Jos multiversumi on ääretön, niin onko meistä kaikista ääretön määrä identtisiä kopioita vai onko jokainen versio ainutlaatuinen?
Tuo on kysymys joka askarruttaa. Ei nyt tarvitse niin vakavasti ottaa, en ole mitään teoriaa kehittämässä tai tuputtamassa sen enempää mutta jos siis on ääretön multiversumi niin toistuuko ne äärettömät sarjat myös loputtomasti vai tarkoittaako se äärettömyys sitä että vaihtelua on loputtomiin? Vai molempia? Miten ymmärrätte tämän asian?
Kommentit (24)
Sekä, että. Kaikki tuollainen ja yhtä aikaa on mahdollista.
Kopioita. Mutta niitä on rajallinen määrä. Ja saisi tehdä sitten täydellisen ihon, ettei tule aina hankaluuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ne on vähän erilaisia, koska eihän se muuten olisi multi. Mutta silti ne on aina minä.
Tässä juuri menen sekaisin, joka tapauksessa niitä versioita voi olla ääretön määrä jotka vähän poikkeavat toisistaan, jopa äärettömän vähäisesti mutta onko niitä täysin samanlaisia versioita myös jotka eivät poikkea YHTÄÄN minusta olemassa myös vai miten?
No jos ihmisen geenit on jokaisella ainutlastuiset, täytyy multiversumissa olla vain yksi kutakin ihmistä. Tosin, geneettinen mutaatio voi yllättäen luoda multiversumissa sinusta täydellisen kopion, mutta näin maapalolla sinua on vain yksi. Geneettinen perimä on siis uniikki.
Vierailija kirjoitti:
Sekä, että. Kaikki tuollainen ja yhtä aikaa on mahdollista.
No joo, periaatteessa jossain universumissa universumit voivat olla ainutlaatuisia ja jossain toisessa kaikissa on ääretön määrä kopioita (siis teorian mukaisesti), mutta lähdetään tässä siitä että se on joko tai. Eihän siinä oikein ole teoreettisesti muita vaihtoehtoja kuin että jokainen versio on puhtaasti ainutlaatuinen tai sitten niitä jokaista on loputon määrä.
Eli siis periaatteessa olet oikeassa, tuo teoria mahdollistaa kummatkin vaihtoehdot sisäisesti, mutta nyt siis on kyse siitä ulkoisesta multiversumista ja sen äärettömyyden luonteesta. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on vähän erilaisia, koska eihän se muuten olisi multi. Mutta silti ne on aina minä.
Tässä juuri menen sekaisin, joka tapauksessa niitä versioita voi olla ääretön määrä jotka vähän poikkeavat toisistaan, jopa äärettömän vähäisesti mutta onko niitä täysin samanlaisia versioita myös jotka eivät poikkea YHTÄÄN minusta olemassa myös vai miten?
Sä poikkeat jopa itsestäsi tässä versumissa. Et oo enää se mitä hetki sitten.
Toivottavasti kaikki ovat sitten heteroita...
Vierailija kirjoitti:
No jos ihmisen geenit on jokaisella ainutlastuiset, täytyy multiversumissa olla vain yksi kutakin ihmistä. Tosin, geneettinen mutaatio voi yllättäen luoda multiversumissa sinusta täydellisen kopion, mutta näin maapalolla sinua on vain yksi. Geneettinen perimä on siis uniikki.
Eli siis kumman puolelle kallistut? Totta kai tässä universumissa ja maapallolla minua on vain yksi, mutta jos on ääretön määrä erilaisia universumeita, niin onko minua (ja siis juuri identtistä minua joka ikistä atomia ja hiukkasta sekä geeniä myöden) silloin useampiakin?
Sori, en siis päässyt kärryille kun tavallaan puolsit molempia vaihtoehtoja.
ap
Teoriassa kyllä, sillä samaan aikaan on voimassa n kappaletta vaihtoehtoisia totuuuksia, jolloin kaikki totuuden ja todellisuuden variaatiot toteutuvat.
Äärettömyys on kuin häntäänsä jahtaava koira.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei multiversumien joukossa voisi olla sellaista jossa sinä olet identtinen mutta joku muu / jotkut muut eivät?
Jos multiversumi on ääretön niin kaikki yhdistelmät löytyvät jostakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei multiversumien joukossa voisi olla sellaista jossa sinä olet identtinen mutta joku muu / jotkut muut eivät?
Jos multiversumi on ääretön niin kaikki yhdistelmät löytyvät jostakin.
Totta kai voi olla mutta silloinhan se EI ole identtinen versio koska silloin muissa on eroavaisuuksia. Tarkoitin siis samalla täysin identtistä kopiota, minusta ja kaikesta muustakin. Jossa ei siis ole eroavaisuuksia lainkaan. Onko niitäkin ääretön määrä?
ap
Ne tulevat (tapahtumat siis) äärettömän ajan ja tilan seurauksena samanaiaiksina tapahtumina, tai peräkkäisinä. Muuttujat eriyttävät yksilöt aikajanalla.
Koska universumejakin on ääretön määrä voi juuri tällä hetkellä olla eriytynyt jossain toisessa universumissa, tai olla samanlainen kuin nyt olet tässä.
Muuten en osaa asiaa ymmärtää, sillä kaikkeus on ajan ja tilan äärettömyys.
No ei ole samanaikaisesti. Omissa esivanhemmissa sukupolvienkin takaa saattaisi löytyä identtinen mutta se oli eri aikaa joten jokainen on ainutlaatuinen.
Se olisi jo sinällään hyvä lähtökohta jotta ihmiset kunnioittaisi toisiaan.
Näin siis normaaleilla. Eli pl somput esim.
Vierailija kirjoitti:
Ne tulevat (tapahtumat siis) äärettömän ajan ja tilan seurauksena samanaiaiksina tapahtumina, tai peräkkäisinä. Muuttujat eriyttävät yksilöt aikajanalla.
Koska universumejakin on ääretön määrä voi juuri tällä hetkellä olla eriytynyt jossain toisessa universumissa, tai olla samanlainen kuin nyt olet tässä.
Muuten en osaa asiaa ymmärtää, sillä kaikkeus on ajan ja tilan äärettömyys.
Okei. Eli siis äärettömässä multiversumissa kaikkea mahdollista on ääretön määrä variaationa sekä myös jokaista tiettyä versiota erikseen. Kiitos selvennyksestä.
ap
Vierailija kirjoitti:
No ei ole samanaikaisesti. Omissa esivanhemmissa sukupolvienkin takaa saattaisi löytyä identtinen mutta se oli eri aikaa joten jokainen on ainutlaatuinen.
Se olisi jo sinällään hyvä lähtökohta jotta ihmiset kunnioittaisi toisiaan.
Näin siis normaaleilla. Eli pl somput esim.
Mutta miksi siis ei voi olla samanaikaisesti kahta täysin identtistä universumia? Tätä en vieläkään ymmärrä.
Onko jossain täydellinen kopioni mutta onnellisessa, jopa täydellisessä parisuhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Onko jossain täydellinen kopioni mutta onnellisessa, jopa täydellisessä parisuhteessa?
Jos parisuhteesi ei ole onnellinen nyt niin eipä se silloin identtinen maailma ole.
Jossain universumissa minä ja sinä molemmat olemme Sanna Marinin salarakkaita.