Minkä vuosikymmenen kerrostalo teistä on kodikas?
Minä asuin kerran 60-luvun talossa, jossa oli alkuperäinen keittiö. Viihdyin hyvin!
Entä te?
Kommentit (26)
Lähes kaikki ennen vuotta 1960. Sen jälkeen osa 70-90-luvun taloista vielä kodikkaita. Olen asunut muutaman vuoden vuonna 1958 rakennetussa korkeassa kerrostalossa ja ai että oli kiva asunto vaikka wc ja suihkutilat olivat hyvin pienet. Suuret ikkunat, leveät ikkunalaudat, hyvä pohjaratkaisu, isot huoneet, seinään upotetut kaapistot, keittiö oli vielä täysin alkuperäisessä kunnossa ja oli erittäin toimiva sekä siisti. Sen jälkeen olen asunut vuonna 1985 rakennetussa talossa joka sekin oli erittäin kodikas ja mukava. Iso keittokomero, isot ikkunat, tilava kylpyhuone ja talo ja ympäristö oli kaunista tummaa tiiltä. Nykyään asun melko uudessa asunnossa ja ei tässä ole enää sitä kodikuutta samalla tavalla vaikka ihan viihtyisä asunto onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1970
tykkään isoista ikkunoista, suurista huoneista, kunnollisista keittiöistä
Paras vuosikymmen. Ikkunat ja huoneet ovat vielä isoja, mitä ei enää myöhemmässä ole. Huoneistokohtaiset saunat, joita ei aiemmin tehdyissä ollut.
Jep. Aivan mahtavia ne paperista tehdyt elementtiseinät. Noooot!
Asun -74 valmistuneessa talossa ja asunnoissa on kaikki väliseinät betonia. Olen aikaisemmin asunut uudemmissa kerrostaloasunnoissa ja niissä on ollu gyproc-väliseinät ja huono äänieristys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1970
tykkään isoista ikkunoista, suurista huoneista, kunnollisista keittiöistä
Paras vuosikymmen. Ikkunat ja huoneet ovat vielä isoja, mitä ei enää myöhemmässä ole. Huoneistokohtaiset saunat, joita ei aiemmin tehdyissä ollut.
Jep. Aivan mahtavia ne paperista tehdyt elementtiseinät. Noooot!
Asun -74 valmistuneessa talossa ja asunnoissa on kaikki väliseinät betonia. Olen aikaisemmin asunut uudemmissa kerrostaloasunnoissa ja niissä on ollu gyproc-väliseinät ja huono äänieristys.
Sama juttu, paitsi minulla aiempi talo oli 20-luvulta. Naapurin musiikki ja porraskäytävän äänet kuuluivat kuin olisivat omasta asunnosta peräisin.
Wanhoissa taloissa mukavaa on erkkerit jne, mutta pohjaratkaisut on usein aika surkeita ja kylpyhuoneet naurettavan pieniä.
60-luvun taloissa on fiksuja oivalluksia pohjaratkaisuissa ja yleensä ovat valoisia isojen ikkunoiden ansiosta.
70-luvun taloissa positiivista on reilu huonekoko ja myös valoisuus.
Vähiten pidän 1980-1990-luvun alkupuolen ahtaista ja pimeistä kt-asunnoista.