Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäisyys ja pyhien vietto

Vierailija
22.06.2022 |

Mitä te muut aiotte tehdä juhannuksena keillä ei ole kavereita?
Mä olen onneksi töissä. Mä olen tosi yksinäinen ja teen sen takia paljon ylimääräisiä vuoroja. Töissä ihmiset luulee, että olen vaan niin rahan perään, mutta totuus on, että mulla ei ole vaan mitään muuta ja pyhinä varsinkin yksinäisyys on raastavaa, joten olen aina vapaaehtoisena ottamaan pyhinä työvuoroja.
Miten muut yksinäiset kokee pyhät?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dokaan yksin, jos on hyvä sää niin pari kaljaa varmaan ulkona jossain puistonpenkilläkin, pelaan tietokoneella, kuuntelen musaa. Nautin pyhistä yksin.

Vierailija
2/45 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin ap aloituksen.

Niin minäkin tekisin jos olisin sellaisessa tuössä että voi ottaa pyhävuoroja.

Yksin täälläkin +50v N

Minulla on kyllä ystäviä ja tuttuja, mutta ovat joko tosi kaukana fyysisesti tai sitten omissa oloissaan eikä minua ole kutsuttu minnekään. Ei edes tuohon lähelle kaverin pihaan grillaamaan tai mitään muutakaan tekemään.

Onneksi näillä ikävuosilla ei enää kaipaa mitään hulabaloota eikä tarvii kitata viinaa.

Rauha ja hiljaisuus houkuttaa mutta olisihan se kiva vaikka käydä juttelemassa jonkun tykönä ja olla ulkona, käydä vaikka istuskelemassa jossain rannalla kun on näin hyvä ilmakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/45 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin ap aloituksen.

Niin minäkin tekisin jos olisin sellaisessa tuössä että voi ottaa pyhävuoroja.

Yksin täälläkin +50v N

Minulla on kyllä ystäviä ja tuttuja, mutta ovat joko tosi kaukana fyysisesti tai sitten omissa oloissaan eikä minua ole kutsuttu minnekään. Ei edes tuohon lähelle kaverin pihaan grillaamaan tai mitään muutakaan tekemään.

Onneksi näillä ikävuosilla ei enää kaipaa mitään hulabaloota eikä tarvii kitata viinaa.

Rauha ja hiljaisuus houkuttaa mutta olisihan se kiva vaikka käydä juttelemassa jonkun tykönä ja olla ulkona, käydä vaikka istuskelemassa jossain rannalla kun on näin hyvä ilmakin.

Yksinäisiä ei oikein kutsuta minnekkään missä pariskuntia, ja mitä siellä kolmantena pyöränä tekeekään, pahamieli vaan. Jos sulla ois mies niin oisi kutsuttu teidät kummatkin.

Vierailija
5/45 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin että uskaltasko käydä uimassa jo.

Menen tässä iltapäivästä yksin yhdelle tutulle kalliolle järven rantaan, otan iltapäivälehden, vesipullon ja karkkipussin mukaan.

Lojun siellä ehkä tunnin pari ja ajan takas yksin tyhjään kotiin ja tirautan varmaan muutamat kyyneleet, että olin taas yhden juhannuksen (ja ylipäätään juhlapyhän) yksin.

Vierailija
6/45 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan suosiolla istun kämpässä  yksin tällä helteellä, ei tämä eroa muista päivistä mitenkään.

Vierailija
7/45 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan suhtautunut juhlapäiviin siten, että silloin pitäisi porukalla tehdä jotain erityistä. Toki tuo voi johtua siitä, että olen sopeutunut olemaan yksin enkä enää kaipaa muuta. Lopulta juhlapyhät ovat kuitenkin vain tavallisia päiviä elämässä ja ihminen määrittelee itse millaisina niiden merkityksen kokee. Toki yhteiskunnan taholta tulee tietty oletus, että miten juhlapyhiä pitäisi viettää oikein, mutta omaa elämää voi kuitenkin elää omalla erilaisella tavallaan ihan onnellisena.

Vierailija
8/45 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI haittaa minua. Harrastan omia juttuja ja syön hyvin sekä lataan akkuja. Olenkin introvertti, joten tämä on mukava hengähdystauko ihmisistä. Ymmärrän että osaa haittaa.

Vierailija
9/45 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen joulu tämä juhannus on niin että hävettää olla yksin. Meille tämä on yksi tavallinen viikonloppu vain jolloinka saadaan vain levätä työn ja arjen härdellistä kotioloissa ihan omassa rauhassa. 

Vierailija
10/45 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä viikonloppuhan tämä on, jos juhlinta jatkuisi viikon voisi alkaa yksinäisyys ahdistaa.

Vierailija
11/45 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin vastaavaa, kunnes päätin että riittää. Eli asian voi ennakoida niin että jo hyvissä ajoin suunnittelee muuta. Siis jos kerran vuodessa matkustaa, sen voi ajoittaa juhannukseen.

Kesäyö on hienon näköinen esim laivan kannelta.

Jos nyt kärsii voi miettiä suunnitelmia että ensi vuonna on erilaista. Kaikkeen ei voi elämässä ennalta vaikuttaa, mutta suunnitelmia voi olla.

Vierailija
12/45 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljo ihmisiä, joita ei haittaa olla yksin. Mä en kuulu niihin vaan mua tää yksinäisyys syö. Tulee varmasti viemään ennen aikaiseen hautaan.

Mä ainakin kaipaisin sitä tunnetta, että on haluttua seuraa, että joku ajattelee sua ja haluaa viettää aikaa sun kanssa. Miettii, että onpa kiva X kanssa viettää juhannusta.

Kesä on mun mielestä hirveä senkin takia, että näkee ystäväporukoita tekemässä ihan arkisia juttuja ja se ainaki itsellä aiheuttaa aina sellaisen ajatusjankkauksen päähän, että miks mulla ei ole ketään kelle soittaa, että mennäänkö bisselle tai jäätelölle yms.

Hyvää juhannusta kaikille!

Ap

Vierailija
13/45 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI haittaa minua. Harrastan omia juttuja ja syön hyvin sekä lataan akkuja. Olenkin introvertti, joten tämä on mukava hengähdystauko ihmisistä. Ymmärrän että osaa haittaa.

Meillä sama ja ällöän tämmöisiä teennäisiä pakko juhlia kun ei yhtään huvita. Meillä on ihan tavallinen kesä viikonloppu. 

Vierailija
14/45 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin jo nyt 10. juhannus yksin. Niin on kaikki muutkin juhlapyhät menneet toki. Tuntuu kyllä tosi pahalta kun muut ovat perheen, kavereiden ja muiden läheisten kanssa viettämässä aikaa yhdessä ja itse saan vain katsoa seiniä kotona. Ei ole edes autoa tai muutakaan peliä millä lähteä ajelulle.

Vierailija
15/45 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on yksin ei todellakaan huvita mennä minnekään missä on muita ihmisiä.

Silloin yksinäisyyden tunne vaan korostuu.

Tulee myös sellanen säälittävä olo, että muutkin rekisteröi yksinolemiseni ja siitä se vasta alemmuuskompleksi syntyykin.

Juu, varmasti on muitakin yksin liikkeellä syystä tai toisesta, mutta minä en ole sellainen että voisin mennä jonnekin ihmismassaan yksin.

Eikä minulla nyt onneksi enää keski ikäisenä ole mitään tarvettakaan pyöriä jossain karnevaalitunnelmissa tai suorittaa mitään tiettyjä rituaaleja (siis olla polttamassa kokkoa tms).

Kunhan pahin kuumuus hellittää menen kävelylle ja uitan vähän varpaitani jossain rantakivillä. En sen kummempaa.

Vierailija
16/45 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran kanssa käyn kävelyllä, sit syön uusia perunoita, savukalaa ym kesäruokaa. Ei muuta erikoista.

Vaikka kuinka yritän olla ajattelematta niin kyllä se vaan vähän kirpasee ku ei ole ketään kenen kanssa jakais tän keskikesän juhlan, tulee haikea olo ja eteenki kun on näin upeat kelit.

Vierailija
17/45 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä eli töissä olen koko juhannuksen

Vierailija
18/45 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain pää pelaa normaalisti, niin selviää hyvin ilmankin. Heikkoaivoiset joutuvat tyydyttämään dopamiinin tarpeensa sitten toisten ihmisten avulla.

Vierailija
19/45 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan suosiolla istun kämpässä  yksin tällä helteellä, ei tämä eroa muista päivistä mitenkään.

Ei eroa niin kun on yksin eikä ole edes omaa pihaa tai mitään mihin mennä. En siis kaipaa yhtään jonkun uppo-oudon päihtyneen jankkaajan seuraa ja sellaisen saa kimppuunsa hyvin nopeasti jos menee johonkin puistoon tai vastaavaan yksin. Kokemusta on!

Nyt sitten selaan nettiä verhot ja ikkunat visusti kiinni jotta täällä sisällä olisi edes jotenkin siedettävä lämpötila.

Nyt olisi mainio sää olla vaikka mökillä tai veneillä. Tai ihan vaan omalla, suojaisalla pihalla jossa pääsisi halutessaan myös varjoon. Voisi vaikka nukkua päikkärit. Sekin olisi ihanaa jos ovesta pääsisi suunnilleen suoraan johonkin metsäiselle lenkkipolulle niin voisi vaikka käydä kävelyllä tälläkin helteellä. Ja talvella pääsisi hiihtämään..

Miten voikin olla oma elämä näin ei-omannäköistä ja ankeaa.

Vierailija
20/45 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP kysyi miten muut yksinäiset kokevat juhannuksen. Jos sinua ei haittaa olla yksin, et ole yksinäinen. Yksinolo ei ole sama asia kuin yksinäisyys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi