Opin vasta tänään nelikymppisenä, että muumit nukkuvat talviunta
Lasten ansiosta oppii kaikenlaista.
Mutta tiesittekö te tuon?
Kommentit (24)
Olihan ne jonkin talven hereilläkin.
Juu, ihan perustietoa.
ja sitten Muumipeikko heräsi kerran keskellä talvea, kävi pulkkamäessä, mutta totesi, että herää kuitenkin mieluummin vasta juhannuksena.
ja niin me kaikki muutkin teemme hänen innoittamanaan.
t. talviväsynyt, vastaherännyt
Ois ihan jees olla muumi ja nukkua talvet. Meikä olis muumipappa. silloin tällöin piipullisella.
Juu, ja syövät vatsansa täyteen kuusenneulasia ennen talviunille menoa :)
Millaista on muumien keksi-elämä? Onks siinäkin hilloa päällä? Kunpa voisi muuttua muumiksi. Hei muumilaaksoon...
Vierailija kirjoitti:
Millaista on muumien keksi-elämä? Onks siinäkin hilloa päällä? Kunpa voisi muuttua muumiksi. Hei muumilaaksoon...
Ainakaan heillä ei ole anaalikeksiä.
Mulla ei ole omia lapsia mutta katsoin joskus 10 vuotta sitten kaikki Muumijaksot Areenasta ja silloin opin tuon pienen yksityiskohdan.
N47
Minä huomasin että ne on animaatio ja voivat käsikirjoittajan päätöksellä olla välillä vaikka nukkumattakin. OHO
Jaahas, no opin tuon nyt 56 vuotiaana. Luulin kyllä, että muumit on jotain satuhahmoja, hmm.
Hattivatit ovat mysteeri. Ja mörkö samoin. Introverttejä?
Vierailija kirjoitti:
Virtahevot ei nuku talviunta.
Virtahevot eivät käytä esiliinaa tai kirjoita muistelmia!
Mää oon luullu tähän asti että ne valvovat talviunta.....
Onneksi mulla on mennyt Muumit toaalisesti ohi. Ne ei ollut mun lapsuudessa ( s.75) pinnalla ollenkaan eikä sitä piirrettyä oltu tehty vielä.
Typerää rakentaa tornitalo kun ympärillä pelkkiä vuoria, ei näy yhtään sen kauemmas kuin mitä näkyisi 1- kerroksisesta. Tuulikihan sihen ottaa pahasti, mikseivät ne trakentaneet vaakatasoon kun muumilaakson asukastiheys ei ole mitään Kowloonin Wallet cityn tasoa kuitenkhaan
Vierailija kirjoitti:
Juu, ihan perustietoa.
ja sitten Muumipeikko heräsi kerran keskellä talvea, kävi pulkkamäessä, mutta totesi, että herää kuitenkin mieluummin vasta juhannuksena.
ja niin me kaikki muutkin teemme hänen innoittamanaan.
t. talviväsynyt, vastaherännyt
Lempikohtani tässä kirjassa on se, kun Muumipeikko katsellee lumisadetta, miettien, että ah noinko se tapahtuukin. Hän oli luullut että lumi kasvaa maasta.
Täytyy ihmetellä ja ihailla Tove Janssonin luovuutta ja mielikuvitusta tässäkin kohdassa kirjaa!
Vierailija kirjoitti:
Onneksi mulla on mennyt Muumit toaalisesti ohi. Ne ei ollut mun lapsuudessa ( s.75) pinnalla ollenkaan eikä sitä piirrettyä oltu tehty vielä.
Sama täällä. Vasta omien lasten myötä nyt tiedän jotain muumeista. ap
Täytän kohta 52v ja tiedän ettei muumit nuku eikä valvo talvella, kun niitä ei ole olemassa.
Repikää siitä ja eipä muuten ole joulupukkiakaan!
Mä opin tuon muutama vuosi sitten. T. N42
Joo.....katsoin jo lapsena muumeja.
N37