Voiko eronnut käyttää itsestään sinkku termiä
Mielestäni sinkku ei ole ollut naimisissa. Eronnut on eronnut, ei sinkku.
Kommentit (68)
Mun 80v äiti on ollut kohta 30 vuotta sinkku =)
Sinkku, eronnut sinkku, lapseton sinkku, lapsellinen sinkku, leski sinkku, haku päällä sinkku.
Voi, jos on lapseton. Sinkulla EI ole kakaroita.
Sinkku = vapaa ja lapseton henkilö. YH jos on kakaroita.
Vierailija kirjoitti:
Sinkku= ei parisuhteessa oleva henkilö, voi olla lapseton tai hänellä voi olla lapsia
YH= yksinhuoltaja/ yhteishuoltaja, voi olla parisuhteessa mutta kumppani ei ole hänen lastensa toinen vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Mutta termi yh ei kerro parisuhdetilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Niin, kyllä nykyään pitää ottaa selvää mikä on kenenkin mielestä sinkku. Jos tosiaan on eronnut ja lapsia, on silloin yh tai pelkkä eronnut. Ei sinkku.
Eikö suurin osa ola eronnut? Aika monella on ollut aiempiakin suhteita, joillain avoliittoja tai avioliittojakin. Vähän outoa, että pitäisi määritellä itsensä aiempien suhteiden mukaan silloinkin, vaikka niistä olisi kymmeniä vuosia. Ja miksi tämä koskee vain niitä, joilla on lapsia? Myös lapseton sinkku on saattanut olla vaikka 15 vuotta naimisissa, miksi tämä ei määritä häntä samalla lailla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkku= ei parisuhteessa oleva henkilö, voi olla lapseton tai hänellä voi olla lapsia
YH= yksinhuoltaja/ yhteishuoltaja, voi olla parisuhteessa mutta kumppani ei ole hänen lastensa toinen vanhempi.
Lapsia sinkulla voi olla, mutta ei samassa taloudessa/huollettavana. Single Income, No Kids.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YH= yksinhuoltaja/ yhteishuoltaja, voi olla parisuhteessa mutta kumppani ei ole hänen lastensa toinen vanhempi.Lapsia sinkulla voi olla, mutta ei samassa taloudessa/huollettavana. Single Income, No Kids.
Entä, jos sinkulla ei ole tuloja? Jos on No Income, No Kids - onko silloin kuitenkin myös sinkku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kyllä nykyään pitää ottaa selvää mikä on kenenkin mielestä sinkku. Jos tosiaan on eronnut ja lapsia, on silloin yh tai pelkkä eronnut. Ei sinkku.
Eikö suurin osa ola eronnut? Aika monella on ollut aiempiakin suhteita, joillain avoliittoja tai avioliittojakin. Vähän outoa, että pitäisi määritellä itsensä aiempien suhteiden mukaan silloinkin, vaikka niistä olisi kymmeniä vuosia. Ja miksi tämä koskee vain niitä, joilla on lapsia? Myös lapseton sinkku on saattanut olla vaikka 15 vuotta naimisissa, miksi tämä ei määritä häntä samalla lailla?
Jos on ollut 15 vuotta naimisissa, ei todellakaan ole mikään sinkku vaan eronnut muija tai äijä. Sinkku on alle 30 naimaton lapseton henkilö.
Ei voi käyttää termiä "sinkku", ainoastaan "eronnut" termiä. Asioiden puhumista niiden oikeilla nimillä. Pulinat pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on ollut 15 vuotta naimisissa, ei todellakaan ole mikään sinkku vaan eronnut muija tai äijä. Sinkku on alle 30 naimaton lapseton henkilö.
Mutta kun 5 lapsen eronnut muija tuntee itsensä nuoreksi tytöksi kun kertoo olevansa sinkku :D
Jos etsin seuraa sinkuista, oletan heidän olevan nuorehkoja naimattomia naisia. En oleta heillä olevan lapsia!
Mun mielestä tää "single income, no kids" on huomattavasti uudempaa perää kuin suomen kielen sana sinkku. Lisäksi suomessa sen vastine on melkeinpä enemmän vela kuin sinkku, vaikka veluus toki ei katso parisuhdestatusta. Mun silmissä SINK on väännös "dinkistä", eli taloudesta, jossa on kahdet tulot ja ei lapsia (eli huomattavasti enemmän irtonaista rahaa yleensä kuin lapsiperheillä).
Jaa-a, onko siis treffipalstoilla esiintyvät sinkut kuitenkin yh tai eronneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Heh, me ollaan mun 2 tyttären kanssa kaikki sinkkuja :D
Mitä ihmettä ihmiset tekee jollain tiedolla onko joku joskus ollut naimisissa tai onko sillä lapsia silloin kun lapset ei asu edes henkilön kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tää "single income, no kids" on huomattavasti uudempaa perää kuin suomen kielen sana sinkku. Lisäksi suomessa sen vastine on melkeinpä enemmän vela kuin sinkku, vaikka veluus toki ei katso parisuhdestatusta. Mun silmissä SINK on väännös "dinkistä", eli taloudesta, jossa on kahdet tulot ja ei lapsia (eli huomattavasti enemmän irtonaista rahaa yleensä kuin lapsiperheillä).
Sinkku tulee englannin sanasta single.
Olen ollut 23 vuotta avoliitossa ja siitä eronnut. Virallisesti en ole eronnut, kun en ole naimisissakaan ollut. Lapsia on.
Erään deittisivun vaihtiehdot oli sellaiset, että olin sitten 'en ole koskaan ollut naimisissa'.