Voisitko jakaa tänne parhaan silmälasien puhdistusvinkkisi
Kokeilen jokaista ja raportoin niiden toimivuudesta.
Kyselen tätä siksi, että en saa enää pari vuotta vanhoja lasejani kunnolla puhtaiksi. Olen kokeillut kaikenlaista, mutta silti linssit ovat sumeat ja aina niihin jää ärsyttäviä tahroja. Voi toki olla, että linssit ovat jo aikansa eläneet eikä niitä saa enää puhtaaksi, mutta meinasin vielä kysyä, jos jollakin olisi takataskussa joku ihmevinkki, jolla linssit puhdistuisivat. Kiitos kaikille.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Minä kokeilin juuri äsken lasi- ja ikkunaliinaa (Pirkka-tuote, mutta muitakin merkkejä varmasti on). Sillä sain ensimmäistä kertaa lasini oikeasti puhtaiksi. En olisi ilman tätä ketjua ehkä älynnyt kokeilla. Liina on tarpeettoman iso silmälasien putsaukseen, mutta sen jälkeen voi vaikka pyyhkäistä ikkunaa tai lasiovea :). Omat lasini eivät ole olleet näin kirkkaat sen päivän jälkeen kun ne ostin (muutama vuosi sitten).
Niinpä :)
Itse olen käyttänyt lasien ja peilien puhdistukseen tarkoitettuja mikrokuituliinoja jo vuosia. Koko ei haittaa, itse asiassa iso on kätevä.
Eikä pinnoitetut lasini ole naarmuutuneet ollenkaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kokeilin juuri äsken lasi- ja ikkunaliinaa (Pirkka-tuote, mutta muitakin merkkejä varmasti on). Sillä sain ensimmäistä kertaa lasini oikeasti puhtaiksi. En olisi ilman tätä ketjua ehkä älynnyt kokeilla. Liina on tarpeettoman iso silmälasien putsaukseen, mutta sen jälkeen voi vaikka pyyhkäistä ikkunaa tai lasiovea :). Omat lasini eivät ole olleet näin kirkkaat sen päivän jälkeen kun ne ostin (muutama vuosi sitten).
Niinpä :)
Itse olen käyttänyt lasien ja peilien puhdistukseen tarkoitettuja mikrokuituliinoja jo vuosia. Koko ei haittaa, itse asiassa iso on kätevä.
Eikä pinnoitetut lasini ole naarmuutuneet ollenkaan!
Ihan tavan esim. Rainbow mikrokuituliinat ovat hyviä, sellaiset froteepintaiset.
siis nämä
https://www.s-kaupat.fi/tuote/rainbow-mikrokuituliina-3kpl/6415711802760
Ei nukkaa eikä naarmuta arkoja pintoja
"se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa"
1. Huuhtelen linssit haalealla tai viileällä vedellä
2. Pesen Piiloset vaahtosaippualla. Hajusteeton, vaahto-muodossa valmiiksi, tarkoitettu silmälasien pesuun. Erittäin miellyttävä käyttää & toiminut erinomaisesti jo vuosia: lasit kiittää!
3. Taputtelen linsseistä vesitipat pehmeällä kasvopaperilla.