Kolme kavalaa M:ää, naisten harjoittama parisuhdeväkivalta
Kolme kavalaa M:ää
Töissä Petteri oli menestyjä. kotona pelkkä tyhjä kuori. Vaimo kohdisti mieheensä henkistä väkivaltaa niin taitavasti, että hänellä kesti kauan tajuta, mistä oli kyse. Tämä juttu kertoo, mistä parisuhteen henkisen väkivallan voi tunnistaa.
Mitä te olette mieltä? Joko olisi yleisesti aika puuttua tähän naisten harjoittamaan parisuhdeväkivaltaan sen sijaan, että aiheesta pitäisi hiljetä kuten ennen? Myös mies voi parisuhteessa olla uhri.
Kommentit (54)
Itse henkisesti, rahallisesti sekä seksuaalisesti väkivaltaisesta suhteesta lähteneenä naisena olen viime aikoina huomannut, miten miesten kokemukset käännetään vitseiksi "kuitenkin tykkäsi", "heikompi hakkasi" jne. ja näin mitätöidään sekä väheksytään miehen kokema väkivalta. Väkivalta on aina väärin.
TÄMÄ EI OLE AITO KESKUSTELU, KOMMENTIT ON KOPIOITU POISTETUSTA KETJUSTA
Tiedän muutamankin miehen joka on selkeästi ollut parisuhdeväkivallan uhri, erityisesti henkisen ja taloudellisen mutta myös fyysisen väkivallan… ja siis ihan itse omin silmin ja korvin tätä todistanut. Olen itse nainen enkä todellakaan kuvittele että se on aina nainen joka on uhri. Myös naiset voivat olla hirviöitä.
Varmasti iso osa miehiin kohdistuvasta väkivallasta jää pimentoon ja naisten tekemää väkivaltaa peitellään vielä enemmän kuin miesten.
Joo on itselläkin kokemusta henkisestä väkivallasta naisten taholta. Se on käsittämättömän väsymätöntä ja nainen nukkuu kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Ai vanhat ketjut ei ole aitoja keskusteluja.
Terveydenhuollon hoitoilmoitusrekisterin mukaan puolison tai partnerin pahoinpitelemien 20–64-vuotiaiden joukossa on ollut hoidettavana noin kaksi kertaa enemmän miehiä kuin naisia. Tämä viittaa miesten korkeampaan kynnykseen ilmoittaa itseensä kohdistuneesta väkivallasta.
Yllättävää että maksumuurin takana kun puhutaan miesten ongelmista joita naiset aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP ON KIRJOITTANUT KAIKKI KOMMENTIT
Jännää, ettei ole tilastoitu samansukupuolisten välisiä väkivaltatilanteita. Itselläni ollut pari suhdetta, jossa toinen osapuoli ollut väkivaltainen, etenkin miesten välisissä suhteissa melko yleistä, mutta ei harvinaista naistenkaan välillä. Normi heterosuhteissa aina ajateltu, että mies kohdistaa väkivaltaa naista kohtaan, niin veikkaan omien kokemuksien pohjalta, että on valtava määrä suhteita, joissa nainen ollut väkivaltainen miestä kohtaan ja näitä ei rekisteröidä jostain syystä. Aikanaan, oma skitsofreenikko-äitini hakkasi moneen otteeseen isäni ja jopa yritti tappaa 90-luvun vaihteessa, niin tutkinnassa, mun faija yllättäen joutui syytteenalaiseksi..Jännää oli sekin, kun äitini joutui holhouksenalaiseksi ja yritti tappaa minutkin, niin jouduin perumaan syytteet, sillä oma isäni olisi joutunut korvaamaan minulle nämä vahingonkorvaukset.
Kyllä. Minua myös nainen löi, kuristi, raapi, löi nyrkillä naamaan, potki ja uhkasi heittää kiehuvaa vettä päälleni. Otin kerran ruokapöydän tuolin eteeni kun nainen uhkasi leipäveitsellä. Tästä ei saisi puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP ON KIRJOITTANUT KAIKKI KOMMENTIT
En ole, edes aloitusta.
Ap
Monesti naiset käyttää ihan fyysistäkin väkivaltaa. Sitä vähätellään ja hyväksytään jopa.
Moni nainen kuitenkin lyö vain koska tietää, ettei mies lyö takaisin, eikä kehtaa mennä siitä kenellekään kertomaan.
Vierailija kirjoitti:
Siksi olet yksin av:llä juhannuksena ap, koska olet katkera juoppo.
Ja sinun syysi viettää juhannuksesi av-palstalla? Luultavammin reflektoit vain vaistonvaraisesti oman tilanteesi.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävää että maksumuurin takana kun puhutaan miesten ongelmista joita naiset aiheuttaa.
Yllättävää myös että ilmaiset keskustelut poistetaan.
Tästä pitäisi tehdä rikollista ja kovat tuomiot niin vähenisi näiden narsistien toiminta. En hyväksy kanssasisarilta miesten henkistä pahoinpitelyä sen enempää kuin miehiltäkään naisten pahoinpitelyä.
Nainen sentään voi tehdä rikosilmoituksen jälkien perusteella. Mies ei voi tehdä naisen harjoittamasta henkisestä väkivallasta, kun ei ole todisteita muuta kuin sana vastaan sana ja oikeudessa naisia käytännössä uskotaan automaattisesti Suomessa edelleen, vaikka se henkinen väkivalta rikkoisi miehen psyykkeen.
Tämäkö on tasa-arvoa?
Joko olisi yleisesti aika puuttua tähän naisten harjoittamaan parisuhdeväkivaltaan?
Olen puuttunut siihen aina. Olen itse nainen. Naiset harjoittavat väkivaltaa miestä kohtaan myös välillisesti lasten kautta. Tästä olen puhunut aina, ja tulen puhumaan. Naisten tekemänä vv:aa ei tunnisteta, vaan sitä pidetään muuna, luonteenpiirteenä, syntymäominaisuutena, oikeutettuna tekona, ja "lasten edun" mukaisena toimintana. Myös taloudellinen väkivalta elatusmaksuissa on tosiasia. Lähisuhdeväkivaltaahan siis on myös entisten puolisoiden harjoittana vv, jos kuviossa on lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Narsistit ovat pahimpia. Harvemmin nainen on väkivaltainen, mutta voi olla hyvinkin taitava henkisen väkivallan käyttäjä.
Se on kyllä tullut elämässä ihan naisenakin nähtyä monesta muusta naisesta.
Tämä. Joskus on todella paha mieli miehen puolesta. Toivoisin että miehetkin uskaltaisivat lähteä, jos suhde ottaa paljon enemmän kuin antaa ja rikkoo henkisesti.
Onneksi on yhä enemmän tietoa narsistisesta käytöksestä. Oli tekijän ja kohteen suhde mikä tahansa, huonoa käytöstä ei tarvi sietää.
Eiköhän yleisempää ole tällainen henkisen väkivallan vähättely ja piilotteleminen sinnikkäästi poistamalla kommentit ja keskustelut..