Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten ihmeessä voin hakea neljään paikkaan töihin kuukaudessa kun just ja just löydän yhden paikan johon voisin päästä

Vierailija
23.06.2022 |

melkein kaikki avoimet työpaikat on aloilta, joihin mulla ei ole koulutusta, ja loput on sellaisia joissa tiedän olevani aivan surkea. hain nyt mainostenjakajaksi ja harkitsen siivoojaksi hakemista, vaikka oma kämppä on ku pommin jäljiltä.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei ole mitään merkitystä kuvitteletko olevasi surkea tai että ett pääsisi. Jos koulutus yms vastaa työtä, sinun on sitä haettava.

Perusteella "olisin ihan huono siinä" voi blokata kaikki työt. Sopivuuden työhön kuitenkin arvioi työnantaja.

Ja mitäs itket anyway? Jos oot muka niin susihuono niin eihän sulla ole riskiä saada sitä työtä vaikka tosissaan hakisit.

mutta tässähän on just se, että mun koulutus ei vastaa niitä avoimia työpaikkoja. loput on suurimmalta osin just sitten niitä siivoojan ja puhelinmyyjän paikkoja, joissa tiiän etten pärjää, koska elän sotkun keskellä ja puhun tosi epäselvästi. moni myös hakee pitkäaikaista työntekijää, mikä ei multa onnistu, koska muutan lähemmäs 300 kilometrin päähän elokuussa. 

hain nyt kuitenkin kolmea paikkaa, saa nähdä miten käy. 

ap

Vierailija
22/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 1 hakuvelvoite mutta todella hankala hakea edes siihen yhteen kun kaikkiin avoimiin paikkoihin tarvitaan koulutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pikkuista.

Eihän yhdenkään "työllistämistoimen" ole koskaan ollut takoituskaan auttaa ketään saamaan oikeaa työpaikkaa.

Niillähän yritetään luoda vain sellaista illuusiota kuin että työttömyys on 100% työttömän omaa syytä.

Eikä suinkaan itsensä kansasta eristäneen poliittisen eliitin epäonnistuneen talouspolitiikan väistämätön seuraus kun maahan pystytetään 55 miljoonaiselle kansalle ylimitoitettua julkista sektoria jossa ei ole enää lainkaan suorittavan portaan työntekijöitä kun kaikki rahat kuluvat piällysmiesten ja konsulttien palkkioihin.

Tehdään koe ei poistetaan kaikki työttömyysetuudet kahdeksi vuodeksi ja sitten katsotaan, jäikö meille työttömiä.

Vierailija
24/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi pikkuista.

Eihän yhdenkään "työllistämistoimen" ole koskaan ollut takoituskaan auttaa ketään saamaan oikeaa työpaikkaa.

Niillähän yritetään luoda vain sellaista illuusiota kuin että työttömyys on 100% työttömän omaa syytä.

Eikä suinkaan itsensä kansasta eristäneen poliittisen eliitin epäonnistuneen talouspolitiikan väistämätön seuraus kun maahan pystytetään 55 miljoonaiselle kansalle ylimitoitettua julkista sektoria jossa ei ole enää lainkaan suorittavan portaan työntekijöitä kun kaikki rahat kuluvat piällysmiesten ja konsulttien palkkioihin.

Tehdään koe ei poistetaan kaikki työttömyysetuudet kahdeksi vuodeksi ja sitten katsotaan, jäikö meille työttömiä.

Ei mua ainakaan kukaan palkkaa sen takia etten saa työttömyyskorvausta.

Vierailija
25/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa, miten vasemmistohallitus nöyryyttää työtöntä. Tulisi taas oikeistohallitus, joka leikkaa tukia vähän, mutta antaa pitää kunnian.

Vierailija
26/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa, miten vasemmistohallitus nöyryyttää työtöntä. Tulisi taas oikeistohallitus, joka leikkaa tukia vähän, mutta antaa pitää kunnian.

en tiiä, mun mielestä pieni nöyryytys ei oo kova hinta sille että saa sen verran tukia että ei joudu olemaan nälissään

Vierailija
27/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voithan lähettää niitä hakemuksia myös muille paikkakunnille. Jos haet vaikka Helsingistä jotain työtä, jota todennäköisesti hakee 200 muutakin, ei ole pelkoa tulla valituksi.

Vierailija
28/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi pikkuista.

Ei mua ainakaan kukaan palkkaa sen takia etten saa työttömyyskorvausta.

Niinpä. Joudut joko muuttumaan sellaiseksi, että sinut kannattaa palkata tai sitten hyväksymään sen vaihtoehdon, että vanhempasi tai sisaruksesi elättävät.

Vierailija
29/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuota hakemista käytännössä valvotaan?

te-palveluiden sivuille pitää merkitä mihin ja keneltä on hakenut töitä. en tiiä tarkistaako työkkärin tädit että onko niitä töitä oikeasti haettu, mutta en uskalla valehdella, koska mun tuurilla ne kuitenkin tarkistaa.

ap

Kaveri on työkkäritäti ja kysyin tästä. Hän sanoi, että pistotarkastuksia tekevät ja niiltä tarkistavat aina, joista huomaa, että ovat valehdelleet aiemminkin

Vierailija
30/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta työttömyysetuus pitäisi katkaista heti, kun saa opiskelupaikan, koska sen jälkeen ei enää haluta töihin. Samoin etuutta ei saisi, kun tiedossa olisi uusi työ, maksu katkeaisi siihen tiedonsaantipäivään. Silloin ei olisi mitään pakkohakuja ja katkeruutta, koska muutos on tiedossa ja sitä kohti voi mennä vaikka pankkilainalla.

Vierailija
31/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta työttömyysetuus pitäisi katkaista heti, kun saa opiskelupaikan, koska sen jälkeen ei enää haluta töihin. Samoin etuutta ei saisi, kun tiedossa olisi uusi työ, maksu katkeaisi siihen tiedonsaantipäivään. Silloin ei olisi mitään pakkohakuja ja katkeruutta, koska muutos on tiedossa ja sitä kohti voi mennä vaikka pankkilainalla.

Ootko sä 18v? Kovin on naiivi ajatusmaailma. Melkeinpä naurattikin tekstisi.

Vierailija
32/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtä hakiessa voi jo heti viestin alussa vihjaista, ettei kannata lukea enempää mun hakemusta. Esim. haen kahdeksi kuukaudeksi työpaikkaa ja muuta lässytystä, niin se hakemus on siinä. 

Olen iältäni jo sen ikäinen, että muistan mainita sen hakemuksissa ja varmistaa ettei kukaan taatusti vaivaudu vastaamaan edes " ei kiitos". En mainitse olevani hyväkuntoinen ja terve. Ihmisten ennakkoluuloja voi myös hyödyntää.

Et halua työtä? Miksi?

Vierailija
33/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuota hakemista käytännössä valvotaan?

te-palveluiden sivuille pitää merkitä mihin ja keneltä on hakenut töitä. en tiiä tarkistaako työkkärin tädit että onko niitä töitä oikeasti haettu, mutta en uskalla valehdella, koska mun tuurilla ne kuitenkin tarkistaa.

ap

Mun tarvitsee ilmoittaa vaan että haettu on. Ei mitään muuta. Mutta työskentelen kyllä osa-aikaisesti.

Vierailija
34/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei ole mitään merkitystä kuvitteletko olevasi surkea tai että ett pääsisi. Jos koulutus yms vastaa työtä, sinun on sitä haettava.

Perusteella "olisin ihan huono siinä" voi blokata kaikki työt. Sopivuuden työhön kuitenkin arvioi työnantaja.

Ja mitäs itket anyway? Jos oot muka niin susihuono niin eihän sulla ole riskiä saada sitä työtä vaikka tosissaan hakisit.

mutta tässähän on just se, että mun koulutus ei vastaa niitä avoimia työpaikkoja. loput on suurimmalta osin just sitten niitä siivoojan ja puhelinmyyjän paikkoja, joissa tiiän etten pärjää, koska elän sotkun keskellä ja puhun tosi epäselvästi. moni myös hakee pitkäaikaista työntekijää, mikä ei multa onnistu, koska muutan lähemmäs 300 kilometrin päähän elokuussa. 

ap

Minäkin elin sotkun keskellä ja olin siivooja. Olin vielä erittäin tarkka työssäni. Nyt olen ihmisläheisessä työssä enkä edes pidä ihmisistä. Työ on työ ja sopeudun siihen.

Vierailija
35/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä työtorilla niitä pilipali hommia ihan riittävästi. Itse hain aamulla 4 kpl vuokrafirmojen paikkoja kokoaikatyötä. En voi hakea kuin leikisti, kun ei ole ajokorttia. Ei täällä maaseudulla voi töissä käydä ilman korttia ja autoa. Neljään pitää hakea niin minähän haen.

Vierailija
36/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työtön tutkija. Parit tutkinnot löytyy, mutta ei sellaista, joka auttaisi työllistymään. Te-toimisto ei hyväksy lisäkouluttautumista työnhakijana. Pitäisi olla aika rikas, että voisi kouluttautua uudelle alalle ilman mitään tukia. 

Vierailija
37/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitän tuon realistiset mahdollisuudet niin, että et voi hakea paikkoja joihin vaaditaan koulutusta, jota sulla ei ole. Muuten, ihan mitä vaan. esim. terveysjuttuja ei tarvitse kertoa, niistä voi vihjaista sitten työhaastattelussa. Ei pidä ajatella liian pitkälle.

Vierailija
38/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Minäkin elin sotkun keskellä ja olin siivooja. Olin vielä erittäin tarkka työssäni. Nyt olen ihmisläheisessä työssä enkä edes pidä ihmisistä. Työ on työ ja sopeudun siihen.

valitettavasti me ei olla sama henkilö. mun on tosi vaikee nähdä pientä sotkua, ja monesti ku oon kuvitellu siivonneeni tosi hyvin, nii muut löytää vielä vaikka kuinka paljon siivottavaa. en usko että tilanne ois töissä kovin erilainen.

ap

Vierailija
39/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nälkään tappaminen kestää niin pitkään että eikö sinun mielestäsi olisi humaanimpaa vaan ampua kaikkia työttömiä kun nimenomaan tätä ajat takaa.

Joo, ei olisi työttömiä kun kaikki ovat kuolleet ja sinunkin jäljellä olevien lastesi on niin kiva mennä kouluun aseistettujen vartioiden kanssa kun ensimmäinen postitettiin ruumiinosa kerrallaan koska et suostunut maksamaan lunnaita.

Saa olla todella naivi ellei tajua että työttömyyskorvaukset eivät ole työttömien vaan työssäkäyvien elämänlaatua varten.

Vierailija
40/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi pikkuista.

Tehdään koe vaan ja täytyy varmaan sitten rakentaa lisää vankiloita, ellei fatta maksa erotusta.