Onko jotenkin väärin jauhaa täällä samasta aiheesta vuodesta toiseen?
Tuli mieleeni toisesta aloituksesta, jossa paheksuttiin jotain "palstahulluksi" haukuttua kirjoittajaa. Miksi ihminen ei saisi vaikka viettää koko elämäänsä valittaen samasta ongelmasta? Mikä siinä on väärin tai kiellettyä? En aidosti ymmärrä.
Monet vaikeat asiat elämässä eivät katoa, vaan se tuska nyt vaan jatkuu päivästä ja vuodesta toiseen itse kullakin. On outoa syyllistää ihmisestä sellaista, että koettaa jotenkin prosessoida ajatuksiaan ja tuulettaa mieltään.
Kommentit (53)
Ei se väärin ole eikä minua edes liiemmin ärsytä.
Tällä palstalla kyllä aika herkästi oletetaan, että tiettyjä aiheita koskevien aloitusten takana on aina samat ihmiset. Esim. jos aloituksen aiheena on ahdistus, jotkut olettavat että sen takana on taas sama "ahdistushullu", vaikka on varmasti paljon ahdistuksesta kiinnostuneita.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Miksi siitä pitää tehdä tuhat aloitusta, puhuisi yksinään siinä yhdessä ensimmäisessä sitten, jos haluaa jankata.
Ketju joko poistetaan, menee kiusaamiseksi tai kirjoittajan persoonaan meneväksi arvuutteluksi ja kaiveluksi noissa useimmiten. Eipä sellaisia lempiaiheketjuja vain voi olla kovin kauaa täällä. Ihan asiallisetkin ketjut saatetaan poistaa parin minuutin kuluessa (jos koskee esim. uskontoa, politiikkaa tai seksuaalista suuntautumista).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan(?) halua lukea jatkuvaa jankkausta samasta asiasta.
Sitten voi jättää viestiketjun avaamatta. En mä avaa ketjuja, jotka eivät kiinnosta.
Tai voin avata ketjun, jonka otsikko vaikuttaa kiinnostavalta ja sitten tajuta, että se on jonkin vakiojankkaajan kirjoittama. Näkökulmaa vain yritetään vaihtaa, kun yritetään houkutella ihmiset kuuntelemaan samat jankkaukset.
Esim. keskustelu ravinnosta kiinnostaa, mutta nykyisin ne on 90 % saman vegehullun avauksia.
Mitä väliä sillä on, kuka ne keskustelut aloittaa? Voihan itse keskustelusta tulla silti kiinnostava.
Ap
No kun se just ei ole, koska ne samat asiat toistuvat koko ajan. Eli esim. ensiksi viittaus siihen, että vegaaniruokavalion suosio laskee, sitten jankkaus ravintoaineista, paleodietistä ja biotoopeista sekä keskustelulijiden haukkuminen. Eli ei ne ole keskustelun avauksia vaan koko ketju spämmätään samoilla argumenteilla.
Mutta toki, jos teet tätä itse, et ymmärrä tätä.
Kokeile ap ihan livenä aloittaa keskusteluita kavereiden kanssa aina samasta aiheesta.
Mitä luulet tapahtuvan? Jaksavatko kaverit enää puolen vuoden päästä edes tavata sinua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole väärin, jos jankkaa yhdessä ja samassa ketjussa. Jos aloittaa satoja erillisiä jankkausketjuja, se on väärin toisia palstalaisia kohtaan ja palstan sääntöjen vastaista.
Mitä, jos aiempi ketju aina poistetaan tai menee todella pahaksi kiusaamiseksi tai yksityiselämän kaiveluksi? Copypasteaminen jatkuvalla syötöllä on eri juttu, mutta kaipa nyt jostain aiheesta saa puhua?
Miten anonyymilla palstalla voi kenenkään yksityiselämää kaivella?
Ne ketjut poistetaan, kun niissä on aina se sama aloitus. Jos olisi pysynyt siinä alkuperäisessä keskustelussa, niin tuskin olisi poistettu.
Miksi sitten pitää myös tehdä aloituksia joissa otsikosta ei näe, että tässä taas jankataan samasta aiheesta? Vaan aloitetaan ne jotenkin "olisi yksi ongelma töissä".
Vierailija kirjoitti:
Kuka pakottaa Sinua lukemaan niitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole väärin, jos jankkaa yhdessä ja samassa ketjussa. Jos aloittaa satoja erillisiä jankkausketjuja, se on väärin toisia palstalaisia kohtaan ja palstan sääntöjen vastaista.
Mitä, jos aiempi ketju aina poistetaan tai menee todella pahaksi kiusaamiseksi tai yksityiselämän kaiveluksi? Copypasteaminen jatkuvalla syötöllä on eri juttu, mutta kaipa nyt jostain aiheesta saa puhua?
Silti ei tarvitse aloittaa sataa erillistä ketjua. Kiusaamisviesteistä voi ilmoittaa ylläpidolle, joka poistaa sääntöjen vastaiset viestit.
Itse en ole todellakaan noin montaa aloittanut, mutta joillain on ilmeisesti norsun muisti tai jotkut tunnistetiedot. Voi riittää esim. yksi aikoinaan poistettu pidempi ketju vuosien takaa ja siihen vedoten ihminen arvioidaan palstahulluksi, joka ei saisi enää kirjoittaa = täysin kohtuutonta.
Varmaan random palstallakävijä ei kiinnitä niihin huomiota juurikaan, ellei ole kiinnostunut juuri samasta aihepiiristä. Modeilla on ne työpaikkansa just näiden kirjoittajien vuoksi. Jos ei kukaan kirjoittaisi, Sanoma ei saisi mainostuloja nykyiseen malliin ja palsta lakkautettaisiin kokonaan.
Ap
Faith kirjoitti:
Ei se väärin ole eikä minua edes liiemmin ärsytä.
Tällä palstalla kyllä aika herkästi oletetaan, että tiettyjä aiheita koskevien aloitusten takana on aina samat ihmiset. Esim. jos aloituksen aiheena on ahdistus, jotkut olettavat että sen takana on taas sama "ahdistushullu", vaikka on varmasti paljon ahdistuksesta kiinnostuneita.
Ahdistushullua en tunne, mutta mites nuo tankkaus 140 eurolla, 35- vuotiaasta käyvä viisikymppinen, pöytäkoneita vihaava? Kaikki varmaan eri tyyppejä.
Toiseksi, aloittajia voi olla useita jossain teemoissa (AMK, veget), mutta argumentit ovat aina lähes identtiset ja yleensä koko keskustelun kaari. Oli aloittaja sama tai ei, niin tyypit vetävät toisensa mukaan keskusteluun.
Eipä ne muutkaan muutu. Lupaan lopettaa S.M:sta jankkaamisen sillä sekunnilla kun hän lopettaa mokailun. Vannon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten voi jättää viestiketjun avaamatta. En mä avaa ketjuja, jotka eivät kiinnosta.
Tai voin avata ketjun, jonka otsikko vaikuttaa kiinnostavalta ja sitten tajuta, että se on jonkin vakiojankkaajan kirjoittama. Näkökulmaa vain yritetään vaihtaa, kun yritetään houkutella ihmiset kuuntelemaan samat jankkaukset.
Esim. keskustelu ravinnosta kiinnostaa, mutta nykyisin ne on 90 % saman vegehullun avauksia.
Mitä väliä sillä on, kuka ne keskustelut aloittaa? Voihan itse keskustelusta tulla silti kiinnostava.
Ap
No kun se just ei ole, koska ne samat asiat toistuvat koko ajan. Eli esim. ensiksi viittaus siihen, että vegaaniruokavalion suosio laskee, sitten jankkaus ravintoaineista, paleodietistä ja biotoopeista sekä keskustelulijiden haukkuminen. Eli ei ne ole keskustelun avauksia vaan koko ketju spämmätään samoilla argumenteilla.
En jauha dieeteistä koskaan. En jaksa jauhaa yleensä mistään juurikaan.
Ap
Uuden viestin aiheesta voi myös tehdä jos ei muista on tehnyt keskustelun aiheesta aiemmin tai mitä aiemmassa keskustelussa on ollut jos sitä ei syystä tai toisesta löydy enää
Vierailija kirjoitti:
Parempi olisi jättää vastaamatta Terapeuttihullulle. Hän saa huomiosta suurta tyydytystä ja innostuu aina vain lisää. Uusia avauksia (samasta asiasta tietysti) tulee jo nyt jatkuvalla syötöllä.
No, hölmö olen tietysti itsekin, kun vastaan.
Tämä. Ja juttelee todennäköisesti vielä itsensä kanssa. Toki hänellä lienee ihan oikea psyykkinen ongelma.
aika epäempaattisen ja kiusaajatyylisen oloisia monikin vastaus vaikka poseeraattekin hyveellisyyttänne??
Mä en edes itse muista, mitä olen jostain aiheesta x joskus kirjoittanut (vaikkapa oma seurusteluaiheinen juttu). Aika creepya, että joku kommentoi, että "ai niin, 5 vuotta sitten mainitsit miehestäsi näin".
Täällä on pakko olla linjoilla joitain savant autisteja, joilla on norsun muisti. Luulisi, että modeillakin on muutakin tekemistä kuin perehtyä jonkun kirjoittajan elämänkaareen, joten ainakin pääosa noista muistajista on joitain palsta-aktiiveja sohvaperunoita, aina linjoilla.
Vierailija kirjoitti:
aika epäempaattisen ja kiusaajatyylisen oloisia monikin vastaus vaikka poseeraattekin hyveellisyyttänne??
On oikeasti surullista, että kiusaaminen, syyllistäminen ja maalittaminen ovat joku "uusi normaali". :(
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen hyveellisyyttä? Älä kysele, mikä jankkaamisessa ärsyttää, jos et halua kuulla vastauksia.
"Palstahullujen" haukkumanimityksiin puuttumatta, onko se nyt väärin, jos joku tietty kirjoittaja ilahtuisikin siitä, jos hänen aloittamaansa ketjuun vastattaisiin? Mitä sitten, jos vaikka paleodieetidtä jauhava ilahtuisi, jos joku lähtee keskusteluun? Eikö se olisi hyvä asia? Joku jankkaaja voisi jopa parantua pakkomielteistään, jos joku kohtelisi joskus hyvin.
Ja eikö ihmisiä siltikin tulisi kohdella hyvin ja kunnioittavasti, vaikka joku olisikin rasittava? Miksi pitää vain lyödä lisää jo aiemmin lyötyä ja naureskella porukalla päälle? Virtuaalimaailman Koskela-vibat lähinnä tulee tällaisesta.
Onko joku täällä kateellinen jollekin onnettomalle lempiasiaansa jumiin jääneelle ihmiselle vai tuottaako vain kiusaamisen nautintoa härnätä sellaista? En edes tajua noiden kiusaajien logiikkaa.
Suosittelen sitä päiväkirjaa. Tämä on anonyymi palsta, kuka vain voi tulla ketjuusi vain pahentamaan oloasi. Ja vielä nauttimaan, jos siinä onnistuu. Pelkkä valittaminen ja jankuttaminen ei ratkaise ongelmaa, herättää parhaimmillaankin sääliä lukijoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En jauha dieeteistä koskaan. En jaksa jauhaa yleensä mistään juurikaan. Ap
:D
Silti ei tarvitse aloittaa sataa erillistä ketjua. Kiusaamisviesteistä voi ilmoittaa ylläpidolle, joka poistaa sääntöjen vastaiset viestit.