Jos jokaisesta työstä saisi saman verran palkkaa, mitä tekisit työksesi?
Kommentit (784)
Rakennuslupa tarkastaja. Hyväksyisin vain ne rakennukset, joissa on ikkuna kylpyhuoneessa.
Nääggeriä
Makaisin, söisin, joisin, naisin, huutaisin ja haisisin.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tätä kokeiltu Neuvostoliitossa? Harva halusi olla johtaja, yrittäjä tai keksijä.
Tämä johti siihen, että valtio oli maksavinaan palkkaa ja työntekijät olivat tekevinään töitä.
Vierailija kirjoitti:
Pakko esittää huomiona, näillä kriteereillä kukaan ei ole sanonut haluavansa olla jonkinlainen esimies. Alatteko ymmärtää miksi sille tyhjäntoimittajajohtoportaalle täytyy maksaa vähän enemmän kuin perusduunarille?
Samaan kiinnitin huomiota. Kukaan ei halua olla esihenkilö tai johtaja. Ihmeesti se vastuu painaa, vaikka monet irvailevat ja vähättelevät pomojaan. Meidänkin työpaikalla asiantuntijaorganisaatiossa on vaikeaa löytää tiiminvetäjiä.
Parhaita työntekijöitä ovet ne, jotka ovat itse toimineet myös esihenkilönä. Ihmeesti löytyy paremmin ymmärrystä, mitä se vaatii. Sitä on niin helppo irvailla kun ei itse uskalla ottaa pestiä vastaan.
Jatkaisin todennäköisesti nykyisessä työpaikassani. Ala on jo tullut nähtyä,mutta näin hyviä työnantajia on todella harvassa.
Minä voisin vaikka siivota toimistoja. Itsenäinen työ ja työn jälki näkyy heti. Eikä vastuuta kenenkään hengestä.
Vierailija kirjoitti:
Nääggeriä
Makaisin, söisin, joisin, naisin, huutaisin ja haisisin.
Kuulostaa tosi ällöltä tavalta elää. Tuohon en ryhtyisi vaikka maksettaisiin. En haluaisi huutaa ja haista jatkuvasti. Jatkuva juominenkin olisi ikävää ja tuollasella elämällä ei oikeastaan olisi minulle mitään merkitystä. Sama vaikka olisi kuollut :D
Jäätelökioskin myyjä. Olin nuorena viisi kesää töissä jäätelökioskilla ja rakastin sitä! Jos rahaa ei tarvitsisi elämiseen niin menisin palkattakin (esim jos voittaisin lotossa)
Johtaisin. Ihan mitä teen nytkin.
Tekisin samaa kuin nyttenkin. Koodaisin :) Koodasin ennenkuin siitä sai rahaa, ja nyt siitä ihan maksetaan 6 tonnia / kk.
Olisin töissä atrialla ja ostelisin sieltä laatulihoja huomattavalla alennuksella
Vierailija kirjoitti:
Eikös tätä kokeiltu Neuvostoliitossa? Harva halusi olla johtaja, yrittäjä tai keksijä.
Yrittäjiä.eintainnut siinä systeemissä olla. Mutta tiedemiehiä ja johtajia yms oli kyllä ihan laadukkaasti. Harrastukset ja koulutus oli mahdollistettu kaikille kykyjen mukaan. Ja esim taiteilijoille oli valtion kanavat missä taulut meni myyntiin kotimaahan ja ulkomaille ja elanto oli varma. Osalle se systeemi oli mainio, paitsi vapaus puuttui.
Jädetypy-91 kirjoitti:
Jäätelökioskin myyjä. Olin nuorena viisi kesää töissä jäätelökioskilla ja rakastin sitä! Jos rahaa ei tarvitsisi elämiseen niin menisin palkattakin (esim jos voittaisin lotossa)
Ala alan yrittäjäksi.
Minusta on surullista, että kukaan ei halua olla kotiäiti. Minä haluaisin olla.
Kirjottaisin runokirjoja, tai olisin eräopas, tai perustaisin kissakahvilan, tai hoitaisin löytöeläimiä, tai auttaisin arkkitehtejä suunnittelemaan käytännöllisiä ratkaisuja sisustukseen esim sairaaloissa tai terveysasemilla.
Ehkäpä perustaisin antiikki ja käytettyjen laatuvaatteiden kaupan. Terapeuttikin olisi kiva.
Olisin Ralph Fiennesin vasta näyttelijätär kaikissa rakastelu/suutelu kohtauksissa tai lentoemäntä hänen lennollaan.
Opettaja opettaja mää tiedän!
Siltavahtina olisin tiettömän tien takana.
Ja juttelisin vaimolle kivoja.
Ehkä valokuvaaja :) Tai joku muu luova ala. Vanhemmat ja opo molemmat ohjasivat toiseen suuntaan, kun eivät työllistä tai maksa tarpeeksi. Ja nyt olen jämähtänyt maailman p*skimpaan duuniin, josta ei myöskään makseta tarpeeksi :D