Mitä ihmettä, H&M?!?
Kävin eilen siellä pitkästä aikaa. Kassalle päästyäni myyjä tokaisi epäselvästi "laita ne tavarat vaan tohon pöydälle ja sit voitkin alkaa piippailemaan ostoksiasi tällä" ja tyrkkäsi viivakoodinlukijan käteeni. Hämmennyin ja kysyin, että "entäs kun näissä tuotteissa on alennuksia, en ole varma osaanko tehdä tätä oikein". Myyjä jotain mutisi "katot vaan et siinä näytöllä näkyy se alennus" ja siirtyi neuvomaan viereiselle kassalle toista asiakasta. Sain kuin sainkin homman hoidettua ja tuotteet maksettua, (ilmeisesti, ehkä oikein).
Ymmärrän, että nykyään suositaan pikakassoja vaihtoehtona, mutta olen silti vähän pettynyt. Sen pitäisi olla vain vaihtoehto, mutta asiakas saisi silti halutessaan ihan oikeaa asiakaspalvelua itse myyjältä. Nyt jäin kehnojen ohjeiden kanssa periaatteessa tekemään hänen työnsä. Kai se on sama, tilaako jatkossakin vaan kaiken netistä, kerran myymälöissäkään ei enää asiakasta palvele ihminen vaan kone, asiakaspalvelijan työ jää itselle.
Kommentit (22)
Eihän tuo viivakoodien lukeminen ole rakettitiedettä, mutta satunko sitten laittamaan koko summalle 30% alen tai tuleeko jollekin tuotteelle epähuomiossa 50% ale 40 sijaan, siinä saa olla tarkkana. Ja jos vielä pitää maksaa MobilePaylla, niin voi olla, että menee liian hankalaksi.
Siinä tiskillä oli sellainen mustin reunuksin rajattu neliö, jonka sisään myyjä käski minua heittämään ostokset. Jotain hän mumisi, että siinä poistetaan jokin tuotteisiin sisäänrakennettu varashälytin? Ap