Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi meidän lapsi on kiinnostunut niin kamalan paljon kirjoista?

Vierailija
17.10.2006 |

Eilen illalla havahduin siihen, että kaikki lelut oli siististi laatikossa leikkihuoneessa, mutta kirjoja lojui ympäriinsä. Poika kantaa niitä minulle siitä asti, kun tulee hoidosta kotiin ja niitä sitten pitää katsella yhä uudelleen ja uudelleen. Hoidossa poika kuitenkin leikkii autoilla yms.

Onko aihetta huolestua? Ikää pojalla vähän yli vuosi.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienestä asti lukenut hänelle ja ollaan katsottu kuvia kirjoista. Nyt olen laittanut kirjat sellaiselle hyllylle, josta hän saa itse niitä otettua ja nyt niitä sitten luetaan/katsellaan todella ahkerasti. Hyvä jos tämä on ihan normaalia, josko se vaikka auttaisi siinä puheen kehityksessä, kun ei vielä juurikaan puhetta tule.

T:AP

Vierailija
2/4 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkisi autoillaan, sinä luultavasti hipsisit pois tekemään omia juttujasi.

DAAAAAAAAAAAA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli sama tilanne monta kuukautta, jos yritin saada lapsen lattialle leikkimään jotain muuta, leikki muutaman minuutin ja sitten taas kantoi kirjan ja pyysi lukemaan :-). Kirjoja luettiin päivittäin kymmeniä, eli samaa kirjaakin aina useita kertoja. Nyt tyttö on vajaa 1.5 v ja nykyään sentään tehdään sisällä muutakin, tosin edelleen lukeminen (ja laulaminen) ovat oikeastaan suosituimpia ajanvietteitä. Jaksaa kuunnella rauhassa pitkiäkin tarinoita, mikä on tietysti mukavaa. Sylissä ei tosin enää juurikaan (äidin harmiksi) viihdy, vaan vaatii saada istua vieressä. Tytöllä on ikäisekseen suht laaja sanavarasto (veikkaisin, että reilut 200 sanaa) ja käyttää myös suht sanoja kuten pimeä, auta, korkea, tms. ja varnasti juuri suurella kiinnostuksella kirjoja ja lukemista kohtaan on suuri vaikutus tähän.

Vierailija
4/4 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon kutosen kommenttiin, eli meillä ei ainakaan ole kyse siitä, että vain lukemalla saisi vanhemman huomion. Ei siis ole pitkään aikaan halunnut istua sylissä ja tosiaan " lattialeikit" eivät yhdessä vaiheessa juurikaan kiinnostaneet, vaikka vanhempi olisi ollut lapsen kanssa yhdessä leikkimässä koko ajan. Eli kyseessä voi olla myös oikea kiinnostus kirjoihin :-).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi