Miksi ihmiset yrittävät laihduttaa? Laihduttaminen on käytännössä lähes mahdotonta, 90% epäonnistuu. Ihminen ei voi muuttua toiseksi ihmiseksi, koska luonnetta ei voi muuttaa. Esittää ja teeskennellä voi, mutta ei kauan.
Tiedän ison määrän lihavia ihmisiä, ja osa heistä on yrittänyt laihduttaa. Yksikään ei ole pysynyt hoikkana yli 20 vuotta. Ajansaatossa he kaikki ovat lihoneet lisää.
Minä olen sitä mieltä, että ylipaino on ihmisen luonteen ilmentymä tässä maailmassa - siis psykosomaattinen oire. Näillä ihmisillä ei ole mielenkiintoa liikkumiseen ja elämä pyörii ruoan ja juoman ympärillä.
En usko, että ihminen pystyisi muuttumaan hoikaksi pääkoppaa myöten. Osa meistä vain on tuomittu kulkemaan ylipaino taakkanaan ja kuolemaan nuorempana.
Kommentit (23)
Ihan mahdollista, mielenkiintoinen teoria.
Koska me 10% onnistutaan! Aina kannattaa yrittää!
No sittenhän mitään ei kannata yrittää, koska aina voi epäonnistua. Jos en olisi yrittänyt laihduttaa, olisin vielä yli 40 kg painavampi, varmaan enemmänkin. Ketään ei ole tuomittu olemaan ikuisesti ylipainoinen, vaikka osalle meistä onkin muita vaikeampaa pitää paino kurissa. Ihminen pystyy muuttamaan ajatteluaan ja toimintatapojaan, mutta se vaatii työtä, toistoa ja aikaa. Takapakki ei ole epäonnistumista, vaan osa pitkää prosessia. Vasta luovuttamalla epäonnistuu.
Olipa sekopaska aloitus!
On sairauksia, lihoo vaikka ei mässääkään!
https://www.truthaboutweight.global/fi/fi/tutkimustietoa/onko-lihavuus-…
Itsellä on juuri näitä kaikenmaailman juttuja, saan nyt erikoislääketieteen puolella hoitoa. Kyseessä "sukuvika" häiriö jossain, en nyt niin ole perehtynyt, tieto saatu vasta äsken.
Joten lakkaa yleistämästä ja puhumasta paskaa!
Lakkaa oikeasti, eikannata kadehtia, lääke jota saa niin maksaa toista sataa euroa muutama milli ja itse joutuu maksamaan, toistaiseksi!
lopeta tuo paskanjauhaminen!
Niin, EI SIIS OLE syömällä saatu!
Laihdutuksessa on siis onnistunut vain, jos kilot pysyy poissa yli 20 vuotta?
Onnistuu jos tahtoo.Kun tekee muutoksen elämässään se tarkoittaa myös kaiken muuttumista.Liikunta,ruoka,painonhallinta,uni.Näihin liittyy paljon muuta..
Olen laihduttanut kahdesti 25 kiloa. Ensimmäisellä kerralla en ollut sisäistänyt koko juttua ja lihoin takaisin pikkuhiljaa. Toisella kerralla paino on pysynyt.
Laihdutin siksi, ettei peilikuva vastannut sisäistä minääni ja se häiritsi liikaa.
Itse olen alkoholisti.
Miksi minua yritetään saada lopettamaan juominen? Ihminen ei voi muuttua toiseksi ihmiseksi.
Mitä jos yrittäisikin päästä terveeseen, hyvään kuntoon. Paljon salaatteja, vihanneksia, liikuntaa. Takuulla samalla laihtuu.
Olen palstahullu.
Kuinka voisin olla jotain muuta?
Vierailija kirjoitti:
Olen laihduttanut kahdesti 25 kiloa. Ensimmäisellä kerralla en ollut sisäistänyt koko juttua ja lihoin takaisin pikkuhiljaa. Toisella kerralla paino on pysynyt.
Laihdutin siksi, ettei peilikuva vastannut sisäistä minääni ja se häiritsi liikaa.
Jännä oivallus. Oletko myös ihmisiä, joiden mielestä ylipaino ei ole sinun vikasi? Todellisuudessa olet laiha ja määrätietoinen ihminen, joka ottaa vastuuta asioista?
Sepä se. Sain 10kg pois tupakoinnin avulla. Lopetin, niin 15kg tuli takaisin.
En vaan saa näitä kiloja pois, koska en kestä painonhallinan tuomaa epämukavuutta.
N35 ja 101kg 162cm
Onneksi päätin laihduttaa. Kärsin vaikeasta kehodysforiasta ja syömishäiriöistä ollessani lihava, koska sisäinen minäni on hoikka. Se elämä oli ihan helvettiä. Nyt on hyvä olla kun on hoikka eikä tarvitse neuroottisesti miettiä mitä syö.
Itse lihoaminen on vain sokerikoukku, ei mitään muuta. Ja se, että jos epäonnistuu laihduttamisessa on se, että ihmiset laihduttaa, eikä muuta elämäntapaa. Varmaan yli 90% ihmisistä saa laihdutettua, mutta ne tulee takaisin. Miksi? No tietysti siksi, että palataan siihen vanhaan, kun on saatu laihdutettua. Ja miksi näin käy? No siksi, koska keho pitää laihtumista hätätilana. Kun lopetat laihduttamisen, se haluaa varautua seuraavaan hätätilaan entistä paremmin. Joten sinulla tulee olemaan nälkä kokoajan ja saat syömisestä hyvänolon hormooneja. Ei se siis ole vain lihavan vaan kaikkien ihmisten toiminto. Tämän takia olisi erittäin tärkeää hoitaa laihtuminen pikkuhiljaa ja muuttaa elämäntapoja. Puoli kiloa viikossa kun laihtuu niin ihokin ehtii muutokseen paremmin mukaan. Ja tällöin ei ole loputon laihis vaan jos joku päivä juhlitaan niin seuraavana päivänä sitten hiukan tiukemmin. Kun katsoo kerran viikossa vaakaa niin ei masennu, kun juhlien jälkeen kehoon kerääntyy 2kg nesteitä, jotka kyllä lähtee pois viikon mittaan jos ei jää herkuttelu päälle.
Tuo on totta ja koskee niitä, jotka ovat olleet jo lapsesta asti ylipainoisia. Addiktio. Muut iän myötä lihoneet voivat onnistua. Ensiksi mainituille elämäntapamuutos kevein askelin. Puolita ruoka- annokset, lisää vähän arkiliikuntaa, jätä pahimmat roskaruuat ja enemmät makeat herkut pois. Ei diettiiä vaan vahentäminen pikku hiljaa. Ei nopeaa laihtumista, vaan 10 kg vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Olipa sekopaska aloitus!
On sairauksia, lihoo vaikka ei mässääkään!
https://www.truthaboutweight.global/fi/fi/tutkimustietoa/onko-lihavuus-…
Itsellä on juuri näitä kaikenmaailman juttuja, saan nyt erikoislääketieteen puolella hoitoa. Kyseessä "sukuvika" häiriö jossain, en nyt niin ole perehtynyt, tieto saatu vasta äsken.
Joten lakkaa yleistämästä ja puhumasta paskaa!
Lakkaa oikeasti, eikannata kadehtia, lääke jota saa niin maksaa toista sataa euroa muutama milli ja itse joutuu maksamaan, toistaiseksi!
lopeta tuo paskanjauhaminen!
Niin, EI SIIS OLE syömällä saatu!
Vastuunpakoilua. Syypää on yksilö itse, mässäilet ja juot liikaa, niin lihot. Tämä "sairaus" on itsehillinnän puute, sitä ei korjata millään lääkkeillä saatanan paviaani.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen alkoholisti.
Miksi minua yritetään saada lopettamaan juominen? Ihminen ei voi muuttua toiseksi ihmiseksi.
Itse olen pitkäaikaistyötön pilviveikko, tää on ihan kauhee sairaus, eikä oo ees mitää lääkettä keksitty :(
En osaa kuvitella laihduttavani, siis edes yrittäväni, sillä tiedän, ettei se tule onnistumaan. Painoin 14-vuotiaana 81 kiloa ja nyt, 54-vuotiaana, painan 105 kiloa. Tällainen olen ollut koko ikäni ja tällainen tulen olemaan kuollessani – ellen sairastu johonkin sellaiseen, mikä laihduttaa olosuhteiden pakosta..
Normaalipaino on elintapa, ei jatkuvaa dieettiä. Muuten tulee jojoilua koko ajan ja tuskinpa terveys tykkää siitäkään.
Oot pelle.