Hei varakkaat, kun myytte kirppiksellä...
Ottakaa selvää kirppishinnoista ennen kuin julkaisette ylihinnoitellut tuotteenne.
Jos itsellä on rahan arvo hämärtynyt ja esim. kymppi on pikkuraha, voin kertoa, että sillä hinnalla ei myydä esim. pehmoleluja, useimpia trikoovaatteita, eikä käytetyssä kunnossa olevia lasten talvikenkiä.
Ugh.
Kommentit (12)
Me viedään kaikki Konttiin tai Kierrätyskeskukseen. Mitään halpaa ei kannata myydä vaivan takia kirppiksillä tai netissä.
Myytiin esim. hyväkuntoinen vauvansänky 5€, niin olisi pitänyt kuskata se sinne tänne ja tinkiä hinnasta ja sama monessa muussa halvassa tavarassa. Mieluummin lahjoitan pois kuin pompin köyhän ostajan mukaan. Saavat sitten ostaa ne noista kierrätysliikkeiden kaupoista pois vähän kalliimmalla.
Netissä voin myydä kelloja, arvo huonekaluja jne. niistä oikeasti maksaville ja kiinnostuneille asiakkaille.
Onhan se nyt typerää ensin hinnoitella vaivalla ja kantaa selkä vääränä myyntipöytään vaatetta ja tavaraa ihan vain siksi, että voi myyntiajan päätyttyä kantaa ne sieltä uudelleen pois ja viedä ilmaiskirpparille tai jopa UFFin laatikkoon. Järkevämpää olisi alun alkaen laittaa sellaiset hinnat, että tuotteet menevät kaupaksi, onhan se pöytävuokrakin maksettava. Eikä tarvitse kantaa kilokaupalla kamaa ulos.
Musta taas tuntuu että ne on ne persaukiset jotka hinnoittelee yläkanttiin. Moni ostaa käytettynä itsekin ja yrittää myydä kalliimmalla eteenpäin, tehdäkseen tiliä.
Ja kaikki vaatteiden ym. käyttötavaran ilmoitukset joissa myyjä ilmoittaa tuotteen ovh:n ovat säälittäviä, siinä pidetään ostajaa jotenkin tyhmänä.
Juuri tänään nähtyä paikallisella fb-kirppiksellä: HM:n kirahvipehmo, ilmoitettu ovh 29,90, kirppishintana pyynti 20 € 😂 Myyjä nostanut ilmoitustaan jo kahteen otteeseen.
Ap
Oma käsitykseni näistä kirppishinnoitteluista, että köyhemmät yrittävät saada parempaa hintaa jostain vanhoista virttyneistä vaatteista ja tavaroista. Varakkaat vievät jonnekin Uffille tai Konttiin, koska he eivät jaksa muutamien kymppien takia nähdä tavaran myymisestä aiheutuvaa vaivaa.
Ei mua haittaa pyytää rahaa. Mulla on aikaa odottaa. Haittaax?
Vierailija kirjoitti:
Musta taas tuntuu että ne on ne persaukiset jotka hinnoittelee yläkanttiin. Moni ostaa käytettynä itsekin ja yrittää myydä kalliimmalla eteenpäin, tehdäkseen tiliä.
Tämä. Minustakin tuntuu, että se on juuri näin.
niin, ei se ole tyhmä joka pyytää vaan... se on asshole joka pyytää liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Tällä paikalliskirppiksellä erottuu kyllä varakkaat. Useat ovat lasten kautta puolituttuja. Yksi rouva on ihan ostohullu matkoillaan, myy sitten käyttämättömiä lastenvaatteita lappuineen ovh-hintoja hehkuttaen.
Ap
Kenenkään ei ole pakko ostaa, jos pitää tuotetta liian kalliina. Saahan jokainen myyjä itse arvottaa onat tavaransa. Jos ei halua myydä halvemmalla, niin mikä pakko se nyt sitten on? Voihan sitä vaikka sitten viedä tavarat takaisin kotiin, ja halutessaan vaikka antaa ilmaiseksi jollekin tuttavalle. Niin minä olen tehnyt. Mieluummin annan käytetyt lastenvaatteet tutuille joilla on smanikäisiä lapsia ilmaiseksi, kuin myyn tuntemattomille eurolla tai parilla. Tosin en kyllä mihinkään kirppikselle jaksaisi edes alkaa tavaraa roudaamaan. Hirveä vaiva muutaman hilun takia.
Vierailija kirjoitti:
👍 Osui ja upposi. Meillä oli aitan tyhjennys ja vietiin kirpparille romppeet. Paljonkin meni tavaroista kaupaksi että siirtyi myyntiin toiseen pöytään huomattavasti kalliimmalla. Ne vähät mitä jäi myymättä niin jätettiin aulaan "saa ottaa" hyllyyn.
Noh ei se mitään, ne mitkä ei mene voi viedä kierrätyskeskukseen ja voit sitte ostaa sieltä.