Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan taas tuuletinpaniikki tiedossa kun hellettä pukkaa? Mitä ihmettä jengi tekee talven aikoina tuuletimille kun seuraavan kesän helteillä ollaan taas ilman

Vierailija
24.06.2022 |

Meillä pöhisee tuossa kolme vuotta vanha tuuletin

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun helteet on ohi, tuulettimet heitetään pois (roskiin/ser-jätteeseen), koska niitä ei enää tarvita ja varastoiminen on hankalaa. Näin ollaan joka ikinen kesä samassa tilanteessa: pitää ostaa tuuletin.

-kaupan myyjä, joka on kuullut tämän selityksen usealta asiakkaalta-

Vierailija
42/46 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se tuuletin paljon auta, kun sisällä on kuuma.

No kyllä mulla ainakin auttaa paljonkin. Varsinkin tuo vesi-tuuletin jonka ääressä tulee suorastaan vilu. Vaikka se on ihan pieni.

Mutta noin muuten vastatakseni kysymykseen, esimerkiksi työpaikallani aina herätään tähän asiaan vasta helteiden tullessa. Vanhat tuulettimet ei enää välttämättä toimi, tai niitä on liian vähän koska on myös kesätyöntekijöitä. Sitten pomo lähtee ostamaan 20 tuuletinta lähikaupoista, joissa ne ovat loppuneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin nyt 15.v. toimineen tuulettimen syksyllä.

Vierailija
44/46 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä, miten joka ainoa Suomen kesä tuulettimet loppuu kaupoista kesken. Miksi ne ei tilaa niitä enemmän kuin edelliskesänä? Mitä se haittaa, jos niitä jää jopa muutama myymättä, eihän ne vuoden aikana pilalle siellä varastossa mene. Miksi eivät voi tilata niitä tarpeeksi???

Vierailija
45/46 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun helteet on ohi, tuulettimet heitetään pois (roskiin/ser-jätteeseen), koska niitä ei enää tarvita ja varastoiminen on hankalaa. Näin ollaan joka ikinen kesä samassa tilanteessa: pitää ostaa tuuletin.

-kaupan myyjä, joka on kuullut tämän selityksen usealta asiakkaalta-

No tollot toimii noin. Ei kaikki. Kuitenkin, on sekin mahdollista että kun helteet tulee ja kaivetaan ne tuulettimet esille, ei ne toimikaan enää. Mulla on se periaate, että pitää aina olla vähintään 2 tuuletinta. Kyllä joku niistä toimii. Olen myös huomannut, että jos tuuletinta ei ole käytetty pitkään aikaan, ei se välttämättä lähde pyörimään heti. Kannattaa odottaa vähän aikaa ja jopa vähän tökätä sitä vauhtiin.

Vierailija
46/46 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä, miten joka ainoa Suomen kesä tuulettimet loppuu kaupoista kesken. Miksi ne ei tilaa niitä enemmän kuin edelliskesänä? Mitä se haittaa, jos niitä jää jopa muutama myymättä, eihän ne vuoden aikana pilalle siellä varastossa mene. Miksi eivät voi tilata niitä tarpeeksi???

Kai siinä on se, että ei voida etukäteen tietää tuleeko helteitä. Eihän joka kesä tule. Ja kyllä varastoarvot halutaan pitää mahdollisimman alhaalla.

Eli kannattaa kuluttajan itse varautua helteisiin ennen niitä. Itsekin talvella kolusin kirppiksiä ja löysin sieltä esimerkiksi 5€ tuollaisen pienen vesi-tuulettimen. Se on todella hyvä tässä sohvalla telkkua katsellessa. Jäitä sekaan niin tulee suorastaan vilu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän