Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opamox

Vierailija
22.06.2022 |

Illalla kun ottaa, aamu on kahtakauheampi sietämätön jännitys.
Koukuttaa siis heti.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kerran tarjottiin tota synnärillä, jotta nukkuisin ja jaksaisin synnyttää (sillä takana oli usea huonosti nukuttu yö, johtuen synnytyskivuista). En todellakaan ottanut sitä pilleriä, altistanut sikiötä keskushermostoon vaikuttavalle aineelle.

Tarkoitin supistuskivuista. Kai nekin oli syntymän alkamista, tavallaan...

Vierailija
22/47 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Tai ei auta nukahtamiseen ja heikentää unen laatua. Hyvä lääke ottaa aamuisin. Itsellä myös riittää useimmiten neljäsosa. Ei koukuta eikä tulee "hyvänolon syöksyä" ja sitten laskua kuten esim. Diapamissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheuttaako teillä Opamox unettomuutta?

Eikö se ole nimenomaan unilääke.

Itse käytän sitä ahdistukseen tarvittaessa ja nukun todella huonosti monta yötä lääkkeen ottamisen jälkeen.

Vierailija
24/47 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kerran tarjottiin tota synnärillä, jotta nukkuisin ja jaksaisin synnyttää (sillä takana oli usea huonosti nukuttu yö, johtuen synnytyskivuista). En todellakaan ottanut sitä pilleriä, altistanut sikiötä keskushermostoon vaikuttavalle aineelle.

Tätä ennen olin (ja olen edelleen) ottanut vain kerran elämässäni kolmiolääkettä, se oli joku kipulääke muistaakseni, jossa oli kodeiinia. Sen jälkeen näin painajaista, että ravintolan tarjoilija jahtasi mua puukko kädessä... vaikka en painajaisia juuri koskaan näe. Ajattelin, että ehkä se kemikaali teki mun aivoille keppposet.

Vierailija
25/47 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pitää taukoa.

Siis kun tauon- viikkoja kuukausia - jälkeen otan yhdenkin alkaa n 12 tunnissa viekkarit ja uupumus.

Ap

Olisikohan ihan psykosoomaattista oirehdintaa? Että pelkäät lääkkeen vaikutusta ja laitat sitten kaikenmoiset asiat lääkkeen piikkiin?

Jotkut osaavat lukea koko sivuvaikutuslistan kaikesta ja saavat sitten ne kaikki. Yksi ystävättäreni ei syö hänelle määrättyjä psyykenlääkkeitä pelosta ja väsyy esimerkiksi valtavasti tavallisesta särkylääkkeestä pienellä annoksella ja meinaa nukahtaa ja menee aivan sekavaksi. Koska lääkkeessä ei ole tuollaisia sivuvaikutuksia oikeasti niillä annoksilla, pidän sitä hysteriana.

Mutta hänellä se on johtanut siihen, että hän käyttää nyt noita huomattavan haitallisia särkylääkkeitä väärin unilääkkeenä ja rauhoittavana rauhoittavan sijaan, koska ilmeisesti pitää niitä turvallisina lääkkeinä, kun niitä saa reseptittä. Se on lääkkeen väärinkäyttöä. Jotenkin nurinkurista, että lääkepelko johtaa lääkkeiden väärinkäyttöön.

Toki lääkkeillä on tosi yksilölliset vaikutukset eikä kaikki sovi kaikille. Mutta ellei uskalla kokeilla määrättyjä lääkkeitä lääkepelon vuoksi ja juoksee sen vuoksi joka päivä lääkäriin jne. pelastautumaan, johan se tulee veronmaksajille sietämättömän kalliiksi. 

Vierailija
26/47 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin kestäisin kivun, sillä mihin Burana riittää, kuin jonkun unihoureen kolmiolääkkeellä! Sellainen ehkä vain lisää ongelmia pidemmän päälle, jos nukkuu huonosti on vaikemapi jaksaa mitään muutakaan.

Vierailija
27/47 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä asiantuntijoiota. Neljännestabletti noin niinku mistä. Opamox tulee eri vahvuuksilla.

T. Benzoista ja alkosta vapaa 2,5 v!

Entinen alkis-tuttu käyti korvauksena opamoxia, ja hirvee koukku ajan myötä. Sai nyt jotain uutta ei suostu kertoo. Veikkaanpa ettei melatoniiniö ja yrttiteetä....

Elämä ei ehkä oo kivempaa ilman substansseja mutta helpompaa!

Vierailija
28/47 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheuttaako teillä Opamox unettomuutta?

Ei, otin illalla kun en muuten rauhoittunut uneen.

Aamulla jännitin koko kropalla sovittua aamumenoa vessassa, oksetti jopa. Nyt viekkareissa uupuneena peiton alla. Syke tuntuu selvästi.

Matkalle lähtöön vielä monta päivää.

Maanantaina oli vesiripuli stressistä.

Ruoka ei maistu vaikka nälkä on.

T. AP

Vierailija
29/47 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin kestäisin kivun, sillä mihin Burana riittää, kuin jonkun unihoureen kolmiolääkkeellä! Sellainen ehkä vain lisää ongelmia pidemmän päälle, jos nukkuu huonosti on vaikemapi jaksaa mitään muutakaan.

Vai Burana...jepjep.

Vierailija
30/47 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pitää taukoa.

Siis kun tauon- viikkoja kuukausia - jälkeen otan yhdenkin alkaa n 12 tunnissa viekkarit ja uupumus.

Ap

Olisikohan ihan psykosoomaattista oirehdintaa? Että pelkäät lääkkeen vaikutusta ja laitat sitten kaikenmoiset asiat lääkkeen piikkiin?

Jotkut osaavat lukea koko sivuvaikutuslistan kaikesta ja saavat sitten ne kaikki. Yksi ystävättäreni ei syö hänelle määrättyjä psyykenlääkkeitä pelosta ja väsyy esimerkiksi valtavasti tavallisesta särkylääkkeestä pienellä annoksella ja meinaa nukahtaa ja menee aivan sekavaksi. Koska lääkkeessä ei ole tuollaisia sivuvaikutuksia oikeasti niillä annoksilla, pidän sitä hysteriana.

Mutta hänellä se on johtanut siihen, että hän käyttää nyt noita huomattavan haitallisia särkylääkkeitä väärin unilääkkeenä ja rauhoittavana rauhoittavan sijaan, koska ilmeisesti pitää niitä turvallisina lääkkeinä, kun niitä saa reseptittä. Se on lääkkeen väärinkäyttöä. Jotenkin nurinkurista, että lääkepelko johtaa lääkkeiden väärinkäyttöön.

Toki lääkkeillä on tosi yksilölliset vaikutukset eikä kaikki sovi kaikille. Mutta ellei uskalla kokeilla määrättyjä lääkkeitä lääkepelon vuoksi ja juoksee sen vuoksi joka päivä lääkäriin jne. pelastautumaan, johan se tulee veronmaksajille sietämättömän kalliiksi. 

EI.

Vierailija
31/47 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehot on niin erilaisia reagoimaan erilaisiin molekyyleihin. Minä esim. en pysty juomaan kahvia lainkaan, olen testannut sen moneen kertaan ja joutunut joka kerta toteamaan, että kahvi on keholleni (tarkemmin ottaen hormonitoiminnalleni, monen hormonin suhteen, vaikka olen tietääkseni terve) MYRKKYÄ. Ja nyt olen herkkä myös Coca Colalle, se aiheuttaa minulle unettomuutta (okei, muutama litra päivässä ainakin...) vaikka muuten nukun hyvin ja säännöllisesti, kahvikaan ei suurinakaan määrinä aiheuttanut sitä mitä cokis! (eli kyseessä EI ole kofeiini) Ihmiset on hyvin erilaisia tehokkuudessaan ja tavoissaan reagoi eri aineisiin, tuli ne aineet sitten ravinnosta, lääkkeistä tms. (esim. synteettiset hormonit) ja tämä on jossain määrin normaalia kirjoa.

Vierailija
32/47 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä asiantuntijoiota. Neljännestabletti noin niinku mistä. Opamox tulee eri vahvuuksilla.

T. Benzoista ja alkosta vapaa 2,5 v!

Entinen alkis-tuttu käyti korvauksena opamoxia, ja hirvee koukku ajan myötä. Sai nyt jotain uutta ei suostu kertoo. Veikkaanpa ettei melatoniiniö ja yrttiteetä....

Elämä ei ehkä oo kivempaa ilman substansseja mutta helpompaa!

Helpotusta kaipaan, kun istun pöntöllä ja yökin jännityksestä, enkä saa syötyä vaan heikottaa. AP

Vierailija
33/47 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehot on niin erilaisia reagoimaan erilaisiin molekyyleihin. Minä esim. en pysty juomaan kahvia lainkaan, olen testannut sen moneen kertaan ja joutunut joka kerta toteamaan, että kahvi on keholleni (tarkemmin ottaen hormonitoiminnalleni, monen hormonin suhteen, vaikka olen tietääkseni terve) MYRKKYÄ. Ja nyt olen herkkä myös Coca Colalle, se aiheuttaa minulle unettomuutta (okei, muutama litra päivässä ainakin...) vaikka muuten nukun hyvin ja säännöllisesti, kahvikaan ei suurinakaan määrinä aiheuttanut sitä mitä cokis! (eli kyseessä EI ole kofeiini) Ihmiset on hyvin erilaisia tehokkuudessaan ja tavoissaan reagoi eri aineisiin, tuli ne aineet sitten ravinnosta, lääkkeistä tms. (esim. synteettiset hormonit) ja tämä on jossain määrin normaalia kirjoa.

En mäkään enää siedä kofeiinia, kahvia. AP

Vierailija
34/47 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehokas lääke , mulla auttaa neljännespala pilleristä. Sun pitää selvittää ne syyt miksi jännittää.

Pelot, etten selviä.

Mm. Matkustuspelko. Etten selviä jännittämisen fyysisistä oireista ja tuskasta.

Mikä siis avuksi?

AP

Vierailija
35/47 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia työ noita mt-ryynejä popsitten.

Jos teitä pelottaa mennä marketille niin elekää menkö ihmisten aikaan, tai jos matkustus pelottaa niin pakkoko sitä on turhan päiten lomalle lähtee lentokonneella, menkää läheiselle uimarannelle, ottakaa muutama kalja alle jos sekkii pelottaa.

Noista ryynilöistä ei pitemmän päälle ole kuin haittaa. Ihan pärjää ihminen ilimankin kun pikkasen muokkailee elämäänsä, ja tarvittaessa otta sen kaljan pari alle ja voi vielä ajaa ihan autoakin laillisesti.

Pullan ja karamellien, ja ylipäätään kaikkien nopettein hiilareiden syönti pahentaa jo ennestään viallisesti toimivaa aivokemiaa, siksi tulee ihan ensimmäisenä lopettää höttö hiilareiden vetäminen ja alkaa harrastamaan liikuntaa, liikunta ja oikea ruumiillinen työ on paras lääke jännityspelko, huolestumis ym.. ihmispelkoihin. Kannattaa aloittaa jo tänään näillä neuvoilla.

Vierailija
36/47 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamox uuvuttaa

Diapam aiheuttaa aggressiivisuutta

Viekkareina.

Vierailija
37/47 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistukseni on jatkuvaa ja suunnilleen kokoaikaista. Tämän kesän alussa paheni juuri sään muuttuessa kesäiseksi. Selvästi näillä on yhteys. Ihan ilman mitään päihteitä kuitenkin olen. Tänäänkin heräsin ahdistukseen. Ei se, että sekoitan pääni joillakin riippuvuutta aiheuttavilla mömmöillä ahdistukseni syitä poista. Lisäksi menen helposti sekaisin, en kestä edes Buranaa tai Cokista kun sietokykyä ei ole niin parempi olla ilman. Ahdistukseni hoitaminen tai siitä parantuminen vaatisi elämänmuutosta ja traumojen käsittelyä, muuttoa muualle ja tiettyjen kuluttavien ihmissuhteiden täyttä katsomista, joihin köyhänä työttömänä ei ole mitään mahdollisuutta.

Vierailija
38/47 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koukuttuminen on kiinni geeneistä. Minulta tuo riippuvuuden aiheuttava geeni näemmä puuttuu. Olen käyttänyt opamoxia viitisen vuotta neljännestabletin päivässä. Se riittää eikä toleranssi ole kasvanut lainkaan. Välillä olen ollut muutaman kuukauden jaksoja ilman enkä ole kokenut yhtään mitään vieroitusoireita. Lääkärini mukaan tämä ei ole kauhean harvinaista jos kohta ei aivan tavallistakaan. Kyseisen lääkkeen kohdalla on toki oltava varovainen.

Jos otan 15mg tabletista neljänneksen, on kyseessä lähinnä plasebo-vaikutus.

Eikä noin pienestä määrästä mitään viekkareita tule.

Vierailija
39/47 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia työ noita mt-ryynejä popsitten.

Jos teitä pelottaa mennä marketille niin elekää menkö ihmisten aikaan, tai jos matkustus pelottaa niin pakkoko sitä on turhan päiten lomalle lähtee lentokonneella, menkää läheiselle uimarannelle, ottakaa muutama kalja alle jos sekkii pelottaa.

Noista ryynilöistä ei pitemmän päälle ole kuin haittaa. Ihan pärjää ihminen ilimankin kun pikkasen muokkailee elämäänsä, ja tarvittaessa otta sen kaljan pari alle ja voi vielä ajaa ihan autoakin laillisesti.

Pullan ja karamellien, ja ylipäätään kaikkien nopettein hiilareiden syönti pahentaa jo ennestään viallisesti toimivaa aivokemiaa, siksi tulee ihan ensimmäisenä lopettää höttö hiilareiden vetäminen ja alkaa harrastamaan liikuntaa, liikunta ja oikea ruumiillinen työ on paras lääke jännityspelko, huolestumis ym.. ihmispelkoihin. Kannattaa aloittaa jo tänään näillä neuvoilla.

Ihmiset on erilaisia. Geenit.

Töissäkin olisi oltava, ihmisten aikaan.

Vierailija
40/47 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

38. *otat