Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä lähtien kolmekymppiset naiset ovat alkaneet olla liian vanhoja parisuhteisiin?

Vierailija
22.06.2022 |

Ihmettelen kehitystä mainittuun suuntaan. Ja mikä tuon on aiheuttanut? Tinderkö?

Tämä alkaa tuntua joltain salaliittoteorialta, kun kyseisellä logiikalla suurin osa ihmisistä jää joko sinkuiksi tai ovat tyytymättömiä senhetkiseen parisuhteeseensa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sukupuolittaisi asiaa, koskee molempia sukupuolia.

Mutta yksi suht simppeli selitys voi olla se, että jos tottuu elämään sinkkuna 20-30vuotiaana, rima parisuhteelle noussee. Tarkoitan sitä, että oma elämä virtaa uomissaan (työt, harrastukset, ystävyyssuhteet jne.) ja on elämäänsä tyytyväinen, ei ihminen ehkä edes kaipaa ketään "sekoittamaan pakkaa".

On eri asia olla vaikka 22-v opiskelija joilla elämä keskimäärin "muuttuu" koko ajan (vasta muutettu lapsuudenkodista pois/opiskellaan/otetaan ensi askelia työelämässä/tuossa vaiheessa usein kaveriporukka vähän muuttuu/laajenee jne.)

Vs. 32-vuotias joiden elämä yleensä on jo muotoutunut "omaksi" (on siinä sitten parisuhde/lapsia tai ei) ja moni voi kokea että parisuhde vie pois niitä omia juttuja. Useimmilla on omat "rutiinit" ja elämän jakaminen toisen kanssa tarkoittaa niiiden muuttumista. Ihan arkisista asioista vaikka joulun viettoon jne. (esimerkkeinä!)

Vierailija
22/29 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmällisyys kun on jo laskenut niihin lapsentekoparisuhteisiin sopii paremmin nuorempi. Itse toivon, että partnerin vaihdevuodet olisi jo ohi, että voitaisiin paremmin keskittyä siihen tärkeään eli mukavaan yhdessäoloon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vrt 30v tanttaa 18v bikinimisuun. Siinä Syy.

Pitää varmaan poikaystävälle sanoa, että vaihtaa takaisin nuorempiin. Jätti ikäisensä tyttöystävän mun takia.

N31

Vierailija
24/29 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti miehet eivät

a) ihastu ja

b) ymmärrä sitä, että ihan kaikilla ei ole mahdollisuuksia siihen 18-vuotiaaseen bikinimisuun.

Muistan lapsuudestani, että suunnilleen samantasoiset ja -ikäiset (max. muutaman vuoden ikäerolla) muodostivat pariskuntia. Ei joku isomahainen ylipainoinen 50+ remonttimies havitellut jotain teini-ikäistä missiä itselleen.

Nykyään tuntuu olevan ihan normaalia, että niitä "parhaita" ja kauneimpia havitellaan ihan tosissaan, vaikka realismista ei ole tietoakaan.

Itsekin olen syyllistynyt samaan ja ihastuin yhteen itseäni 20 vuotta vanhempaan söpöön ihmiseen.

Varmaankin netti ja some sekoittavat ihmisten päätä pahasti. Ihmiset katselevat koko ajan jotain kuvamateriaalia älylaitteistaan ja ihastuvat jne. Luulevat, että ne nätit julkkisnaamat ois niitä realistisia tosielämän kumppaneita.

Vierailija
25/29 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohtakaa noi somet ja tinderit yms.

Normaalissa elämässä ihan kaiken ikäisiä pariintuu ihan kaiken aikaa.

Käytännössä missä? Mitä, jos ei ole kaveripiiriä tai sosiaalista elämää ja jos on absolutistikin?

Eikö silloin kannattaisi tehdä elämälleen jotain? Aloittaa siitä, että hankkii kavereita ja sosiaalista elämää.

Olen eri, mutta on kommentoitava tähän. Itselläni ongelma on siinä, että ne kaverien "hankkiminen" ei auta, kun en saa pidettyä heitä. Minulla ei ole aspergeria (olisikin niin olisi jokin selitys tälle), mutta jostain syystä en vaan osaa sosiaalisia suhteita. Omasta mielestäni (aiempi näkemykseni) olen huumorintajuinen, annan itsestäni toiselle ja ystävällinen. Todellisuudessa olen kuitenkin suututtanut niin monta ihmista ja loput ovat ghostanneet, joten tuo ei voi pitää paikkaansa, nykyisin olen siis heittänyt romukoppaan nuo ajatukset itsestäni ja en tiedä yhtään missä on vika. Tai siis itsessäni tietenkin, mutta en tiedä mitä ja miten sen korjaisin. Eli ehdotuksessasi on se vika, että minun pitäisi ensin selvittää mitä minä teen väärin ja korjata se, ennenkuin kuvittelen uusien kaverien hankkimisen auttavan mitään.

Vierailija
26/29 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole huomannut mitään ongelmaa löytää kumppania. Mutta olen hyvällä luonteella varustettu hoikka 30v nainen.

Vierailija
27/29 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osittain voisi selittää sillä että jos ei halua kiirehtiä perheen perustamisessa, mutta haluaa kuitenkin joskus tulevaisuudessa lapsia kannattaa valita kumppani jolla on vielä mahdollisimman paljon hedelmällisiä vuosia jäljellä. En kyllä usko että tämä on kovinkaan monella miehellä valintakriteerinä. 

Tuo taktiikka toimisi, jos kumppanin voisi noin vain valita. Mutta kun sen vastapuolen näkemys painaa myös vaakakupissa, joten mies ei ihan noin vain pääse valikoimaan "hedelmällisimpiä naisia". Suurin osa ei kauheasti saa valikoida muutenkaan.

Vierailija
28/29 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti miehet eivät

a) ihastu ja

b) ymmärrä sitä, että ihan kaikilla ei ole mahdollisuuksia siihen 18-vuotiaaseen bikinimisuun.

Muistan lapsuudestani, että suunnilleen samantasoiset ja -ikäiset (max. muutaman vuoden ikäerolla) muodostivat pariskuntia. Ei joku isomahainen ylipainoinen 50+ remonttimies havitellut jotain teini-ikäistä missiä itselleen.

Nykyään tuntuu olevan ihan normaalia, että niitä "parhaita" ja kauneimpia havitellaan ihan tosissaan, vaikka realismista ei ole tietoakaan.

Noh noh, muistakaapa nyt naiset, ettei mitään tasoja ole olemassa. Kaikki ovat samalla tasolla ja jokaisella on ihan oma makunsa. Niinhän te täällä aina toitotatte.

Vierailija
29/29 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää varmaan poikaystävälle sanoa, että vaihtaa takaisin nuorempiin. Jätti ikäisensä tyttöystävän mun takia.

N31

Mun miesystävä taas jätti mut ikäisensä takia. Olin silloin 26 ja mies 46.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan