Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten ihmeessä voin hakea neljään paikkaan töihin kuukaudessa kun just ja just löydän yhden paikan johon voisin päästä

Vierailija
23.06.2022 |

melkein kaikki avoimet työpaikat on aloilta, joihin mulla ei ole koulutusta, ja loput on sellaisia joissa tiedän olevani aivan surkea. hain nyt mainostenjakajaksi ja harkitsen siivoojaksi hakemista, vaikka oma kämppä on ku pommin jäljiltä.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jospa hakisit koulutukseen, niin sitten voisi olla paikkojakin enemmän?

Vierailija
2/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jospa hakisit koulutukseen, niin sitten voisi olla paikkojakin enemmän?

lähden elokuussa opiskelemaan, mutta nyt kesällä pitää vielä hakea töitä että saan työttömyystuet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet vaan. Vaikka sellaiseen paikkaan, josta tuedät varmasti ettet tule valituksi. Onpahan haettu.

Edellisen kauden aikana mun yksi tuttu jäbä haki kunnanjohtajan paikkaa, kun se oli auki.

Vierailija
4/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pikkuista.

Eihän yhdenkään "työllistämistoimen" ole koskaan ollut takoituskaan auttaa ketään saamaan oikeaa työpaikkaa.

Niillähän yritetään luoda vain sellaista illuusiota kuin että työttömyys on 100% työttömän omaa syytä.

Eikä suinkaan itsensä kansasta eristäneen poliittisen eliitin epäonnistuneen talouspolitiikan väistämätön seuraus kun maahan pystytetään 55 miljoonaiselle kansalle ylimitoitettua julkista sektoria jossa ei ole enää lainkaan suorittavan portaan työntekijöitä kun kaikki rahat kuluvat piällysmiesten ja konsulttien palkkioihin.

Vierailija
5/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haet vaan. Vaikka sellaiseen paikkaan, josta tuedät varmasti ettet tule valituksi. Onpahan haettu.

Edellisen kauden aikana mun yksi tuttu jäbä haki kunnanjohtajan paikkaa, kun se oli auki.

tuntuu pahalta tuhlata niiden aikaa, jotka käy läpi niitä hakemuksia :( toisaalta tuhlaan joka tapauksessa niiden aikaa, koska ehtisin olla töissä vaan siihen elokuun alkuun asti.

ap (tuo yks aikasempiki viesti oli mun)

Vierailija
6/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet vaan, koska se on uuden mallin henki.

Vierailija
7/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuntuu pahalta tuhlata niiden aikaa, jotka käy läpi niitä hakemuksia :( toisaalta tuhlaan joka tapauksessa niiden aikaa, koska ehtisin olla töissä vaan siihen elokuun alkuun asti.

Onhan silläkin työllistävä vaikutus! Isot firmat palkkaavat jonkun konttoristin lähettelemään "kiitos mutta ei kiitos" -viestejä töiden kysyjille.

Vierailija
8/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen tuo käsite "realistiset mahdollisuudet tulla valituksi", kyllä juu, on paljonkin paikkoja joihin valituksi tuleminen olisi hyvinkin mahdollista jos niihin ei olisi parempia hakijoita niin paljoa ettei valituksi tulemattomille viitsi edes moisesta itsestäänselvyydestä ilmoittaa.

Vierailija
9/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeakseni voidaan tehdä mittojen mukaan, jos perusteet löytyy. Tässä tapauksessa tuskin löytyy, vaikka olisi tosi.

Vierailija
10/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuota hakemista käytännössä valvotaan?

Vierailija
11/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

te-palveluiden sivuille pitää merkitä mihin ja keneltä on hakenut töitä. en tiiä tarkistaako työkkärin tädit että onko niitä töitä oikeasti haettu, mutta en uskalla valehdella, koska mun tuurilla ne kuitenkin tarkistaa.

ap

Vierailija
12/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä hakiessa voi jo heti viestin alussa vihjaista, ettei kannata lukea enempää mun hakemusta. Esim. haen kahdeksi kuukaudeksi työpaikkaa ja muuta lässytystä, niin se hakemus on siinä. 

