Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nimiäiset ja kummit

Vierailija
20.06.2022 |

Onko teillä lapsella kummi, vaikka ei olisi kastettu?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai voiko tällaisessa tapauksessa kummeudella olla joku muu nimitys?

Vierailija
2/6 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummin tehtävä on auttaa lapsen kristillisessä kasvatuksessa. Nimiäiset yleensä pidetään jos ei kuuluta kirkkoon. Mihin kristillistä kummia tarvitaan jos ei kuulu kirkkoon? Tätejä ja setiä tai muita aikuisia kuitenkin on.

Vierailija
4/6 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummin tehtävä on auttaa lapsen kristillisessä kasvatuksessa. Nimiäiset yleensä pidetään jos ei kuuluta kirkkoon. Mihin kristillistä kummia tarvitaan jos ei kuulu kirkkoon? Tätejä ja setiä tai muita aikuisia kuitenkin on.

Monilla kuitenkin on näin. Ehkä ei ole nimellä kummi sen varsinaisessa merkityksessä, mutta voi olla vaikka joku läheinen aikuinen tms.?

Vierailija
5/6 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska yksikään kummi ei oikeasti hoida mitään kristillistä kasvatusta vaan on lapselle tärkeä aikuinen lähipiiristä.

Vierailija
6/6 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään mun kummeista ei ole kasvattanut mua kristillisesti. Minä en ole kasvattanut yhtäkään kummilastani kristillisesti. Yhdelle heistä olin uskonnoton kummi hänen 15 ensimmäistä elinvuottaan. Sitten hän meni riparille ja hänet kastettiin, ja nyt olen myös hänen kristillinen kumminsa. Kristillistä kasvatusta en edelleenkään ole antanut. En tunne muitakaan kummeja, jotka olisivat huolehtineet kristillisestä kasvatuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi