Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos jokaisesta työstä saisi saman verran palkkaa, mitä tekisit työksesi?

Vierailija
20.06.2022 |

Ja töitä olisi joka alalla.

Kommentit (784)

Vierailija
581/784 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhuri, kahvilanpitäjä, naisten-terapeutti tai nuoriso-terapeutti, kissatalon pitäjä. 

M42

Vierailija
582/784 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ainakaan mitään stressaavaa ja kuormittavaa.

Mulla on puutarha-alan tutkinto, mut juurikin pakan takia teen muita töitä, vaikka työn puolesta pitäisin enemmän viheralasta, joten saattaisin hyvinkin palata kasvien pariin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/784 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin hyllyttäjä. Tai tekisin jotain muuta yhtä stressitöntä hommaa.

Tämä. Voisin ehkä myös olla puutarhuri tai kukkakaupassa töissä.

Nyt olen johtavassa asemassa suurehkossa yrityksessä enkä tekisi tätä päivääkään jos kaikissa töissä olisi sama palkka. Vastuu painaan (mm. niistä työpaikoista) ja organisaatio alla vain valittaa ja valitta. Mikään ei kelpaa, ei edes se että saa mitä pyytää. Kaikki mitä johto yrittää tehdä on p*sk** mutta itse ei halut tehdä mitään muuta kuin valittaa. Nyt teen tätä rahan takia kunnes lapset ovat omillaan ja sitten downshiftaan vaikka kukkakauppaan taikka lappiin hiihtelemään.

Sama täällä. Olen toimitusjohtaja, ja en tekisi tätä, jollei palkka olisi niin suuri. Voisin olla kirjakaupassa myyjänä, rakastan kirjoja ja kirjakauppoja. Opiskeluaikoina olen myös toiminut mm. torimyyjänä ja jäätelönmyyjänä, pidin töistä kovasti.

Vierailija
584/784 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakihommia 👍

Vierailija
585/784 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt olen johtavassa asemassa suurehkossa yrityksessä enkä tekisi tätä päivääkään jos kaikissa töissä olisi sama palkka. Vastuu painaan (mm. niistä työpaikoista) ja organisaatio alla vain valittaa ja valitta. Mikään ei kelpaa, ei edes se että saa mitä pyytää. Kaikki mitä johto yrittää tehdä on p*sk** mutta itse ei halut tehdä mitään muuta kuin valittaa. Nyt teen tätä rahan takia kunnes lapset ovat omillaan ja sitten downshiftaan vaikka kukkakauppaan taikka lappiin hiihtelemään.

Sama täällä. Olen toimitusjohtaja, ja en tekisi tätä, jollei palkka olisi niin suuri. Voisin olla kirjakaupassa myyjänä, rakastan kirjoja ja kirjakauppoja. Opiskeluaikoina olen myös toiminut mm. torimyyjänä ja jäätelönmyyjänä, pidin töistä kovasti.

Täällä myös toiminnanjohtaja isossa yhdistyksessä ja myös haaveena downshiftaus kunhan asuntolaina on maksettu pois ja lapset omillaan. Jos kaikista töistä saisi samaa palkkaa, voisin pitää koirahoitolaa tai jotain pientä hotellia.

Vierailija
586/784 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Esimiehenä, välijohdossa, isossa asiantuntijaorganisaatiossa. En tekisi tätä hetkeäkään, ellei tästä maksettaisi näin hyvin (tosin on asiantuntijoitakin jotka tienaavat saman ja enemmänkin). Tiiminvetäjillä on vastuu myynnistä, taloudellisesta ym tuloksesta ja asiakastyytyväisyydestä, muttei juuri valtuuksia päättää mitään. Sitä joutuu olemaan "toimitusjohtaja, myyjä, markkinoija, asiantuntija, asiakaspalvelija, tiiminvetäjä, taloushallinnon, turvallisuuden, sopimusasioiden jnejnejne ammattilainen". Tukiorganisaatiosta ei ole kuin haittaa, ne vain heittävät lisänakkeja sähköpostitse tiiminvetäjille.

Muutama vuosi vielä, niin talolaina on maksettu. Sitten on enemmän valinnanvaraa miettiä, mitä sitä oikeasti haluaa tehdä :)

Vierailija
587/784 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen kotivaimona

Vierailija
588/784 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koemakaajana huonekaluliikkeessä.

Vierailija
589/784 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Floristi! Leipuri! Jotain ihanaa käsillä tehtävää luovaa ja rauhallist työtä.

Vai oisko sittenkään niin. Tykkään kyllä omasta työstäni myös

Vierailija
590/784 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustaisin alpakkakahvilan!

Vierailija
591/784 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksalla olisin töissä. Mukava tehdä käsillä hommia ja aika kuluu nopeasti. 

Vierailija
592/784 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoisen pikkuisen kirjakaupan haluaisin missä olisi tunnelmallista ja kivaa musiikkia, upottavat nahkatuolit, kahvia ja pullaa tarjolla ja jonne myös lemmikit saisi tulla. Kaupan oma kisuliini pötköttäisi ikkunassa kirjapinon vieressä plyysituolilla.

Vierailija
593/784 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu, minkä verran sitä palkkaa saisi. En lähtisi 1000€/kk palkalla yhtään mihinkään työhön, mutta esim. 10 000€/kk palkalla voisin tehdä vaikka puhelinmyyjänkin työtä. 

Palkan määrä ratkaisee. Ei missään nimessä mitään työtä jollain tonnilla kuukaudessa, millä ei tänä päivänä elä.

Jos vaikka 6000 euroa saisi kuukaudessa palkkaa hommasta ku hommasta, niin jotain lunkia hommaa. Esim. autotehdas, Fiat, Ford, Skoda ym. Siellä ei haittaa, jos tekee sutta ja sekundaa, vähän sinnepäin varsinkin maanantaisin. Eihän ne huonon työn seuraukset autoissa ole vikoja vaan ominaisuuksia. Mitä huonommassa maineessa jokin automerkki on laatunsa suhteen, sen enemmän saa tehtaalla työmies hutiloida, sekoilla, pelleilyä ja laittaa leikiksi koko homman.

Siksi uusia autoja hinataan korjaamoille siinä missä vanhoja ritsoja purkamoille.😀

Vierailija
594/784 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysioterapeutti, hieroja tai tutkija. Olin työurani alkuajan opisto-asteen ja loppuajan korkea-asteen opettaja ja pidin myös näistä töistäni.

Vierailija
595/784 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin idyllisen luontaishoitola-span osapäivätyötä tekevä johtaja. Spa olisi sellainen, johon ihmiset tulevat aloittaakseen terveellisen elämän. Siellä pitäisi olla jännittävä fiilis, tapahtua kaikenlaista mielenkiintoista, kuten esim. tv-sarjassa/kirjassa Nine Perfect Strangers. Span sijainti olisi järven rannalla, lehtometsien siimeksessä. 

Vierailija
596/784 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiteilija.

Vierailija
597/784 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ainakaan mitään prostituutioo

Vierailija
598/784 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia hoitaisin ja auttaisin heikommin pärjääviä.

Vierailija
599/784 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin lelukauppaa. 

Vierailija
600/784 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaisin harjakonetta/lumiauraa vuodenajasta riippuen tai sitten rakentelisin klassikkomopoja ja moottoripyöriä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi