Tyytymätön puolison olemiseen lasten kanssa?
Onko muita, jotka ovat ainakin joskus tyytymättömiä siihen, miten mies on lasten kanssa??
Meillä on kolme lasta, joista pienin on vielä ihan vauva. Mies ei ole juurikaan hoitanut vauvaa, vaihtaa vaippoja joskus, syöttää ehkä muutama kerran viikossa jne. Mies paljon töissä. Ei juurikaan ota vastuuta vauvan nukuttamisista yms. Tietenkin tavallaan luonnollista kun imetänkin vielä ja vauveli niin pieni ja minä tiedän kaikki vauvan rutiinit yms.
Mutta se mikä ottaa päähän, on myös se, että kun mies on kotona niin hän ei juuri koskaan jaksa tehdä mitään vanhempienkaan lasten kanssa. Vie heidät kyllä ulos tähän pihalle, muttei koskaan tee mitään heidän kanssaan. Mies voi esim. tehdä niin että menee itse autotallille ja alkaa hitsata jotain tai rakennella jotain ja jättää sitten lapset siihen ulkopuolelle " oman onnensa nojaan" . Kerrankin toinen lapsista poltti itsensä auton sytkäriin kun mies oli antanut lasten olla autossa sisällä leikkimässä...
Ottaa päähän kun kuitenkin lapsetkin kaipaavat aikuista siihen edes joskus jotain tekemään. Esim. vanhin 5v ei vieläkään osaa ajaa ilman apupyöriä kun kenelläkään ei ole aikaa opettaa hänelle. Itse yritän joskus, mutta aikani on rajattu tämän pätkänukkuvan vauvan kanssa.
Sama sitten talvella. Kukaan ei ehdi/viitsi opettaa lapsia hiihtämään tai luistelemaan. Mies nyt ei ainakaan jaksa! Viime talvena kun sanoin miehelle, että nyt kyllä laitetaan lapsille sukset jalkaan ja opetetaan hiihtoa. No laitettiin kyllä, mutta mieskin puhkuu ja valittaa kuin mikäkin teini, että kuinka raskasta puuhaa sekin on ja kaikesta huokuu sellainen tympiintyminen:((((. Minä sitten ison vatsan kanssa myös hiihtelin lasten kanssa.
Onko muilla tällaista? Kyllähän mies sitten toisaalta ihan ok isä on. Laittaa kyllä lapset nukkumaan iltaisin ja peuhailee heidän kanssan ja rakentelee legoilla.
Kommentit (22)
Tuskinpa Apn mies jatkuvasti tallissa on. Voin kuvitella paljonkin mitä miehet siellä autotallissa tekevät. Jotkut vaan ovat kiinnostuneita autoista ja rakenteluista yms.
Olen " tyytynyt" siihen, mies on hyvä, uskollinen, rakastava kunnon mies, joten pystyn elämään tämän " vian" kanssa.