Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi muut naiset on huoliteltuja ja itse olen nukkavieru

Vierailija
21.06.2022 |

Muilla samaa ongelmaa? Omat hiukset on ohuet ja hapsottaa, jalat kuivat ja kynnet rumat, kroppa oudon mallinen(hoikka, mutta täysin tasapaksu), hampaat reikäiset ja keltaiset sekä iho täynnä näppyä. Silmät hailakan tiskivedenväriset. Just tulin kampaajalta, mutta nää laitetut hiukset näyttää kornilta mulla. Sama efekti myös, jos pidän vaikka rannekelloa, liian "hienoa" minulle.

Miten siis tästä lähteä korjaamaan nukkavieruista ulkonäköä? Antaako kokonaan olla, koska ruma on ruma vaikka tekisi mitä. Voihan ihmisellä olla muitakin avuja kuin ulkonäkö. Onko kellään ajatuksia, kokemuksia, mitä ikinä.

Kommentit (295)

Vierailija
21/295 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen saa iloa ja vaihtelua elämäänsä monista asioista, siihen ei tarvita matkailua tai maksullisia harrastuksia, baareilusta puhumattakaan. Ihminen kiusaa vain itseään haaveilemalla asioista jotka eivät tule toteutumaan ainakaan pitkääan aikaan. Sen sijaan ota selvää mitä ilmaista tai edullista näkemistä, tekemistä ja kokemista kuntasi, yhdistykset, työnantajasi, tai vaikka ammattiliittosi tarjoaa. Pyydä joku, yksi ihminen tai vaikka perhe mukaan, yhdessä tekeminen ja kokeminen nostaa mielialaa kunhan ei heittäydy kateelliseksi, muilla kun aina mitä kadehtia, koska ei tiedä kaikkea toisten elämästä. Ajattele, joku voi kadehtia sinuakin!

En tietenkään tiedä mikä auttaisi iho-ongelmiisi, toiset aineet vai reseptilääke, minua onnekasta auttoi kerralla kun vihdoin oli varaa kosmetologin tekemään ihonpuhdistukseen.

Moitit vaatteitasi. Kun hankit vaatteita, uusia tai käytettyjä, karta varsinkin halvannäköistä ns. valkoroskatyyliä. Tavoittele arkityyli(kkyytt)ä. Bisnes- ja valkoroskatyylien välissä on kyllä vaihtoehtoja. Jos et saa töissä käyttää kynsilakkaa, käytä vapaalla! Sekin hyöty siitä on, että sinulla ei koskaan nähdä epäsiistiin kuntoon kulunutta lakkausta!

Nokka pystyyn, et ole sen huonompi kuin muutkaan, etkä edes yksin tuntemustesi kanssa!

Vierailija
22/295 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kaipaa ensisijaisesti asennemuutosta ja sen tajuamista, että itseään pitää arvostaa vaikka olisi vähemmän missimäinen syntyjään. Nuo ongelmat mitä luettelit ovat kaikki sellaisia, joihin voi itse vaikuttaa. Ohuisiin hiuksiin saa lisävolyymia oikealla leikkauksella (ohueen hiuslaatuun erikoistunut kampaaja osaa tämän kikan) ja esimerkiksi klipsipidennyksillä. Kukaan ei hoida kuivia jalkoja ja näppyistä ihoa ja kynsiä kuntoon ellet sinä itse ala kiinnittää niiden laittoon huomiota. Kaupat ovat väärällään ihon- ja vartalonhoitotuotteita joka hintaluokassa, jopa Lidlistä saa päteviä aineita pikkurahalla. Mutta eivät ne tehoa siellä kaupan hyllyllä nököttäessään, sinun pitää ostaa purkkia ja purnukkaa kotiin ja käyttää niitä. Säännöllisesti. Hammasluun keltaisuuteen ei oikein auta kuin valkaisu hammaslääkärissä, jos asia häiritsee sinua noin kovasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/295 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein joku aika sitten samanlaisen aloituksen ja se poistettiin. Liikut vaarallisilla vesillä!

Sama täällä! Eihän se sovi että yrittää näyttää freessiltä!

Vierailija
24/295 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista yleistystä väittää että "kaikki muut naiset" ovat huoliteltuja. Ehkä suurimmissa kaupungeissa tämä saattaa pitää paikkaansa, mutta ei ainakaan pikkukylissä ja pikkukaupungeissa. Emännät kulkevat maripaita-caprihousut-crocsit univormuissaan ilman meikinhitustakaan hiukset haalistuneina ja lyhyiksi nyherrettyinä.  

Vierailija
25/295 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Jos et laita tikkua ristiin esimerkiksi käsien ja kynsien hoitamisen eteen niin eipä se katseenkestävä ulkomuoto tipahda taivaasta sinulle. Oletko kotoisin perheestä jossa ulkonäön puunausta pidettiin itserakkaana ja epäsoveliaana (rumat ne vaatteilla koreilee -periaate)? Vai onko tuon itsearvostuksen puutteen taustalla kehno itsetunto? 

Vierailija
26/295 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pelkkä toisiin vertailu ja alemmuudentunne huonontaa olemusta. Siihen vielä päälle huono tyylitaju ja valittaminen niin ei kukaan ole hyvännäköinen. Hoida siis itsesi kuntoon. Liikunta, ravinto, vesi. Ihonhoito, hiustenhoito. Siistit vaatteet ja kengät. Hymy.

Vierailija
27/295 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on tullut jo paljon hyviä neuvoja ja näkökulmia. Tosiaan ensimmäisenä pitää varmasti keskittyä itsetunnon kasvattamiseen ja itsensä arvostamiseen. Puhut itsestäsi halventavaan sävyyn. Mikset ansaitsisi esim. rannekelloa ranteeseen? Hassu ajatus. Eri asia tietysti, jos rannekello ei tunnu omaan tyyliin sopivalta - mutta jos haluat rannekelloa käyttää, etsi sellainen joka tuntuu "omalta". 

Toisekseen kuivat jalat tai reikäiset hampaat eivät korjaannu itseään parjaamalla. Niille pitää tehdä itse jotakin. Riippuu tietysti käytettävissä olevista rahoista, mutta pikkuhiljaa itseensä panostamalla saa muutosta aikaan. 

- varaa ensimmäisenä hammaslääkäri ja hoidata hampaasi kuntoon. Muista myös päivittäinen hampaiden hoito eli pese sähköhammasharjalla, käytä hammaslankaa, syö ksylitolipurkkaa. 

- jos on taloudellisesti mahdollista, varaa aika jalkojen hoitoon. Ammattitaitoinen jalkahoitaja kyllä saa korputkin jalat kuntoon. Tämän jälkeen on kyllä tärkeää huolehtia itsekin jaloista. Rasvaa päivittäin, pidä kynnet kunnossa, tee välillä jalkakylpyjä ja raspaa varovasti kovettumia pois. 

- hanki kunnollinen käsivoide, jos joudut pesemään käsiä töissä jatkuvasti. Vaikka et töissä voi lakata kynsiä, vapaa-ajalla voit. Jos siis lakattuja kynsiä kaipaat. 

- jos on taloudellisesti mahdollista, varaa aika kosmetologille, joka tekee sinulle kasvohoidon ja suosittelee sinun ihollesi sopivia tuotteita. Vähintäänkin hän kertoo, millainen ihotyyppi sinulla on, ja miten ihoa kannattaa hoitaa, vaikket tuotteita kosmetologilta ostaisikaan. Myös itse voi tehdä kasvohoitoja: naamioita ja kuorintoja, jopa ihan kotoa löytyvillä tuotteilla. Esimerkiksi kahvi- tai sokerikuorinta. 

- ihonhoidossakin tärkeää on säännöllisyys. Mikään yksittäinen kasvohoito ei auta, ellet pidä kasvojen ihosta huolta päivittäin. Ei koskaan nukkumaan meikit kasvoilla. Oikeat puhdistusaineet, ihotyypille sopiva kasvovesi ja -voide. 

- kasvoille saa piristystä esimerkiksi värjäämällä kulmat, ja nyppimällä niitä säännöllisesti. Siis pidät huolen ettei hajakarvoja sojota, vaan kulmat on nypitty muotoonsa. 

- pidä huoli, että hiukset ovat aina puhtaat. 

Kun ajattelet, että kaikki muut naiset ovat huoliteltuja, ja sinä itse homssuinen - ei me muutkaan naiset ihan ilman vaivannäköä pysytä huolitellun näköisinä. Eikä tämä vaadi mitään tekoripsiä tai geelikynsiä, vaan juuri noita päivittäisiä rutiineja. Tähän liittyy myös muut elämäntavat. Säännöllinen elämä eli nukkuu riittävästi, juo vettä, ulkoilee päivittäin, harrastaa liikuntaa, syö terveellisesti jne. 

Vierailija
28/295 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaisi siltä että ap ajattelee itsensä rumaksi ja nukkavieruksi ja kokee sitten itsensä sellaisena. Perception is reality. Hapsottavat hiukset, laittamattomat kynnet ja epätasainen iho ovat sinällään pikkujuttuja, koska ne voi hoitaa pois päiväjärjestyksestä tarttumalla hiusharjaan ja ottamalla ihonhoidon osaksi päivittäisiä rutiineja. 

Ala nähdä itsesi toisenlaisessa, positiivisemmassa valossa ja muista että olet kaiken hyvän arvoinen. Ihan kuin kuka tahansa. 

Vierailija
29/295 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap!

Olet ehkä kuin minä.

Jo lapsena minulle toitotettiin "ihmisen sisäinen kauneus on tärkeintä" (mikä on toki tavallaan tottakin) mutta jossain vaiheessa alkavaa teini-ikää tajusin sen koko ajan tarkoittaneen "kun olet tuon näköinen niin yritä nyt edes olla kiltti ja kunnollinen" Huoh!

Eli kotoa ei saanut yhtään mitään 'kasvatusta' siihen, miten olla ulkonäöllisesti huoliteltu ja edukseen. Toki nuo hampaiden harjaukset, ja sen ajan 'pakollinen' "sä olet vähän pulskistunut" vihjailu . Kampaajalla ei käynyt kuin äiti - meidän lasten hiukset sai kasvaa pitkinä ja äiti leikkasi otsatukan, vaatteet hankittiin kaikki tarpeen, ei mieltymysten tai tyyliin mukaan.

Kaikki koulukavereiden permanentit, farkut ja meikkailut olivat "vain poikien vokottelemiseksi" eli minä olen niiltäkin välttynyt.

Osin tämä on toki ollut hyväkin kasvatus, ja olen osaa tästä arvomaailmasta varmasti siirtänyt omillekin lapsille.

Mutta myös huomaan, että näin 50v minulla on yhä oma tyyli hakusessa, se ei vain ole kehittynyt aikanaan.

Itsestään selvää on, että sinun tulee pitää itsestäsi parasta mahdollista huolta, ihan jo sen takia, että olet kehosi kanssa jumissa elämäsi loppuun asti, päästit sen sitten miten huonoon kuntoon tahansa.

1) hammaslääkäri. Nyt heti. Tämä on tärkeää!

2) ulkoilu, päivittäin. Solut rakastavat happea (paitsi syöpäsolut vihaavat)

3) ruoka: syö harkiten ja hyviksiä. Sokerit, hiilarimättöruoat, grilliherkut, limsat todellakin vain satunnaisiin herkkuhetkiin! Mikäli epäilet ruokavaliotasi niin netistä löytyy paljon hyviä reseptejä esim 'Välimeren ruokavalio'. Tarvittaessa vielä 1monivitamiini/pvä.

4) vaatteet, mitä inhoat, saat heittää pois. Joku joskus neuvoi, että kannattaa ostaa yksi mieluisa ja tarpeellinen vaate joka ikinen kuukausi (jos ei ole varaa enempään) - älä unohda alusvaatteita! Moni "pilaa" yleisulkonäkönsä unohtamalla kunnolliset ja sopivat rintsikat. Ne vaikuttavat "ryhtiin" yllättävän paljon.

Käytä aikaa (eri kaupoissa) kokeilemalla eri malleja, värejä ja materiaaleja. Minulle esim tosi tärkeää housuissa on oikealle korkeudelle tuleva vyötärö. Mikään muu ei vain toimi. Moni paidan kaulus korostaa kaksoisleukaani, moni väri, esim musta, saa minut näyttämään ruumiilta, jne.

5) kengät: litraan astunut crocsit, lenkkarit ja erityisesti ballerinat eivät ole jalkojesi arvoiset. Mene kenkäkauppaan ja osta jalkojasi tukevat kävelykengät ja sopivan koron hyvät kengät (jos et osaa kävellä korkeilla koroilla, älä osta, ja ballerinat yleensä saavat aikuisen ihmisen töpöttelemään velton näköisenä ja vähän ryhdittömänä.

6) hiukset - hyvä kävit jo kampaajalla. Ensi kerralla voit ehkä pyytää jotain helppohoitoista ja luonnollista. Joku värihuuhtelu/raidat voi tehdä ihmeitä!

Unohda se, ettet muka ansaitse huolenpitoasi tai rahallista panostusta itseesi (kohtuuden nimissä toki).

Vierailija
30/295 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista yleistystä väittää että "kaikki muut naiset" ovat huoliteltuja. Ehkä suurimmissa kaupungeissa tämä saattaa pitää paikkaansa, mutta ei ainakaan pikkukylissä ja pikkukaupungeissa. Emännät kulkevat maripaita-caprihousut-crocsit univormuissaan ilman meikinhitustakaan hiukset haalistuneina ja lyhyiksi nyherrettyinä.  

Kyllä aika iso osa kaupunkilaisistakin kulkee varsin huolittelemattomina ja mukavuudenhalu edellä.

Ja minusta on hienoa, että ihmiset uskaltaa lähteä kotipihaltaan ilman meikkiä ja vaatteissa, mitkä nyt sillä hetkellä sattuu tuntumaan oklta, esteettisyyttä pohtimatta.

Vierailija
31/295 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muista, että huoliteltu on eri asia kuin "hiuspidennykset, geelikynnet, suihkurusketus"

Nukkavieru -sinä tuskin olisit kotonasi tuossa 'kostyymissä'.

Huoliteltu on siisti, puhdas, raikas, iloinen, ryhdikäs, ehjässä (ja tarvittaessa silitetyissä) sopivissa vaatteissa, hiukset puhtaana ja jossain 'kampauksessa' , edes ponnarilla siis, selkä suorana reippaasti kävellen...

Vierailija
32/295 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttävät kaiken aikansa itteensä ja ulkonäköönsä. Siinä ei muita ajatella ja aikaa riitä paitsi jos ne siitä hyötyvät. Kyllä itsekkäitä ovat.

Jos meikkaan 40minuuttia päivässä, vaatteita valitsen 5min, kenkiä 2min ja hiukset laitan 2min. Kyllä minulle jää vielä yli 23h päivässä tehdä jotain muuta. Joskus viikonloppuisin käyn shoppaamassa ja kerran kk kampaajalla. Kynnet lakkaan samalla kun katson illalla televisiota.

Kuulostat todella negatiiviselta ihmiseltä.

Vierailija
33/295 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttävät kaiken aikansa itteensä ja ulkonäköönsä. Siinä ei muita ajatella ja aikaa riitä paitsi jos ne siitä hyötyvät. Kyllä itsekkäitä ovat.

Jos meikkaan 40minuuttia päivässä, vaatteita valitsen 5min, kenkiä 2min ja hiukset laitan 2min. Kyllä minulle jää vielä yli 23h päivässä tehdä jotain muuta. Joskus viikonloppuisin käyn shoppaamassa ja kerran kk kampaajalla. Kynnet lakkaan samalla kun katson illalla televisiota.

Huolitteltu ulkonäkö ei ole itsekkyyttä - se on myös toisten huomioonottamista!

Kuka haluaa vaikkapa asiakaspalvelua joltain haisevalta variksenpelätiltä???

Tosin mulla menee meikkeihin max 5min. Miten saat tuon 40min kulumaan?

Vierailija
34/295 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Siihen kuuluu eka ihon puhdistus kasvovedellä, kasvorasvan kuivumisen odottelu, meikkivoide, puuteri, luomivärit, eyliner, kevyt aurinkopuuteri, kulmakarvat ja ripsivärit. Kyllä menee 40min kun ei pidä kiirettä, vaan varaan aamulla sen verta aikaa. :)

Vierailija
35/295 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Siihen kuuluu eka ihon puhdistus kasvovedellä, kasvorasvan kuivumisen odottelu, meikkivoide, puuteri, luomivärit, eyliner, kevyt aurinkopuuteri, kulmakarvat ja ripsivärit. Kyllä menee 40min kun ei pidä kiirettä, vaan varaan aamulla sen verta aikaa. :)

Niin ja huultenrajauskynä/huulipuna

Vierailija
36/295 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okk.

No mä inhoan aamuja niin tuo on mulle se 5min :)

Vierailija
37/295 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kehottaisin käymään hammaslääkärillä ja dermatologilla (jos näpyt eivät ole satunnaisia finnejä vaan aknea tms.). Reikien paikkaaminen on jo terveyden kannalta tärkeää ja hammaslääkärissä tehtävä hampaiden puhdistus vähentäisi varmaan keltaisuuttakin hieman. Tämän lisäksi ehdotuksia:

- Rasvaa jalat aina kun tuntuu vähänkin kuivalta. Olen seisomatöissä ja oma suosikkini on Lemon Juice & Glycerine Ultra Käsivoide, yleisesti ottaen mitä paksumpi voide sen parempi.

- Jos kynnet liuskoittuu helposti, kannattaa pitää ne lyhyinä ja lakata kerran läpikuultavalla vaaleanpunaisella lakalla (esim. Essie Sugar Daddy). Pieni lakan kulumakaan ei näy helposti ja kynnet näyttävät heti siistimmältä.

- Etsi netistä pukeutumisoppaita, jotka ovat suunnattu sinun vartalonmuodollesi. Aloitusviestin perusteella vartalotyyppisi voisi olla suorakaide, "rectangle". Älä ota niiden sisältöä kuitenkaan liian vakavasti, vaan valitse ohjeista ne mitä haluat itse kokeilla. Jos kiinnostuu näistä enemmän niin värianalyysi on myös oikein kätevä.

- Käy kulmakarvojen muotoilussa ammattilaisella

- Anna itsellesi lupa haluta näyttää kivalta. Tämä on varmaan kaikista vaikeinta, jos oma identiteetti on pitkään ollut se, että on nukkavieru/ruma. Kannattaa ottaa askel kerrallaan ja totuttaa oma silmä "siistitympään" itseensä hiljalleen.

Vierailija
38/295 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyyli on pitkän työn tulos. Ei se taivaasta laskeudu ilmaisena lahjana. Itse olen käyttänyt paljon aikaa erilaisten tyylioppaiden selailuun, vaatteiden sovitteluun ja testaamiseen kaupoissa (siis oikeasti oppimismuelessä ilman ostotarkoitusta) ja sen selvittämiseen, mitkä värit ja mallit sopivat minun vartalolleni ja väreilleni. Saan kehuja luonnollisesta kauneudesta mutta oikeasti tuo on vuosien työn tulos. Jos lähden laittamattomana random-vaatteet päällä ulos olen homssuisen kalmon näköinen.

Komppaan tätä. Pienikin seikka voi tehdä jo ison muutoksen. Suosittelen myös ryhdin parantamista, jos yhtään huomaa että se on huono. Koko olemus muuttuu täysin kun ryhti on hyvä ja itsetuntoni on parempi, nyt kun ryhtinikin on parempi. Puhtaus ja ihonhoito ovat hyvin tärkeät, se että pitää huolta että kynnet ovat aina leikattu siististi, viilattu ja hoidettu (tämän voi tehdä itse, eikä maksa mitään)  Kannattaa myös miettiä mikä shampoo sopii hiuspohjalle ja hankkia sellainen tarrapyöritin-juttu jolla saa nukan ja karvat pois vaatteista!

Vierailija
39/295 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tietenkään näyttää samalta kuin naiset, jotka ovat kiinnittäneet huomiota pukeutumiseen, hiuksiin, tyyliin jne. teinistä lähtien. Jos olet lompsinut menemään ns. luonnontilassa tähän asti niin huoliteltu olemus ei synny sormia napsauttamalla ja yhdellä kampaamokäynnillä. Hyvä että olet herännyt tilanteeseen ja hoksaat oma-aloitteisesti mitkä ovat ne ulkonäkösi "puutteet" joita työstää. Eli iho-ongelmat, jalkojen ja käsien kunto, hiukset. Olet saanut hoikan rungon syntymälahjana eli ala rakentaa uutta minää ja habitusta sen pohjalta. Jos itselläsi ei ole lainkaan tyyli- ja värisilmää niin isompien tavaratalojen pukeutumisneuvojat ovat sinua varten. 

Vierailija
40/295 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen myös. Monen miehen mielestä näytän kivan luonnolliselta :D Eli ei se homssuinen olemus ole aina huono juttu.

Tämä, siis luonnollisuus.

Ajattelin aluksi että ap:ssa oli tiettyä ihanteellisuutta mutta kävi sitten ilmi että hän oli yrittänyt turvautua kampaajaan.