Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko minä oikeasti ainoa joka ei halua elää vanhaksi

Vierailija
22.06.2022 |

Vai lähtisikö joku muukin jo mielellään 50+ tästä elämästä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. Olen kohta 49, ja lapsesta saakka tiennyt haluavani kuolla nuorena. Elämä ja sairastaminen eivät ole ainakaan muuttaneet ajatuksia toiseen suuntaan. Eli kyllä: heti ilolla lähtisin kun noutaja vain tulisi!

Vierailija
2/27 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan noin nuorena haluisi lähteä, olisin itse asiassa jo kuollut. Olen lähes 60-vuotias ja ihan hyvää elämää tässä vielä elellään. Mutta olen jo pitkään ajatellut että en koe mitään tarvetta elää yli 75-vuotiaaksi. Siinä on eläkettäkin koettu jo ihan tarpeeksi. Ja tuohonkin ikään vain jos terveyttä riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 60-70-vuotiaana haluaisin kuolla. En todellakaan halua vanhainkotiin asti elää. Eli 20-30 vuotta voisin vielä elää.

Vierailija
4/27 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et, mutta en noin nuorena sen verran hyvät elintavat enkä juo alkoa.

Sitten kun terveys pettää eikä voi enää tehdä asioita joita haluaa tapan itteni, en aio elää kivuissa tai vuodepotilaana kuten monet ei se ole mitään elämää.

Vierailija
5/27 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin pääseväni pois 74-vuotiaana. Olen nyt 65. Suvussani eletään yleensä noin 97-vuotiaiksi. Ei ole ihmisarvoista ja mukavaa, kun täytyy loppuvuodet käyttää vaippoja ja on kipuja sekä muistinmenetystä. Harva nauttii elämästä, kun 100 vuotta lähestyy.

Vierailija
6/27 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan työkseni vanhuksia enkä todellakaan näkemieni vanhusten perusteella halua elää vanhaksi. Koko ajan jotain vaivaa ja kipua. Jos ei kuulo mene niin näkö menee. Tai liikuntakyky. Kaikista pahin on muistisairaus. Oikeastaan muistisairaus on liian kaunisteleva nimi sille, että ihmisestä tulee sairauden edetessä ja aivojen rappeutuessa täysin idiootti. Anteeksi vain, mutta tulee. Unohdellaan asioita, halutaan asua kotona, vaikkei siellä pärjätä, häiritään sukulaisia, karkaillaan, ei haluta olla hoivakodissa, jos sinne nyt pääsisikin. Moni sotkee eritteillään, kun ei enää ymmärrä. Hoivakoteihin pääsee sairauden edettyä jo pitkälle eikä niissäkään moni vanhus viihdy. Ovat aggressiivisia, kun vaippaa vaihdetaan, koska eivät ymmärrä, mitä tehdään ja varmasti jollakin traumaattisia kokemuksiakin. Jotkut pelkäävät toisia vanhuksia.

Haluan elää kohtuullisen elämän ja päästä pois, kun en enää pärjää ja nauti elämästä.

Vierailija
7/27 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluun elää niin kauan että saan kissani hoidettua loppuun asti. Mutta en yli 70 vuotiaaksi.

Vierailija
8/27 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan elää vanhaksi, nähdä omien lapsien, heidän mahdollisten lasien kasvua. Haluan nähdä miten tämä maailma muuttuu mahdollisimman pitkälle. Mukava verrata menneeseen ja miten asiat kehittyvät. Pahasti raihnaisena ei varmaan kenenkään ole mukava elää ja jos ei ole keksinyt keinoja pysyä elämänmyönteisenä.

Vierailija
9/27 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni puhui aina, että haluaa elää 100-vuotiaaksi. Asui omakotitalossa 92-vuotiaaksi lämmittäen talon itse puilla jne. SItten kaatui ja lonkka murtui. Ei kuntoutunut enää ja alkoi sairaalakierre tehden hänestä lopulta vuodepotilaan. Ei ollut tottunut vahvoihin lääkkeisiin, joita pakotettiin syömään, joten pääkin sekosi.  Hän kuoli 96-vuotiaana. Viimeiset vuodet olivat silkkaa kidutusta, vaikka hän pitkään pärjäsi itsekseen.

Vierailija
10/27 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50v mies. Hyvin voisin lähteä pois. Elämää elänyt ja saanut nauttia siitä. Toivon lähteväni saappaat jalassa nopeasti.

Vierailija
11/27 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin suomeen eutanasian, jolloin he jotka parin lääkärin jne jälkeen todetaan tietävän mitä he haluavat, voisivat sen saada. Kaiken kattava eutanasia on uhka, mutta jos itse olisin esim diabeetikko jolta jalat viety, silmät sokeat ja kenties vaipoissa, täysin masentunut tms jne.  Haluaisin silloin viimeistään 70sänä lähteä.

Vierailija
12/27 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ole. 

Vierailija
13/27 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin elää 60-70 vuotiaaksi. En halua vanhuuden vaivoja itselleni.

Vierailija
14/27 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuolema tulisi minuutin päästä olisin todella onnellinen. En halua elää vanhaksi missään olosuhteissa. Kymmenen vuotta hyvää ja onnellista elämää huomisesta alkaen olisi ihannetilanne jos kerran pakko on elää vielä pidempään. En ole masentunut tai ahdistunut. Olen kyllästynyt elämään, olen jo nähnyt mitä elämä minun kohdallani on ja elämä ei miellytä minua. Olen pelannut niin hyvin kuin näillä korteilla pystyy pelaamaan ja lopputulos on tämä. 

Vierailija
15/27 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koko ikäni ollut fiilis, että kuolen nuorena. Olin väärässä, nimittäin nyt 58 ja jos kuolen huomenna, en ole enää nuori

Vierailija
16/27 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. Voisin lähteä vaikka heti. En jaksa enää.

T. 33v

Vierailija
17/27 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän elämääni niin, ettei haittaa vaikka huomenna tulis lähtö. Tarkoitan siis sitä, että nautin elämästä ja teen just niinku haluan asiat. En elä "sit ku" -elämää, koska ei ole takeita päivien määrästä. Nähty on; viime vuonna kun alle 60-vuotias läheinen kuoli hyvin äkillisesti.

Ikää mulla 25.

Vierailija
18/27 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa, itse haluaisin elää max 60 ja sitten olisi aika mennä.

Vierailija
19/27 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisile pitäisi tarjota mahdollisuus eutanasiaan.

Vierailija
20/27 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa, itse haluaisin elää max 60 ja sitten olisi aika mennä.

Eikä haittaisi sekään, että lähtö tulisi jo huomenna.