Olen iältäni jo sen ikäinen, että muistan mainita sen hakemuksissa ja varmistaa ettei kukaan taatusti vaivaudu vastaamaan edes " ei kiitos". En mainitse olevani hyväkuntoinen ja terve. Ihmisten ennakkoluuloja voi myös hyödyntää.

Vierailija
13/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

te-palveluiden sivuille pitää merkitä mihin ja keneltä on hakenut töitä. en tiiä tarkistaako työkkärin tädit että onko niitä töitä oikeasti haettu, mutta en uskalla valehdella, koska mun tuurilla ne kuitenkin tarkistaa.

ap

Kyllä ne tarkistetaan. Tottakai

Vierailija
14/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tehdä myös niinsanottuja avoimia hakemuksia, nekin lasketaan hakemuksiksi. Esim. kotikuntaasi, valtiolle, Postiin, eri kaupparyhmittymiin, seurakuntaan, sairaanhoitopiiriin... siinä oli jo yli neljä.

Vierailija
15/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan silläkin työllistävä vaikutus! Isot firmat palkkaavat jonkun konttoristin lähettelemään "kiitos mutta ei kiitos" -viestejä töiden kysyjille.

No ei palkkaa. Korkeintaan tulee joskus harvoin se automaattivastaus "kiitos hakemuksesta" mutta siinä se.

Ja suurimmasta osasta ei edes tuota.

Vierailija
16/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole mitään merkitystä kuvitteletko olevasi surkea tai että ett pääsisi. Jos koulutus yms vastaa työtä, sinun on sitä haettava.

Perusteella "olisin ihan huono siinä" voi blokata kaikki työt. Sopivuuden työhön kuitenkin arvioi työnantaja.

Ja mitäs itket anyway? Jos oot muka niin susihuono niin eihän sulla ole riskiä saada sitä työtä vaikka tosissaan hakisit.

Vierailija
17/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin tuossa eräänä päivänä sitä, että tehtiinkö tästä jokin automaattisien karenssien aiheuttaja ihan tarkoituksella vai voiko/saako/pitääkö hakea paikkoja, joihin ei koulutus riitä vaikka työkokemuksen puolesta työ voisi sopia hyvinkin?

Meinaan siis, että sellainen työpaikka jossa vaaditaan vaikka tradenomin koulutusta ei ihan ole omaa koulutusta ja työkokemusta vastaava työpaikka jos ne tradenomin paperit puuttuu.. 

Ja nimenomaan sellaisia työpaikkoja työtön sitoutuu hakemaan, jotka vastaa omaa koulutusta ja aiempaa työkokemusta.

Vierailija
18/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään vaaditaan tradenomin koulutusta paikkoihin joita aikaisemmin ovat menestyksekkäästi hoitaneet luku- ja kirjoitustaitoiset henkilöt. Toisaalta väitetään että nykykoululaisilla nämä taidot ovat huolestuttavan heikolla tasolla joten ehkä tuo korkeampi koulutusvaatimus on perusteltavissa.

Vierailija
19/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen tuo käsite "realistiset mahdollisuudet tulla valituksi", kyllä juu, on paljonkin paikkoja joihin valituksi tuleminen olisi hyvinkin mahdollista jos niihin ei olisi parempia hakijoita niin paljoa ettei valituksi tulemattomille viitsi edes moisesta itsestäänselvyydestä ilmoittaa.

Olen miettinyt että tarkoittaako "realistiset mahdollisuudet tulla valituksi" myös sellaisia paikkoja joihin koulutus tai työkokemus riittäisi, mutta fysiikka ei? Itse en selkävikaisena voi tehdä esim. siivousta vaikka nuorena sitä olen tehnytkin. On lääkärintodistukset ja muut selvitykset annettu arvon virkailijoille monta kertaa. Että jos nyt haen siivoojaksi, niin onko se sitten väärin haettu? Meinaan loppuu aika pian haettavat paikat ihmiseltä joka ei voi kumarrella eikä nostella.

Vierailija
20/44 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mieti, haet vaan. Toi aikaisempi ehdotus avoimien hakemusten tekemisestä oli hyvä. Jos sitten et saa töitä, saat rahaa, jos taas saat töitä, saat rahaa. Eikö se ollu se pointti kumminkin.