Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suututtaa todella paljon tissuttelun puolustelu!!!

Vierailija
16.10.2006 |

Ei ole mukamas mitään haittaa lapsille, jos isukki tai äityli juo harva se ilta pari kaljaa. Herätkää jo todellisuuteen ja nähkää oma ongelmanne: alkoholi näyttelee liian suurta osaa elämässänne! Puolustelette itseänne sillä, että emme juo paljoa, emmekä muutu humaltuneena kuin korkeintaan iloisemmiksi. Haistakaa paska.

t. tissuttelijoiden lapsi

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ne asiantuntijatkaan tarkoittavat kohtuudella paria alkoholiannosta harva se ilta, kuten ap viestissä oli kyse. Entä mikä sitten on rentoutumisen ja humaltumisen välinen ero? Jos ihmisellä on alkoholia veressään, hänen voidaan sanoa olevan alkoholin vaikutuksen alainen = humalassa. Jokuhan voi katsoa olevansa vaan sopivasti rentoutunut juotuaan sixpackin.

Vierailija
62/99 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

pitävät juuri sitä omaa juomistaan sivistyneenä, rentouttavana. Kenen mielestä? Heidän itsensä mielestä ainoastaan.

1-2 lasia viiniä päivässä on paljon.

lapsena kotoasi saanut, ja tule nykypäivään. Tuo määrä alkoholia ON terveellistä, ne ihmiset, jotka tuon määrän juovat, ovat kaikista terveimpiä; liittyy toki myös muuhun elämäntapaan, huolehtivat itsestään muutenkin. Eri asia on, jos juo pullon illassa, se ei ole enää terveellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 162/ 49kg ja jos juon kaksi puolen litran tölkkisiideriä, niin ei mitään vaikutusta. Viinipullollisen jos lipittelen vaikka klo. 18-02 välisenä aikana, niin en silloinkaan ole edes huppelissa. Yhdestä viinipullosta ei tule kuin 3-4 lasillista ja mikäli nautin sen kahdeksan tunnin aikana, niin en todellakaan ole humalassa. Eri asia on jos tempaisen koko pullon parissa tunnissa, sillin varmaan olen huppelissa.

Eilen tuli se Iloinen talo ohjelma, ja joku mainosti sitä, että katsokaa se tissuttelijat. No joo, mehän katsottiin se yhdessä mieheni kanssa (jolla muuten tapana ottaa ne pari kaljaa vaikka keskellä viikkoa) kyllä sitä hommaa ei voi verratakaan mihinkään tissutteluun.

Täällä taitaa taas lessuäidit vetää omaa absoluuttista linjaansa.

Vierailija
64/99 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Parin kaljan tai siiderin juominen ei tee kenestäkään alkoholistia, eikä lapset siitä kärsi.

Minusta alkoholi on ongelma silloin, kun sitä on saatava päivittäin, tietyissä tilanteissa, tiettyyn aikaan. Olen varmasti ahdasmielinen, mutta en ymmärrä, että on pakko saada alkoholia vaikka " vain" se kaksi lasia viiniä illassa. Jos ei osaa olla ilman, on riippuvainen siitä.

Vierailija
65/99 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rentoutuneena pystyt suoriutumaan kaikista tehtävistä mistä pystyt ilman sitä alkoholiakin, humaltuneena et. 1-2 viinilasia vastaa rentoutumisessa suunnilleen lenkkiä, tulee samanlainen rentoutumisen taso.

Vierailija
66/99 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä olen 162/ 49kg ja jos juon kaksi puolen litran tölkkisiideriä, niin ei mitään vaikutusta. Viinipullollisen jos lipittelen vaikka klo. 18-02 välisenä aikana, niin en silloinkaan ole edes huppelissa.

Vierailija
67/99 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija:

Olen varmasti ahdasmielinen, mutta en ymmärrä, että on pakko saada alkoholia vaikka " vain" se kaksi lasia viiniä illassa. Jos ei osaa olla ilman, on riippuvainen siitä.

Ja tuosta eilisestä ohjelmasta: se tosiaan kertoi ihan eri maailmasta kuin sivistyneestä juomisesta (vaikka sitten jokapäiväisestä). Eilinen kertoi alkoholismista, pahasta sellaisesta, jossa lapset ovat jo vaarassa, ja joutuvat istumaan jossain kapakoissa, ja katsomaan kun äitiä raiskataan tai on verissäpäin. Se on ihan eri maailma kuin se, että vanhemmat ottavat punaviiniä lasillisen illassa. Tajutkaahan se jo.

Vierailija
68/99 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun oli siideri illassa, ja sen piti olla just puolenlitran pullo. Sitte se oli jo kaksi siideriä. Perjantaisin otin siivouskaljat ja siihen päälle saunakaljat. Puolustelin aina sillä että, enhän mä nyt missään änkyrässä ole, ihan hyvällä tuulella vaan, ja onhan mies selvä, jos nyt jotain sattuisi tapahtumaan. 3 vuotta tissuttelin ja se paheni vaan koko ajan. 4-vuotias poikani kysyi multa kerran että, " miksi sä juot aina kaljaa" ?. Mulle tuli pahamieli, mutta sekään ei saanut lopettamaan. Vastasin että, enhän mä aina juo. Vanhempi lapsistani sanoi usein että mä haisen. Sitten tuli masennusta, töissä olin väsynyt, hain sairaslomaa eri verukkeilla ym. Saatoin jopa ajaa autoa krapulassa, minä joka olin aina halveksinut rattijuoppoja. Onneksi sentään sen tajusin että lapsiani en kyytiin ottanut. Hävettää vieläkin!

Mieskin oli tod. kyllästynyt. Lopulta oli pakko hakea ulkopuolista apua, kun tajusin tai oikeastaan myönsin että, mulla on ongelma mistä en yksin selviä.

Voikun voisinkin juoda vaan silloin tällöin, mutta ei. Mä pysyttelen mielummin kokonaan erossa alkoholista. Pelkään sitä entistä menoa, ei se kalja tai siideri ollut sen arvoista.

Kun on tälläinen omakohtainen kokemus, johon en koskaan uskonut päätyväni, niin kauhulla luen kirjoituksia joissa vähätellään ja sanotaan että ei tämä mikään ongelma ole. Ei ehkä vielä, mutta siitä voi tulla ongelma ja paha tapa. Toivottavasti kuitenkaan ei!

En mä tuomitse sitä saunakaljaa tai terassilla otettua siiderä tai jotain muuta, jos se tosiaan on vaan silloin tällöin. Mutta siinä vaiheessa kun se on joka päiväistä ja sitä ihan odottaa, niin ei kaikki ole okei! Lapsille voi antaa oikean kuvan siitä miten alkoholia voi ottaa, tai sitten väärän, niinkun mitä tein. Vaikka he eivät aina nähneetkään, niin mähän haisin ja olin onneton.

Kannattaa oikeasti miettiä sitä mikä on kohtuullista ja mikä menee jo yli, ja myöntää tosiasiat itselleen.

Vierailija
69/99 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilkaa tehdä netissä joku alkoholitesti.

Vierailija
70/99 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos pitää juoda se lasillinen kaksi (tai pullollinen kaksi) joka ilta niin silloin oma suhde alkoholiin ei ole enää normaali. Samoin jos se pullollinen pitää saada jotta rentoutuu niin silloin olisi syytä miettiä omaa suhdettaan alkoholiin.

Vaikka tässäkin ketjussa moni puolusteli tätä " pari lasia punkkua illassa on terveellistä" niin he eivät ole tainneet lukea uusimpia tutkimuksia. On totta, että parin lasin terveellisyydestä oli yhdessä vaiheessa paljon juttua, mutta sehän on jo kumottu useammissa tutkimuksissa (esim. hesarissa, SK:ssa on ollut juttua)

Ja sinulle joka nauroi sitä, että sossu tulee oven taakse yhden kaljapullon jälkeen... Tiesitkö, että jo yksi kaljapullo haisee hengityksestä ja ihosta? Ja tiesitkö, että jos viet lapsen silloin lääkäriin niin lääkäri on ilmoitusvelvollinen? Ja se ilmoitus tarkoittaa sitä, että sossu ottaa yhteyttä, tulee jopa oven taakse. Heillä kun on velvollisuus tarkistaa asia. Varmasti asia jää siihen, mutta sossun kanssa joutuu edes hetkeksi tekemisisiin.

Vierailija
71/99 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholia täytyy juoda lähes joka päivä, ja että alkoholi on aina jollain tavalla mukana arjessa, jatkuvasti.

Tänään illalla menen saunaan eli ostan kaupasta saunakaljat. Pitää muistaa käydä Alkossa, kun perjantaina tehdään ruokaa ja juodaan viiniä sen kanssa. Huomennakin voisi lämmittää saunan, kun on niin pitkä ja raskas päivä töissä... Olisi jo ilta, että saisi nostaa jalat pöydälle ja kaataa itselle lasin viiniä!

Vierailija
72/99 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Yhdestä viinipullosta ei tule kuin 3-4 lasillista ja mikäli nautin sen kahdeksan tunnin aikana, niin en todellakaan ole humalassa]

Itsekin otan silloin tällöin oluen tai kaksi, vaikka lapset ovat kotona, yleensä kuitenkin illalla, kun ovat jo nukkumassa, tapahtuu noin 3-4 iltana kuukaudessa. Mutta tuo pisti silmään, onko kaikilla viinilasillisen mitta se, että lasi on täytetty täyteen, vai sillä sitähän tuo tarkoittaa, mikäli pullosta saa 3-4 lasillista.

Itse ajattelen kyllä, jos otan lasillisen viiniä, että se vastaa ravintola-annosta, ei täyttä lasia...

Vierailija
73/99 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta minkä nimityksen annatte itsellenne te, jotka ette tajua, että kaikki mitä vanhemmat tekevät, vaikuttaa suoraan lapsiin?

Olisiko tomppeli tai ääliö sopiva nimitys?

kyselee tomppeli ja ääliö

Vierailija
74/99 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi on pakko juoda iltaisin se 1-2 olutta? Siis ihan mielenkiinnosta kysyn ja haluaisin ymmärtää tätä asiaa, kun itse juon todella vähän alkoholia.

Vierailija
75/99 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sinun on pakko saada se olut illassa, on se ongelma sinulle ja läheisillesi. Kyllä lapset huomaavat, kun olutpulloja kertyy. Miksi et koittaisi olla vaikkapa viikkoa ilman iltaoluita? Onko aivan mahdoton ajatus?

Vierailija
76/99 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä juo JOKA ilta, mutta joinain iltoina, varsinkin näin syksyllä, on ihanaa laittaa takka päälle, kääriytyä lämpimään huopaan sohvalle, ja ottaa lasi punaviiniä. Siinä on vaan ihanaa tunnelmaa.

Vierailija
77/99 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai millä sinä sen perustelet??? Saatana jos tuolla kriteerillä tehdään suomessa alkoholisteja, niin tää maahan on niitä täynnä.

Vai meinaatko, että kun olen pienikokoinen ja pystyn juomaan joskus pullollisen viiniä, niin se tekee musta alkoholistin. Jo on aikoihin eletty.

Vierailija
78/99 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa kaikki ihmiset jotka nauttii alkoholin mausta on mun mielestä alkoholisteja.

Vierailija
79/99 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vai millä sinä sen perustelet??? Saatana jos tuolla kriteerillä tehdään suomessa alkoholisteja, niin tää maahan on niitä täynnä.

Vai meinaatko, että kun olen pienikokoinen ja pystyn juomaan joskus pullollisen viiniä, niin se tekee musta alkoholistin. Jo on aikoihin eletty.

Jos vastasit molempii kyllä, on sulle muodostunut jo ongelma.

Vierailija
80/99 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Sä olet alkoholisti. Mä olen 105kg ja 175cm ja mulla nousee päähän jo yksi siideri. Juon kaksi olutta vuodessa.

Vierailija:

Mä olen 162/ 49kg ja jos juon kaksi puolen litran tölkkisiideriä, niin ei mitään vaikutusta. Viinipullollisen jos lipittelen vaikka klo. 18-02 välisenä"

Ei näytä tuo kopioiminen onnistuvan.

Eihän se mun ongelma ole jos sulla menee yksi siideri päähän, vaikka oletkin noin iso.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi