Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kerron terapiassa harha-ajatuksistani, voidaanko minut pakottaa suljetulle osastolle?

Vierailija
20.06.2022 |

Minulla ei ole todettu mitään mielenterveysongelmia enkä käytä lääkkeitä/päihteitä. Olisi tarve purkaa ajatuksiani jollekulle. Läheisiäni en halua rasittaa, koska isäni on jo nyt romuna äitini sairauden vuoksi.

Minua ahdistaa hirveästi ajatus joutua johonkin suljettuun paikkaan. En ole itsetuhoinen enkä ikinä vahingoittaisi ketään, ihmistä enkä eläintä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tunnistat harhat harhoiksi etkä ole psykoosissa, ei voida laittaa vastentahtoisesti osastolle. Lähes kaikilla ihmisillä on harha-ajatuksia erityisesti kuormittavissa elämäntilanteissa, itselläni on myös aistiharhoja :) ja ihan terveen kirjoissa kuljen.

Vierailija
2/10 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisinaan on juttuja siitä kuinka ei pääse hoitoon vaikka kaikki muut vaihtoehdot on käytetty. joten saa olla aika vakavaa että sinut haettaisiin hoitoon, kun vakavammatkaan tapaukset eivät pääset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään siis esim. sitä, että joku kuuntelee puhelintani tai vakoilee minua nukkuessani. Joskus kuulen kuinka ikkunaan koputetaan, mutta se taitaa olla vaan uni. Monesti herään siihen, että  tunnen kosketuksen. Asun yksin. Herään hiestä märkänä ja sydän luö tuhatta ja sataa.

Ap

Vierailija
4/10 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa. Minä kun olin ensimmäistä kertaa psykoosissa jouduin osastolle kuukaudeksi.

Vierailija
5/10 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään siis esim. sitä, että joku kuuntelee puhelintani tai vakoilee minua nukkuessani. Joskus kuulen kuinka ikkunaan koputetaan, mutta se taitaa olla vaan uni. Monesti herään siihen, että  tunnen kosketuksen. Asun yksin. Herään hiestä märkänä ja sydän luö tuhatta ja sataa.

Ap

Kyllä noilla ansioilla jo osastolle pääsee, ongelma onkin ettei sieltä helposti pääse pois, aikaisintaan 1-6 kk päästä, jos silloinkaan.

Vierailija
6/10 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäisiä saa riepotella suunnilleen miten huvittaa, mutta jos olet aikuinen, pelkoa ei ole. Ellet nyt suunnilleen kiipeile seiniä pitkin.

Itse jouduin 16-vuotiaana korkean kuumeen takia sairaalaan ja kun en osannut luetella kuukausia takaperin enkä saanut silmät kiinni etusormia yhteen, minut määrättiin "psykoosin" takia suljetulle 8 viikoksi.

En enää nyt aikuisenakaan uskalla mennä edes lääkäriin.

Vierailija
7/10 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo koputuksen kuulemiset tai unesta "kosketukseen" havahtumiset kuulostaa tyypillisiltä voimakkaaseen ahdistustilaan/ylikuormitukseen liittyviltä aistihairahduksilta, en usko että niistä ois kukaan osastolle laittamassa. Puhelimen kuuntelu oudompi juttu, sitä en kertois. Jos haluat keventää mieltäsi terapeutille niin korosta koko ajan tajuavasi että nuo ei oo todellisia.

Vierailija
8/10 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdonvastaiseen hoitoon ei voi lähettää, ellei ole ilmeinen vaara itselleen tai muille psykoosin vuoksi.

Vierailija
9/10 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kannattaa kertoa. Korkeintaan joudut/pääset avo-osastolle. Siellä saa levätä ja ruoatkin tehdään puolestasi sekä siivoukset.

Vierailija
10/10 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule Suomessa saa nykyään polvillaan anella sairaalaan pääsyä. Liki kaikki mielisairaalat on lopetettu. Sairaalahoitoa eivät saa kuin kaikkein sairaimmat, eivätkä välttämättä hekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi