyttö. Nainen syytti minua pettämisestä aina, koskaan en pettänyt. Hän petti minua ja huvitti kaiken seksillä. Onnistui aina kääntämään kaikki puheeni päälaelleen. Minulla ei ollut puolustuskeinoja. Viimein pääsin pakenemaan suhteesta. Se pelasti todennäköisesti henkeni.

-Mies

Vierailija
5/54 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin samassa tilanteessa kuin jutun mies. Lasten takia keikuin suhteessa hamaan loppuun asti. Tavallaan onneksi naisen pettäminen lopetti myös avioliiton. Nykyään meillä on asialliset välit lasten takia. Hän ihmettelee miksen halua ylläpitää ystävyyttä ja olla tekemisessä yhtään enempää kuin välttämättömän.  Itselleni on selvää, etten koskaan tule olemaan hänen ystävänsä, jos ihminen osaa olla niin mulkku ja julma toiselle, niin se kertoo aika paljon hänestä ja hänen luotettavuudestaan ystävänä.

Vierailija
6/54 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustukautuu miehet. Vaimoni aina iltaisin nukkumaan mennessäni koski alapäätäni väkisin ja kovakouraisesti niin että sattui. Ei kuullut kieltojani. Haukkui myöhemmin munatto*aksi hiireksi kun oli käyttänyt minua haluihinsa. Itkin hiljaa öisin ettei hän kuullut koska olisi muuten suuttunut ja lyönyt.

Eräänä aamuna hänen ollessaan töissä pakkasin ja lähdin pois. Ei ole löytänyt minua tähän päivään mennessä. Vaihdoin nimeni ja asun todella kaukana.

Voimia teille ahdisteltut miehet!

Vierailija
7/54 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma veljeni joutui sekä henkisen että fyysisen parisuhdeväkivallan uhriksi. Nainen jatkoi hänen satuttamistaan parisuhteen loputtuakin estämällä veljeäni näkemästä omaa lastaan. Yritimme auttaa veljeäni toipumaan ja saamaan lapsensa takaisin, mutta lopulta hän ei enää jaksanut jatkuvaa taistelua eksänsä kanssa ja päätti oman elämänsä.

Nainen voi olla väkivaltainen. Mies voi olla uhri. Emme saa ummistaa silmiämme kummankaan sukupuolen pahoilta teoilta.

Vierailija
8/54 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ARVASIN ETTÄ OLET SAMA TYYPPI JOKA SPÄMMÄÄ ABORTTIAIHETTA

Vierailija
9/54 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni työnsi esineitä sisääni sekä kättään joka yleensä oli rasvattu latexkäsine.

Minusta kaikki tuntui oudolta näin myöhemmin ajatellen. Kokeili hän strap on juttuakin välillä kun oli hyvällä tuulella.

Sekä monia outoja asioita kuten kellarissa ja häkkissä pito. Sidontaa paljon.

Sitten hän lähti ja jätti minut toisen naisen takia. Kertoi että miehet eivät kiinnostakaan vaan naiset hänen juttunsa.

Vierailija
10/54 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi olet yksin av:llä juhannuksena ap, koska olet katkera juoppo.

Vierailija
11/54 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aihe reagoinnin perusteella tuntuu olevan todella tabu joillekin naisille.

En oikeasti ymmärrä miksi? Se ei tee kenellekään hyvää, jos naisten tekemästä väkivallasta ei puhuta ääneen!

Se lisää kokian häpeää huomattavasti.

Itselläni kesti kauan ennen kuin uskalsin alkaa puhua äitini väkivaltaisuudesta. Se oli silmitöntä raivoa hänen kumppaneita kohtaan sekä meitä lapsia kohtaan. Edelleen tuntuu välillä hankalalta sanoa ääneen sitä, että tekijä oli äiti.

Ja ei, väkivaltaa ei voi puolustella millään. Ei millään!

Pienenä ohiksena vain: fyysistä väkivaltaa ei voi olla ilman, että samalla se on henkistä väkivaltaa!!

Vierailija
12/54 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu

Vierailija
13/54 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu poistuu parin minuutin kuluttua.

Vierailija
14/54 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti väkivaltaiset naiset kohdistavat sitä väkivaltaa myös lapsiinsa ja siskoihinsa jne, kuka vain alle jää. Kun kyse parisuhteista niin tietysti toiseen osapuoleen ja parisuhteessa se varsinkin kuluttaa kun toiselta ei saa rauhaa. Perhesuhteissa ehkä kuitenkin pahempi tilanne esim. lasten osalta. Kyllä mä tiedän esim. naisen, joka ihan valehtelemalla valehteli hankkineensa e-pillerit, jotta poikakaveri uskalsi olla ilman ehkäisyä ja ensimmäisestä kierrosta raskaaksi, hirveä raivotar koko raskausajan kun nuorukaisen olisi pitänyt suostua kaikenlaiseen, lopulta ei isä saanut tavata lasta sovitusti, mutta elarit maksaa (mikä tietysti lapselle kuuluu) ja hirveä mustamaalaaminen, mm. Lavasti miehen pahoinpidelleen hänet ym. Mut en nyt osaa oikein sanoa naisena mitä tästä pitäisi olla mieltä, en osaa ottaa mitään yleistä kantaa metoo:honkaan eikä moni mieskään siihen osaa kommentoida. Et hulluja riittää.

Vierailija
15/54 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no minkäs teet kun feminismi on onnistunut kääntämään asiat aivan päälaelleen

Sukupuolien tasa-arvon virasto Ruotsissa (valtion laitos): Se on miesten väkivaltaa naisia kohtaa, kun nainen lyö miestä

Jämställdhetsmyndigheten: ”Mäns våld mot kvinnor” när kvinnor slår män

När en kvinna slår en man ska det klassas som “mäns våld mot kvinnor”. Det skriver Jämställdhetsmyndigheten i en handbok om ”våld, genus och prevention”, vilket uppmärksammas i en längre artikel i Kvartal av kulturskribenten Lapo Lappin.

https://kvartal.se/artiklar/jamstalldhetsmyndigheten-kvinnors-vald-mot-m...

Vierailija
16/54 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useammankin tapauksen, missä nainen ollut se, joka lyö. Henkisen väkivallan käytön näkee joissakin parisuhteissa ihan päälle päinkin. Muistan yhdenkin vanhemman pariskunnan, jossa vaimo nolasi miehensä mennen tullen jopa julkisesti. Voin vain kuvitella, millaista heillä oli kotona. Pojastansa kasvoi naistenhakkaaja.

Vierailija
17/54 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä onkin pitkään mietitty. Naiset ovat tuoneet MeToossa naisten oikeudet esiin, mutta miesten oikeudet on unohdettu täysin ja miehiin edelleenkin saa valitettavasti kohdistaa parisuhdeväkivaltaa naisten tahoilta ilman, että asiasta saisi puhua tai miestä puolustaa. Helposti vedetään MeToo kortti esiin, jos mies yrittää puolustautua.

Vierailija
18/54 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit ovat pahimpia. Harvemmin nainen on fyysisesti väkivaltainen, mutta voi olla hyvinkin taitava henkisen väkivallan käyttäjä.

Se on kyllä tullut elämässä ihan naisenakin nähtyä monesta muusta naisesta.

Vierailija
19/54 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset osaavat tarvittaessa olla todella julmia henkisen väkivallan käyttäjiä. Mitätöinti ja nalkuttaminen on kevyimmästä päästä. Kiristäminen ja valehtelu onnistuu helposti ja ilman tunnontuskia. Esimerkkinä vaikka tämä case jossa aviopuoliso joutui maksamaan elatusmaksut lapsesta jonka biologinen isä hän ei ole.

Vierailija
20/54 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliksellä oli pitkä keskustelu tilanteesta, jossa miehet kertovat kokemastaan parisuhdeväkivallasta.

Äärettömän kiinnostava forum, jossa miesten oikeudet ovat näyttävästi esillä.

Kannattaa siirtyä Ylikselle kirjoittamaan, vertaisten seuraan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi