Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulunkäyntiavustajan työn huonot ja hyvät puolet?

Vierailija
17.10.2006 |

Laittakaa oma näkemys asiasta (mieluiten heiltä joilla on omaa kokemusta). Kiitos!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ muut koulu lomat kun on koululainenkin jo.

Kertokaa lisää kokemuksia, kiitos! : )

-ap

Vierailija
2/9 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä ei välttämättä ole 6 tuntinen, monet avustajat joutuvat avustamaan myös aamu tai iltapäiväkerhossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä saisi kyllä olla lyhyempi kuin 8h..

-ap

Vierailija
4/9 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla koulutus?

Vierailija
5/9 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta erityislapsista runsaasti.

Vierailija
6/9 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ vaihtelevaa, eikä kuitenkaan kokonaisvastuullista. Ope on se, joka suunnittelee ja kantaa myös vastuun.

Vierailija
7/9 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä sitten työttömyyskorvausta, ja ei välttämättä saa 10 kk:tta täyteen, että saisi ansiosidonnaista.

Palkka on aika pieni.

Työpäivät ovat lyhyemmät kuin 8h, ja ei ole kotitöitä niinkuin opettajilla.

Vierailija
8/9 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä annoin heille tukiopetusta matematiikassa ja äidinlielessä.

Olin joskus 5h/päivä, mutta myös 6-7h/päivä.

Työ oli kivaa, tykkäsin kovasti. Opettajat olivat lähes kaikki mukavia. Yksi oli sellainen, joka piti lähinnä omana piikanaan, ei lasten avustajana. Kannattaa myös itse tehdä selväksi työnkuvansa, että ei joudu olemaan pelkästään joku juoksutyttö. Tein kyllä mielelläni hommia opettajan avuksi silloin, kun minulla oli aikaa (esim. monistin ja täytin liimapulloja yms.)

Työssä pidin sen vaihtelevaisuudesta ja siitä että päivät kuluivat tosi nopeasti. Ja oppilaista tietenkin. Sijaistin myös usein opettajia, jolloin sain parempaa palkkaa.

Työn huonoja puolia on palkan pienuus. Työhän on yleensä osapäivätyö, josta maksetaan osa palkasta, joka ei ole kovin hyvä. Mutta jos se ei ole tärkeintä, kannattaa työtä ainakin kokeilla. Niin, ja kesät olin lomautettuna ilman palkkaa.

Itse olin sitten myöhemmin koko vuoden ajan luokanopettajan sijaisena ja pärjäsin hyvin. Jatkoakin olisi ollut, mutta elämäntilanteeni muuttui jolloin jäin kotiin.

Vierailija
9/9 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viidennellä ja kuudennella luokalla ja sijaisuuksia tein koko ala-asteella. maailman IHANIN työpaikka, lapset ihania, aina sai sovittua työajat uusix jos oli jotain menoa ja retkillä pääsi ilmasex vaikka mihin. se huono puoli miksi oli pakko lopettaa oli n. 700 euroa kuussa käteen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi