Olen ihan surkea kuski
Vaikka mulla on ajokortti en osaa siltikään ajaa kunnolla. Osa syy varmaan siihen, että mulla on kortti niin mulla ei ollu ajokoetta vaa pelkkä teoriakoe.
Aiheutan vähintään jokatoinen viikko vaaratilanteen.
Viimeksi paripäivää sitten en huomannu liikenneympyrässä vasemmalta tulevaa autoa ja kiilasin auton eteen niin että teki hätäjarrutuksen.
Multa varmaan pitäs ottaa kortti pois kun koen, etten pysty vaan keskittymään niinpaljon ajamiseen, että se olis turvallista. Varsinkin vaikeaa on ajaa treenien jälkeen tai kesätöiden jälkeen kun on jo valmiiksi väsynyt. Lisäksi en kuuntele autossa musiikkia koska se vain vaikeuttaa ajamista. Lyhyet matkat ok mut pidemmät on tosi hankalia.
Kommentit (33)
Näetkö kunnolla? On vaikea ennakoida tapahtumia jos ne näkee vasta kun on kohdalla. Käy optikolla.
Vierailija kirjoitti:
Miten liikenneympyrässä voi tulla auto vasemmalta?
Eikä ajokorttia saa ilman ajokoetta.
En ollut vielä kerennyt liittyä liikenneympyrään.
Kyllä saa googletappa vaikka t-kortti(:
Vierailija kirjoitti:
Näetkö kunnolla? On vaikea ennakoida tapahtumia jos ne näkee vasta kun on kohdalla. Käy optikolla.
Ei ole näössä vikaa onneksi(:
Sekaan vaan ja ajat taitojesi mukaan. Hidastat tilannenopeudet niin pieniksi että ehdit ajatella mitä pitää tehdä. Lisäksi kolarien mahdollisuus pienenee huomattavasti vaikka ajaisit väärinkin. Muut kuskit huomaavat myös varovaisen kuskin ja osaavat varoa.
Ennen pitkää taidot kyllä kasvavat, ja jos eivät kasva niin sitten ajelet vaan hitaasti. Ei kaikkien tarvitse olla mestarikuskeja. Ulkopaikkakuntalaiset usein myös ajavat hitaasti oudossa ympäristössä, ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Suuri ongelma on, jos liikenneympyrässä auto tulee oikealta (ympyrään liittyvä tulee, mutta kolmion takaa).
kortti 34 vuotta kirjoitti:
Sekaan vaan ja ajat taitojesi mukaan. Hidastat tilannenopeudet niin pieniksi että ehdit ajatella mitä pitää tehdä. Lisäksi kolarien mahdollisuus pienenee huomattavasti vaikka ajaisit väärinkin. Muut kuskit huomaavat myös varovaisen kuskin ja osaavat varoa.
Ennen pitkää taidot kyllä kasvavat, ja jos eivät kasva niin sitten ajelet vaan hitaasti. Ei kaikkien tarvitse olla mestarikuskeja. Ulkopaikkakuntalaiset usein myös ajavat hitaasti oudossa ympäristössä, ihan normaalia.
Kuule enään motarilla ei voi ajaa hitaasti kun saa autoon ajokortin tai ei voi mennä esimerkiksi keskustaan ajamaan jos ei pysty hahmottamaan kaikkia autoja. Ihan normi liikennevalot tekevät tiukkaa kun en ole aina ihan varma mikä valo on tarkoitettu minulle...
Noh päälle vuos ni sitte yritän saada ajokorttia ni voi olla etten pääse siitä läpi. Nykyään siihen kuuluu vissiin hahmottamis tehtävien lisäks jotai tommosia eli joo voi olla etten pääse edes niistäkään läpi saati ajotaitoni on ihan surkeat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa googletappa vaikka t-kortti(:
Googlettamalla löytyi, että tosiaan traktori kortin saa ilman ajokoetta. Kai sinulla oli edes ajo tunteja kun et vielä ollut ajanut. Mulla on monta adhd kaveria, jotka pystyvät ihan turvallisesti ajamaan kun syövät kitisemättä lääkkeensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa googletappa vaikka t-kortti(:Googlettamalla löytyi, että tosiaan traktori kortin saa ilman ajokoetta. Kai sinulla oli edes ajo tunteja kun et vielä ollut ajanut. Mulla on monta adhd kaveria, jotka pystyvät ihan turvallisesti ajamaan kun syövät kitisemättä lääkkeensä.
Miten päädyit diagnosoimaan minulle adhd?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa googletappa vaikka t-kortti(:Googlettamalla löytyi, että tosiaan traktori kortin saa ilman ajokoetta. Kai sinulla oli edes ajo tunteja kun et vielä ollut ajanut. Mulla on monta adhd kaveria, jotka pystyvät ihan turvallisesti ajamaan kun syövät kitisemättä lääkkeensä.
Miten päädyit diagnosoimaan minulle adhd?
No kerroit että olet huomannut tarkkaavaisuuden haasteita, olet sählääjä tyyppinen, matematiikka vaikeaa eli hahmottamisen ongelmia, et pysty keskittymään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä (?) puoli tuossa on se, että jos aiheutat onnettomuuden, se olet todnäk sinä itse joka kärsit seuraukset siellä mönkkärissäsi.
Mutta nyt esim sä olet oppinut, että ympyrään menijä väistää siellä olevia. Eli opit joka kerta lisää, ja vähän ajan päästä oletkin jo ihan normikuski.
Joo ongelma onkin siinä etten ole oppinut yhtään mitään, koska kyse ei ole, etten tietäisi vaan etten huomaa tai unohtan yms
Kaikista ei vaan ole kuskeiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä (?) puoli tuossa on se, että jos aiheutat onnettomuuden, se olet todnäk sinä itse joka kärsit seuraukset siellä mönkkärissäsi.
Mutta nyt esim sä olet oppinut, että ympyrään menijä väistää siellä olevia. Eli opit joka kerta lisää, ja vähän ajan päästä oletkin jo ihan normikuski.
Joo ongelma onkin siinä etten ole oppinut yhtään mitään, koska kyse ei ole, etten tietäisi vaan etten huomaa tai unohtan yms
Kaikista ei vaan ole kuskeiksi.
No totta tuokin. Ihan yhtä vaarallinen kuski kuin muutkin ikäisensä pojat jotka luulevat jotain isoa ajo taidoistaan