Mihin kaikkialle tradenomi voi työllistyä?
Sain opiskelupaikan tradenomina enkä oikeastaan tiedä edes mihin tutkinnolla työllistyy.
Kommentit (9)
Kaupan alalla melkein mihin vaan, mutta ihan ylimpään johtoon nouseminen vaatii ihmeen tai jatko-opintoja.
Kai se riippuu pääaineestakin? Yksi kaveri on töissä IT-tuessa ja toinen vaatekaupassa.
Minä olen talouspäällikkö. Nousin päällikkötasolle 15 vuoden työuran jälkeen. Reskontranhoitaja -> kirjanpitäjä -> taloushallinnon asiantuntija -> controlleri -> talouspäällillö.
Teen Yamk tutkintoa, tradenomi kurssikaverit on opettajia, hr manager, toimitusjohtaja, director, marketing manager, jne jne. eli melkein mihin vaan...toki ek duuni on koordinaattori tasoa
Tuo hr on ollut vähiten arvostettu osasto joka työpaikassa missä minä olen ollut. Toisaalta siinä on helpoin edetä, kaikki hr managerit ovat yleensä häthätää kolmekymppisiä, en tosin tiedä mihin he siitä vielä etenevät. En ole törmännyt missään firmassa hr-johtajaan, tuo on osasto joka jätetään helposti johtoryhmän ulkopuolelle ja ympätään esim talousjohtajan alle.. Toki poikkeuksiakin varmasti on.
Eli jos haluat edetä nopeasti niin hakeudu hr:ään, jos haluat arvostusta hakeudu jonnekin muualle.
Vierailija kirjoitti:
Teen Yamk tutkintoa, tradenomi kurssikaverit on opettajia, hr manager, toimitusjohtaja, director, marketing manager, jne jne. eli melkein mihin vaan...toki ek duuni on koordinaattori tasoa
Minun tietämäni: myyjiä useampikin, sairaanhoitajaksi uudelleen kouluttatunut, puhelinaspa, työtön, yrittäjä, ja yksi on päässyt kunnansihteeriksi.
Eli aika rohkea ilmaisu tuo "melkein mihin vaan". Pääosin ihan tavalliseen suorittavaan portaaseen traden tutkinnolla pääsee. Ei johtajaksi.
sulla on toivoa vielä, mutta tän palstan Tradenomilla ei.