Voiko eronnut käyttää itsestään sinkku termiä
Mielestäni sinkku ei ole ollut naimisissa. Eronnut on eronnut, ei sinkku.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin voi. Ainoastaan jos on lapsia, ei enää voi kutsua sinkuksi.
Voi jumaliste. Äiti tai isä on sinkku jos ei seurustele. Lapset ei vaikuta sinkkuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä ihmiset tekee jollain tiedolla onko joku joskus ollut naimisissa tai onko sillä lapsia silloin kun lapset ei asu edes henkilön kanssa?
Kyllä on silloin kun etsii seuraa sinkuista, ei perheestä, ei yh. Se pitäisi jokaisen ilmoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tää "single income, no kids" on huomattavasti uudempaa perää kuin suomen kielen sana sinkku. Lisäksi suomessa sen vastine on melkeinpä enemmän vela kuin sinkku, vaikka veluus toki ei katso parisuhdestatusta. Mun silmissä SINK on väännös "dinkistä", eli taloudesta, jossa on kahdet tulot ja ei lapsia (eli huomattavasti enemmän irtonaista rahaa yleensä kuin lapsiperheillä).
Sinkku tulee englannin sanasta single.
No niin tulee. Jos luit ketjua, joku sanoi sen tulevan tästä single income, no kids -akronyymista SINK ja sitä kommentoin, että näin ei voi olla, koska sinkku on vanhempi juttu kuin SINK eikä edes tarkoita ihan samaa.
No mä käytän itsestäni termiä sinkku. Olen toki eronnutkin, mutta avioero ei määrittele nykyistä elämäntilannettani. Olen sinkku eli elän yksin enkä ole parisuhteessa.
Jos joku kysyy olenko kenties eronnutkin niin vastaan myöntävästi. Ei sitä tarvitse piilotella tai hävetä. Varsinkaan kun avioero johtui ex-miehen toistuvasta uskottomuudesta.
Kuinka usein ja millaisissa yhteyksissä tätä joutuu ylipäänsä miettimään?
Itse en ole tarvinnut tätä pohdintaa kuin kauan sitten nettideittaillessa. Kun itse silloin olin eronnut ja yh, niin hain vastaavaa miestä ja tulkitsin, että sinkku tarkoittaa sitä, ettei ole ollut vakavassa parisuhteessa. Mutta kyllä minä silloinkin kiinnostavalta näyttävien miesten profiilitekstit luin ja jo sieltä kävi ilmi että parisuhdekokemusta on, niin en antanut sinkku-sanan häiritä.
Uusin deitti kertoi olevansa sinkku ja kuitenkin tapaamisella kertoi olevansa eronnut ja lapsikin on. Oli siis eronnut nainen eikä mikään sinkku, jonka oletan olevan neiti/neitonen.
Kaikkihan nykyään on sinkkuja ellei ole puolisoa .
"Eronnut" on siviilisääty, niinkuin naimatonkin.
Sen sijaan sinkkuus tarkoittaa ihan vaan sitä että ei juuri nyt ole parisuhteessa. Sinkku voi olla siis siviilisäädyltään joko naimaton, eronnut tai leski.