Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

oOo Joulun_PALLEROITTEN_ TiiSTai oOo

17.10.2006 |

Nyt joulunpallerot pinoon! Tsupi tsupi!

Eiliseen pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8606888&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinpa kerrankin heti aamusta ponkaista koneelle. Kiire päivä tiedossa kun pitäis käydä kaupassa ja siivota ennen viittä kun olis taas näyttö. Ne on ihan kivoja joo, koti pysyy siistinä, mutta nämä ylimääräiset eli ei ennalta sovitut näytöt alkaa hiukn ottaa päähän, se kun on aina jonkin moinen show järkätä 1.8v kamat ja pitää kotia koko ajan siistinä... Toisaalta alkaa olemaan jo sellainen olo, että en jaksaisi enää ennen vauvan tuloa miettiä muuttoa, täytyypi miettiä mitä tehdään!

PIMMIlle tsemppiä koulun penkille! Niin ja yksinoloon! Odottavan aika on todella pitkä, se pätee varsinkin esikoisen kohdalla! Itse kävin esikoista odottaessa esittelemässä päättötyön pari viikkoa enne kun neiti syntyi ja täytyypi sanoa, että vaikka otti päähän ne kouluasiat silloin niin oli se ihan hyvä, että oli jotain, mikä piti kiireisenä. Mieskin oli paljon töissä silloin. Nyt tuo esikko työllistää sen verran, että aika tuntuu loppuvan kesken!

Kommentoinpa kelan paperiasiaa, vaikken pk-seudulta olekaan! Mulla luki pitkään netissä, että ovat saapuneet, mutta päätös tehtiin heti samalta istumalta kun soitin paikalliseen kelaan kysyäkseni, että missä mättää. Olivat nimittäin lojuneet siellä heidän pöydillä jo kuukauden päivät ja äippälomakin oli mulla jo alkanut! No, nyt päätös näkyy netissä ja tulee kai ajan kanssa postin mukana. Suurin hyöty siinä on se, että tietää maksupäivät ja osaa hiukan suunnitella elämää sen mukaan! Liitosta kun ei vieläkään ole kuulunut mitään vaikka lupaavat hoitaa työttömyysrahat mahdollisimman nopeasti! Argh, pistää vihaksi tämä rahojen odottelu ja ruinaaminen joka suunnalta!

Sängystä puhetta... Mulla on vakaa uskomus, että vauva nukkuu ihan yhtä hyvin (tai huonosti) oli sänky sitten Brio, Stokke tai vaikkapa äippäpakkauksen pahvilaatikko. Ehkäpä jälkimmäisessä saattaa koisia parhaiten kun sinne saa sellaisen pesäfiiliksen kun on niin vähän tilaa. Toki kyllä ostaisin jotain enemmän omaa silmää viehättävää jos vain kukkaron nyörit antais periksi eli se siitä...

Nyt kauppaan.... Mukavaa tiistaita kaikille täältä sateisestä Turusta!

Tiina 32+5

Vierailija
2/25 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siihen auttaisi ??? Minulla ollut paineet koko raskauden ajan (yleensä muulloinkin!)

noin 90/50 luokkaa ja aina huimaa kun nousee ylös - vaikka kuinka rauhallisesti yrittäisi. On myös aika voimaton olo aamuisin, ja vielä pitäisi jaksaa istua tietokoneen ääressä viikon verran.

Toiseksi, onko tietoa, minkälainen meininki on TYKS. issä nykyään lapsivuodeosastolla? Onko kova kiire kuten vielä 90-l. lopulla... Siellä oli kyllä muutama sellainen aika kovakourainen lastenhoitaja, että oksat pois....

terv. kohta 3 äiti Turun seudulta, (la 4.12.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yöt on yhtä tuskaa: yskin keuhkot pihalle joten nukkumisesta ei tule mitään :( torkun tunnin ja valvon kaksi. Koira ihan sekasin kun ei saa hänkään nukkua: pittäähän sitä mamia vahtia ja vielä lisäksi pitää katsoa ettei ulkona liiku ketään, saatikka mein pihapiirissä (juoksee ikkunasta toiseen, murisee pahasti). No, on mulla ainakin yöllä seuraa :)

Uutena mulle on tullut alaselkään menkkakipuja. Muuten masu on kun futisstadion: menoa ja meininkiä riittää ja ihme kun mahanahka kestää. Näin saikulla ehtii tohon masuun keskittyä vähän liikaakin, huomaa pienetkin asiat kun makoilee vaan.

Sokerit on vielki kohollaan: en jaksa panostaa tohon syömiseen, hyvä kun sen aikaa pystyssä pysyy että saa edes jotain suuhunsa. Äippäpoli torstaina varmaankin antaa isot nuhteet mutta en jaksa niin en jaksa.

Tiina taisi kirjottaa olevansa Turusta. Mun ukko ajelee joka päivä 100km Turkkussee töihin ja sieltä vielä käskyjä ajella pisin maakuntaa niin että kilometrejä tulee aikas paljon sen lisäksi että koti-työ-koti on jo 200km. Hullu mies!

Nyt taas väsy voittaa ja toi alaselkä juilii... maate takasi, mars mars!

Palaillaan vielä tänään, ehkäpä :)

RauPotar ja toukka 32+3

Vierailija
4/25 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut et kaikki näppäimet ei toimi kunnolla tässä meidän koneessa.. on tainnut muutama murunen pudota kun tässä on tullut mussutettua kaikennäköistä. Taidampa ostaa uuden näppiksen ja hiiren kun on tol ukon synt. päivä. sillä on niin hyvin asiat kun on synt. lokakuussa, isäinpäivä marraskuussa ja sit vielä joulu, saa olla ihan helisemässä kun yrittää keksiä lahjoja joka kuukausi.

Tänää on se suuri päivä jolloin aloitan vauva valmistelut.. Kohtapuolin nokka kohti kaupunkia ja ostoksille. Eilen tein pitkän listan tarvittavista asioista.. tänään siis ostan ja huomenna aloitan rakentamaan tuota vaavin huonetta.

OUJH: Mukavaa kun pääsitte vähän tuulettumaan, meillä kans fammu hoitaa lapset niin hyvin et jatkuvasti ovat kinuamassa sinne(herkkuja ja palvelua vuorokauden ympäri). Tosin fammukin soittelee usein lapsia sinne tai hienovaraisesti vihjaa et haluaisitteko mennä katsomaa esim. jotain bändiä. Olemme musikki hulluja ukon kanssa ja etenkin blues on meidän juttu, sit kun veilä molemmat soitaa niin " melua" täs talos riittää. Muutaman kerran olekin käynyt ukon kanssa kuuntelemaassa joitain keikkoja täs raskauden aikana ja valitettavasti hassuja katseita olen vatsani takia saanut.

TIRPPANALLE voimia kun vielä takas töihin palasit.. itse en varmaan jaksaisi.

NANI sitten siirtyy uusille kymmenille.. perästä tullaan ;) Ja kelan päätöstä odottelen minäkin.. plääh.

ÄITIKUU: onnea vaunujen löydöstä, itse vieläkin etsin niitä oikeita.

Olikohan vielä jotain... no, palailen kun muistuu mieleen.

nefili 29+4

Vierailija
5/25 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Tänään tuli aamulla iloinen yllätys, kun ystäväni soitti ja pyysi minua helsinkiin käymään. Vielä kivempaa on, että pääsen hänen työpaikkansa ultraan, hänellä ei ole iltapäivällä yhtään potilasta, joten voimme kurkata mitä vauvalle kuuluu. Viime kertaisesta ultrasta onkin jo yli 10 viikkoa aikaa! Tulen sitten illemmalla kertomaan, mitä siellä näkyi.

Tänään minulla on myös puhelinaika lääkärille, kirjoittanee minulle lisää sairaslomaa. Liitoskivut ovat todella kivuliaat, nytkin istuminen sattuu! Supistukset ovat onneksi hellittäneet.

Mutta nyt suihkuun, lilat luomelle ja asemaa kohti!

Kirsikka ja aarre rv 29+4(perjantaina vihdoin minunkin viikkoni alkavat kolmosella!!!)

Vierailija
6/25 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä yks väsynyt,yöllä kun heräilee monta kertaa. Viime yönä tyttö alko huutaan että pissalle puoli viiden aikaan eikä meinannut nukahtaa sen jälkeen. Onneksi pojat on tänään tarhassa niin helpottaa hieman, ovat max 10 pv.kk.tarhassa että saavat välillä enemmän toimintaa mitä niille nyt pystyisin järjestämään. Eikä paranna yhtään kun miehellä alko ylityöt tänään. (7-20 ti ja to.) rahaahan siitä tietysti tulee,sitä kun ei ylimääräistä ole ja aika suuret menot. Kumpa ite olisin paremmassa kunnossa mutta supistelee tosi herkästi ja kovat liitoskivut+alaselkä tosi kipeä. Harmi kun ei usein apuakaan ole tarjolla kun kaikki on töissä,niinku oma ja miehen äiti. Tekis mieli kyllä jotain kotipalvelua kysyä mut kun ei viitsi.

Vauvalle ei ole vielä sänkyä kun tyttö 2v. nukkuu tuossa vanhassa pinnasängyssä vielä meidän huoneessa. ja vanha sänky tosiaankin on kun minun vanha. :) ja kaikki omat 3 lasta käyttäneet.patja vain uusittu. Täytyy nyt kattoa mitä tehdä,täytyy vanhimmalle pojalle ostaa uusi sänky tai sitten pojille kerrossänky,mut kun ei tiedä. sitten tyttö sais toisen jatkettavan sängyn.

Vauva voi ensiks nukkua ä-pakkauksen laatikossa kun öisin kun en jaksa nousta niin vauvat on nukkua vieressäni. mies on siirtynyt vierassänkyyn.:)

Nyt täytyy mennä kahvit keittelemään ja neidin kans omalle pihalle.

33+6

Vierailija
7/25 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis viikkoja 32+6

olin jo viikon edellä ja muutenkin kirjoitusvirheitä. tarkoitin että vauvat ovat nukkuneet vieressäni ensi ajat kun imettää yölläkin.

Vierailija
8/25 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin eilen siitä kun meidän pojalla on vesirokko ja itse en tiedä olenko sitä lapsena sairastanut... Soitin neuvolaan ni voin käydä verikokeessa mistä selviää onko se munulla ollut. Oman mielenrauhan vuoksi olen sinne menossa ni sit tiedän asian oikean laidan eikä tarvitse koko ajan sitä miettiä. Näillä viikoilla ei vesirokosta kuulemma ole vauvalle haittaa mut jos siihen sairastun ni se pitää hoitaa jollain lääkkeillä. Toivon vaan kovasti et verikokeista selviäisi minun sen sairastaneen lapsena...... Ei ole kovin kivaa muuton keskellä olla kipeänä!!

Mut mukavaa päivän jatkoa kaikille!!

Vierailija
9/25 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippati rallaa

Nyt on muutto onnistuneesti takana ja kaikki tavaratkin paikoillaan. Onneksi. Nyt saa keskittyä vauvan odotukseen rauhassa. Hirmu nopeesti kyllä viikot menee. Ei enää kauaa h-hetkeen...

Tänään ois sitten tutustuminen synnärille. Pääsee ensi kertaa katseleen paikkoja, onhan vuodeosastolla tullut käytyä monestikin mutta noin muuten kiva mennä. Synnytysvalmennus alkaa kuun vaihteessa ja kohta alan käymään kahden viikon välein neuvolassa. Alkaa pikku hiljaa jännittämään.

Palaan vielä myöhemmin..

sonette ja baby 30+4

Vierailija
10/25 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan

tanaan olin neuvolassa, ottipa koville taapertaa edes nuo muutamat korttelit, mut oli IHANAA olla ulkona. Neuvolassa kaikki oli hyvin, sf mitta hienosti kasvanut ja painoa on tullut yhteensa 12 kiloa alusta alkaen. Neuvolatadin mielesta se on hyva ja mulle sopiva maara, olin kuintenkin aika hoikka ennen, eika tuota laskia nyt viela ainakaan ole pahasti. Pelkaan kylla etta talla makoilulla ja herkuttelulla tilanne voi ryostaytya kasista.

Sit kavi sisustussuunnittelija, jatketaan juttua parin viikon paasta kun han on tehnyt ideoita ja hahmotelmia.

Nyt taalla on pesukoneen korjaaja... tai siis kuivausrummun. Se oli monta kuukautta rikki, kiva kun sen saa taas pian toimimaan.

PIKKUSISKO muutto ja naytot on varmaan hermojaraastavat. Se voi vaikuttaa kuitenkin tosipaljon minkanakoinen koti on kun sita tullaan katsomaan, eli liikaa jos on tavaraa esilla niin ei oikein saa kunnon kuvaa. Jossain myynti stailausohjeissa on neuvottu mm. poistamaan mahdolllisimman hyvin yksityiset kuvat kuten lasten, haakuvat ym, jotta ostajaehdokas pystyy kuvittelemaan itsensa kotiin. Minustakin olis raastavaa aina ees ja taas tavaroita tunkea kaappeihin, mutta varmaan se kannattaa. Itse edelleenkin vaan haaveilen muutosta johonkin ihanaan rivi tai omakotitaloon, jossa ei tarvi kuunnella naapureita.

NEFILI ihanaa paaset ostoksille ja pesaa rakentamaan. Voi kun munkin voimat riittais kaupungille. No onneksi voi netissa surffailla.

RAUPOTAR samantyyppisia ajatuksia tuosta syomisesta, vahan huono omatunto kun ei syo niin terveellisesti, tyyliin eineksia vaan ja herkkuja. No jos tanaan sois vaikka edes pakastevihanneksia. Ei sita niin taydellinen voi aina olla, eihan. Sitapaitsi musta on hirveeta kun terveellinen ruoka on usein paljon kalliimpaa ja sita on vaikeammin saatavilla!

SONETTE satuitko katsomaan eilen ykkoselta Voimala nimista ohjelmaa jossa puhuttiin siita millaista on saada lapsi yksin. Se oli aika hyva, kertoi mm. toimittaja Eve Mannusta joka kirjoittanut kirjan Musta tulee perhe.

Tsemppia kaikille!

t. Heini rv 29 ps ma lasken tan edelleen nain et vasta huomen tulee se uus kymmenluku tayteen..

Vierailija
11/25 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos TINURI homeopatiakokemuksista. Tekee mieli itsekin kokeilla. Kiva kun taalla Hesassa kaikki monin verroin kalliimpaa, huomasin just neuvolareitin varrella yks tunti homeopatiaa 55e, eli nain taalla paakaupunkiseudulla.. Pyydan kylla jonkun lahjakortin.. Joo se Stokken sanky on todella ihan hurrrrjan hintainen, en tieda kannattaako ollenkaan.

SONETTE lueskelen tassa uusinta odotus lehtea ja siina on lisaa Eve Mannun kirjasta, on olemassa jotkut Tuike ryhmat, lisatietoja osoitteesta voimakirja.vuodatus.net en ole itse katsonut mutta ehka siella jotain mielenkiintoista..

jatkan lepailya, pulssi nousi kun puhuin pari tyopuhelua grrrr

t. Heini

Vierailija
12/25 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin neuvolalääkärillä ja kohdunsuulla kaikki ok. Supistelun vuoksi katottiin paikat.

No, tutkimuksen tehtyään lääkäri totesi, että tuli hanskaan vähän verta (kohdunsuu kun on niin verekäs, vaikka kuinka varovasti koittaa..) Antoi pikkuhousunsuojan, jonka jo kerran vaihdoin ja äsken laitoin oikean siteen. Mulla ei ole siis IKINÄ tullut sisätutkimuksen jälkeen verta, ei raskaana tai muuten.

Nyt PELOTTAA, että paljonko sitä tulee ja minkä verran on normaalia??Kirkas veri on vaan niin kauhee jo ajatuksena näin raskausaikana. Onko muilla ollut vastaavaa kokemusta? Kaunko vuotoa kesti?

Huolestunut Tuuti 32+6

Vierailija
13/25 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuutille en osaa sanoa mitään, toivottavasti vuoto loppuu pian! Mutta eikös se aika yleistä ole että sisätutkimuksen jälkeen voi vähän vuotaa?

Alhaiseen verenpaineeseen salmiakkia! Sallittua herkuttelua ainakin, en tiä onko apua oikeesti...

Meillä ei omassa navassa mitään uutta. Yö meni hyvin yhdellä wc käynnillä ja nukuinkin aika hyvin, vaikkakin näin taas (!) outoja unia yhdestä vanhasta lukioaikaisesta tyypistä.... Hmmm. Mitähän nää toistuvat unet siitä merkitsee? Viimeks oon nähnyt tyypin synnytysvalmennuksessa kaks vuotta sitten, niillä oli samaan aikaan la kun meillä, ja sitä ennen on nähty viimeks lukionpenkillä 14 vuotta sitten, ja nyt se kummittelee mun unissani joka toinen yö.... outoa.

Luin äsken marrasmurujen pinoa ja alkoi jännittää, me ollaan ihan pian seuraavina " jonossa" ... Siellä keskustelut jo sairaalakassin siällöissä ja muissa ns. " lähtöajatuksissa" ....

voikaa hyvin!!

äitikuu rv 33++ jotain

Vierailija
14/25 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taasen...

Hessulille Tyksistä sen verran, että kovin kiireiseltä tuntui tuo osasto helmikuussa 2005, jolloin esikoinen syntyi. Nyt vielä lisänä se, että toinen osastoista on rempassa eli kaikki Turun seudun synnyttäjät (siis kevyesti tästä 200km säteeltä) tungetaan yhteen osastoon eli yksityisyyttä ei kai ole kovasti luvassa ;-) Tosin sen rempan piti alkaa 1.9, sitten 1.10 ja kuulemma nyt on alkua siirretty taas 1.11 eli ehkäpä ne siirtävät sen kuitenkin ens vuoden puolelle ja me päästään alta pois! Toivon totisesti, sillä kun esikoinen syntyi oli osaston alakerrassa järkyttävä remontti menossa niin että sairaalassa sai joka aamu herätä 7.00 poraamiseen mikä ei loppunut ikinä...

HEiNI, mä olen kovasti yrittänyt toteuttaa just sitä, että mahdollisimman vähän tavaraa olis näkyvillä, tosin tuota valokuvajuttua en ole hoksannut. Onhan tää ollut hyödyllistä, sillä paljon on lähtenyt turhaa tavaraa roskikseen... Ja kaapit hajoo saranoistaan kun ne on tungettu täyteen. Toivottavasti kukaan ei sentään kaappeihin kurki!

STADU, hieno juttu, että saat selvyyden vesirokkoasiaan ja sekin, ettei tauti ole haitallinen enää tässä vaiheessa, helpottavaa!

Tuutille tsemppiä veren kanssa, olisin ihan yhtä säikky asian suhteen. Eiköhän se kuitenkin kuulu asiaan ja aina voi soittaa ja mennä näytille! Toivottavasti vuoto kuitenkin loppuu.

Nyt pölyhuiskan jatkeeksi, sen kun olin säästänyt siihen kun esikko nukkuu kun on hiljaista hommaa...

Heipat taas! Tiina, edelleen 32+5

Vierailija
15/25 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitikuu: Totta tosiaan, niin se aika tuntuu nopsasti menevän, eli jouluntähtösillä lähestyy myös itse H-hetki! :))

Vielä ei ole itse synnytys kummitellut päässä, tiedä mitä se on sitten viimeisten viikkojen aikana. Mutta ehkä parempi, että siitä ei stressaa hirmuna etukäteen. :) Tarkoitan siis itseäni, että onneksi en vielä stressaa asian tiimoilta, kun yleensäottaen olen varsinainen stressiheikki kaikessa mahdollisessa :D

Avokki tosiaan sanoi eilen, että ei ehkä lähde Kättärille mua viemään, kun se hetki tulee: " parempi tilata taksi, kun voi olla muuten kummallakin hermot kireenä ja sitten ei löydy autopaikkaa, kun perille päästään" :D

Se on kyllä totta, viimeksi piti jättää sakkopaikkaan kaara, kun kätilöopistolla käytiin ultrassa. Tosin taitaa tuo ongelma olla muissakin sairaaloissa, kuin kättärillä! :) Ainut paikka, missä tiedän olevan autopaikkoja taitaa olla Lappeenrannan keskus-sairaala, vai mikä lie oikea nimi? :)

Hitsi vieköön, että tekee mieli lohkopottuja ja maggarapaloja! Avokki kuulema pistää potut ja kyrsäpalat uuniin tulille, kun lähren töistä himpeen viiden aikaan sivakoimaan. Nams!

Taitaa olla kolmas kerta raskauden aikana, kun tämä setti maistuu. ;)

Mut eikös se ole niin, et harvemmin ku syö tämmösiä herkkuja ni sen paremmalta maistuu!

Molskis polskis, tämä möhköfantti poistuu nyt takavasemmalle ja palaan astialle taas huomenna! Jatkakaahan tytsyt pinoa! ;)

T. Tirppana ja neiti 29+7

Vierailija
16/25 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retki Helsinkiin on suoritettu! Ottihan koville... Kiertelin muutamia kauppoja ja ensimmäistä kertaa elämäni aikana en moisen " shoppailu" matkan aikana ostanut YHTÄÄN MITÄÄN! Paitsi junalipun. Omituista... Nyt väsyttää ihan hulluna, perhe saa uunimakkaraa ja muussia, muuhun ruokaan ei tämä rouva kykene.

Ultrassa vauva oli rukousasennossa poikittain. Pää on oikealla ja pylly vasemmalla. Kädet ja jalat olivat sitten yhdessä kasassa alhaalla keskellä. Ilmankos potkut tuonne virtsarakon suuntaan tuntuvat niin napakoilta. Jalkoväliä vauva ei suostunut näyttämään, saas nähdä pitääkö poikaveikkaukset paikkansa?

Tohtorin kanssa juttelin ja sairasloma jatkuu vielä kuukauden eli sinne äitiysloman alkuun saakka. Luulin jo viime viikolla, että olisin ihan työkuntoinen, mutta tämän päivän retki osoitti, että en enään jaksa loputtomiin taapertaa.

Nyt sohvalle! Rauhallista oleilua kaikille ja voimia!

Kirsikka ja poikittain oleva aarre 29+4

Vierailija
17/25 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUUTILLE ihan ekana kommenttia siitä verestä. En tiedä muuta, kun että mulla lukee lapuissani, että tarttee soitella lääkärille jos tulee kirkasta verta enemmän kun noin kaksi ruokalusikallista. Mites sitä nyt mittaa....? Sitä en tiedä, mutta kuitenkin. Eli jos ei se siitä ala loppumaan, niin varmaan soittaisin, säikky kun olisin tonkin jutun suhteen. Mutta toisaalta sulla on kuitenkin " syy" siihen vuotoon, ettei se nyt alkanut ihan itsestään valutella... Mutta toivotaan siis että loppuu mahd. pian!

Olihan sitä jotain muutakin kommenttia, mutta taisipa jäädä taas dementian vuoksi unholaan.... Kyllä se muisti " muistaakseni" jossain vaiheessa palautuu, kunhan ensin selviää siitä mielettömästä väsymyksestä mikä tuppaa kestää kuukausia vauvan syntymän jälkeen.... :o)

Meille ei mitään erikoista. Vähän olen ihmetellyt VAUVAN HILJAISELOA tässä eilen ja tänään, mutta kun silloin tällöin kuitenkin liikehdintää on (ja illalla sänkyyn mentyä oli aika paljonkin), niin lepopäiviä kai hänellekin suotakoon, vai mitä olette mieltä? Onko teidän vauvat tasatahtiin aina liikkeellä, vai vaihteleeko se jonkin verran? Tää beibi on kuitenkin ollut kovin aktiivinen molskuttelija noin ylipäätään. Mistähän sitä sitten ois aihetta huolestua?

Kivaa iltaa kaikille--HUOMISEEN!

UM oiskohan tänään 32 täynnä? Pitääpä käydä kalenterilla tarkistamassa....

Vierailija
18/25 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että PÄIVIKILLÄ eikös se ollut alhainen verenpaine kanssa aiheuttanut ongelmia, vai oliko se alhainen verensokeri mikä siellä vaivasi. Hänen olonsa parani ainakin aamuisin, kun söi yölläkin leipää tms. Ehkä se oli sokerijuttuja kuitenkin....

Mutta lakritsi ja salmiakki. Eikäs niistä olisi apua? Itseni pitäisi niitä kai vältellä, ettei nousisi paineet. Tosin eipä noita herkkuja ole oikeen täällä tarjollakaan, vaikka välillä kova himo iskeekin!!

Mutta mikset soita ja kysy neuvolasta? Eihän sinne soitto kauaa kestä, ja luulisin, että neuvoja löytyy. Sitä vartenhan ne siellä ovat.

Vierailija
19/25 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUUTIlle kovasti ajatuksia, toivottavasti vuoto on " vain" tuosta sisätutkimuksesta johtuvaa ja tyrehtyy pian! Ota kuitenkin ihmeessä yhteyttä synnärille, jos vuoto ei ala loppumaan.

USAmama, minullakin on aktiivinen masuvauva, joka tuntuu jumppailevan enemmän tai vähemmän koko ajan. Esikoinen oli ihan samanlainen, ja molemmat tuntuvat pitävän myös erityisen aktiivisen jakson jälkeen " lepopäiviä" , jolloin liikkeitä tuntuu selvästi vähemmän. ...Luulen vauvan nukkuvan noina päivinä enemmän ja keskittyvän vain kasvamiseen :D

Tilaakin vauvoilla alkaa näillä viikoilla olla vähemmän ja liikkeet alkavat senkin vuoksi olla eri tuntuisia.

Tinuri

Vierailija
20/25 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kiitos vastauksistanne. Salmiakkia on syöty, vaan kun ei tunnu auttavan. Lääkäri kielsi syömästä liikaa suolaa - munuaiset kuulemma rasittuu..?

Eli täytynee vaan ottaa levon kannalta nuo aamupäivät...

" Kiva" kuulla TYKS.in remontista. No 3. synnyttävänä en muutenkaan halua olla 2 päivää pidempää, jos vaan päästävät pois aikaisin ja kaikki menee hyvin. Kätilöt siellä on olleet ihan mukavia, tai ainakin ne jotka mull on aikaisemmin olleet.

Hessuli rv.32 tai 33 (en oo ihan varma)