Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö minun maksaa kaikki, koska siihen on varaa??

Vierailija
19.06.2022 |

Parisuhde kriisissä, suorastaan eron partaalla kulujen jakamisen takia. Tienaan hiukan paremmin nykyisin, en kuitenkaan mitään megasummia. Lisäksi muutamia kymppitonneja perintöä. Puoliso reagoinut tähän niin, että tekee vähemmän töitä, tienaa vähemmän, tuhlaa enemmän. Sitten on ihan hoomoilasena, että mikä tässä nyt on ongelma, sullahan on sitä rahaa.

Minusta tämä ei nyt kuitenkaan mene ihan oikein, miten teistä? Silloin oli tavallaan helpompaa, kun molemmat olivat yhtä p.a. Se maksoi, kenellä oli. Mutta nyt puoliso ihan selkeästi tienaa tahallaan vähemmän voidakseen sanoa, että maksa sinä kun ei hänellä ole rahaa.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No naisethan ihan tilastollisesti opiskelevat matalapalkkaisimmille aloille. Meilläkin käy opiskelijabileissä näitä humanisteja jotka tunnustavat tulleensa sinne hakemaan hyvätuloista miestä.

Vierailija
42/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän ei niinkään olisi ongelma, jos itsellä olisi tosiaan enemmän rahaa. Mutta kun ei ole. Se työtön asumistukineen ja tt-tukineen saa varmasti saman tai enemmän kuin minä, joka saan vain minimieläkkeen. Silti hän on jotenkin katkera ja kateellinen.

Ja tosiaan vaatii palkkaa kaupassa käymisestä, vaikka minä tiskaan ja laitan ruoat ja passaan eteen.

Nauratti juuri että jos hän olisi minun luonani, niin taksa kaupassa käymisestä minun rahoillani olisi varmasti 70e, kun matka on niin paljon pidempi. Ja vaikka siis ostaisi minun rahoillan itselleen olutta ja tupakkaa, kuten nytkin teki, kun alkoi sitä palkkaa vaatia ja piilotti tupakat.

Miksihän se onkin niin vaikeaa sisäistää että minua kusetetaan 6-0.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten itsekkyys tässä asiassa on nähty monet kerrat. Miehen rahat on yhteisiä, naisen rahat on omia. Ja yhteisistä rahoista vaaditaan kustannettavan sellaisia menoja kuin esim naisen kosmetiikkaa.

Miksi valitset kerta toisensa jälkeen sellaisia naisia? Ei oma puolisoni katsoisi tuollaista hetkeäkään. Hänelle omat rahat on ihan yhtä tärkeä periaate kuin itselleni.

En enää valitsekaan. Onneksi kaikki eivät tosiaan ole tuollaisia. Mutta nuorempana sitä ei osannut puolustaa omia rajojaan (eikä rahojaan).

Edellisen vakavan parisuhteeni - oltiin itse asiassa kihloissa - minä lopetin, koska kihlattu sanoi ettei missään nimessä suostu tekemään avioehtoa. Nuorempana olisin varmaan suostunut tuohon.

Vierailija
44/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvitse tuollaisilla asioilla elämäänsä pilata, kun on rahat yhteisiä.

Vierailija
45/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tarvitse tuollaisilla asioilla elämäänsä pilata, kun on rahat yhteisiä.

Se että rahat on yhteisiä voi todellakin pilata suhteen ja elämän, jos se niiden jakaminen on hyvin epäoikeudenmukaista.

Vierailija
46/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailman miehistä suurin osa haluaa ja vaatii, että voi maksaa perheen kulut ja vaimon kulut, se on miehille ympäri maailman kunnia-asia, miehekkyyden ja kyvykkyyden merkki.

Tosin eivät heidän naisensa kuitenkaan ole mitään vapaamatkustajia, vaan tuovat kotiin oman osuutensa huolenpidolla, kotitöillä ja ylläpitämällä kotia ja perhettä.

Näille miehille on rakkauden ja huolenpidon osoitus huolehtia perheyksiköstä taloudellisesti ja nainen saa usimmiten pitää kaikki omat ansionsa omaan käyttöönsä. Nämä samat miehet kustantavat usein MYÖS vanhempansa ja sisarustensa menot.

Tässä on yksi syy miksi moni suomalainen nainen valitsee kumppanikseen muun kuin suomalaisen miehen.

Tässä on syy miksi moni suomalainen mies joutuu vain tyytymään.

Se luo myös epätasa-arvoiset valtasuhteet jossa nainen on täysin riippuvainen miehestä. Tätä ollaankin sitten paikkailtu esim jenkeissä sillä, että avioerossa naiset saa hulluja summia ja sormuksetkin on niin arvokkaita, että niillä voi kompensoida tulonmenetyksiä eron sattuessa.

Muutenkin viime vuosituhannen meininkiä. Ainoastaan vanhanaikaiset miehet HALUAA saada elättää vaimonsa, ja niillä on sit monesti muitakin vähän vanhanaikaisia mielipiteitä siitä mikä naisen rooli on.

Nainen on juuri niin riippuvainen kuin haluaa olla. 

Vai oletko muuta mieltä? 

Kyllä kyse on naisen valinnoista! 

Eivät naiset ole mitenkään miehistä riippuvaisia. Ei parinvalinnassa, ei suhteen aikana, vaan nainen ottaa ja pitää itsenäisyytensä aina ja kaikkialla, niin sanoo jo lakikin.

Miehestä psyykkisesti tai muuten riippuvainen tarvitsee apua ja sitä on onneksi saatavilla. Läheisriippuvuus on tila josta voi toipua.

Vierailija
47/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin juuri tajusin että maksan kaiken. Mies saa varmasti tukia kaikkiaan enemmän kuin minä, mutta ei tajua sitä. Hän väittää että laittaa kaiken yhteisiin menoihimme, mutta tajusin että hän on koko kevään törttöillyt aina kun rahani loppuvat, niin että lähden omaan kotiin juuri ennen kuin hän saa rahaa. Ja hän humputtelee kaiken, kunnes loppu ja taas seura kiinnostaa, minä syön 3 viikkoa kynsiä.

Viimeksi kun hänellä oli rahaa, pyysin tulemaan apuun korjaamaan pyörääni jotta pääsen kauppaan. Nauroi vain paskaisesti. Ilmestyi taas kun rahat loppu.

Nyt taas sama tilanne, hänen piti maksaa takaisin, lähdin kotiin kun varasti minulta ja alkoi sitten selittää että tarvitsee tupakka-askin verran palkkaa kun poikkeaa lenkillään kaupassa alle kilometrin päässä.

Nyt se on saanut rahaa perjantaina, ja veikkaanpa ettei mitään kuulu ennen kuin kaikki on mennyt. Saati että maksaisi takaisin mitään vaikka oli puhe.

Kannattaiski järjestää elämä siten, että ei ole tuollaista miestä tai laittaa se mies töihin ja mennä itekkin töihin.

Niinhän se pitäisi päästä tästä rakkaudesta irti. Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä, joten töihin meno nyt ei oikein ole mahdollista.

Se on ymmärrettävää jos olet työkyvyttömyyseläkkeellä (anteeksi aikaisempi kirjoitukseni). Mutta oikeasti miehesi käyttäytyy aika törkeästi. Vähintään kannattaa ottaa puheeksi tilanne ja kerto, että tilanne ei voi jatkua niin. Tuo on jo hyväksikäyttöä ja törkeää käytöstä. Niin pitkäänhän se jatkuu, kun sinä sen annat jatkua.

Entäs kun tämä skenaario toistuu lukemattomissa kodeissa ympäri Suomen kun mies tienaa paremmin, onko se silloinkin hyväksikäyttöä?

Puhumattakaan niistä lukuisista tapauksista, missä nainen ei tienaa vähemmän, vaan ei tienaa lainkaan.

Kyllä se olisi ihan samanlailla hyväksikäyttöä jos mies- tai naisystävä katoaa siinä vaiheessa aina, kun omat tuet saapuu ja ilmestyy oven taakse siinä vaiheessa, kun omat rahat on taas loppu. 

Vierailija
48/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin juuri tajusin että maksan kaiken. Mies saa varmasti tukia kaikkiaan enemmän kuin minä, mutta ei tajua sitä. Hän väittää että laittaa kaiken yhteisiin menoihimme, mutta tajusin että hän on koko kevään törttöillyt aina kun rahani loppuvat, niin että lähden omaan kotiin juuri ennen kuin hän saa rahaa. Ja hän humputtelee kaiken, kunnes loppu ja taas seura kiinnostaa, minä syön 3 viikkoa kynsiä.

Viimeksi kun hänellä oli rahaa, pyysin tulemaan apuun korjaamaan pyörääni jotta pääsen kauppaan. Nauroi vain paskaisesti. Ilmestyi taas kun rahat loppu.

Nyt taas sama tilanne, hänen piti maksaa takaisin, lähdin kotiin kun varasti minulta ja alkoi sitten selittää että tarvitsee tupakka-askin verran palkkaa kun poikkeaa lenkillään kaupassa alle kilometrin päässä.

Nyt se on saanut rahaa perjantaina, ja veikkaanpa ettei mitään kuulu ennen kuin kaikki on mennyt. Saati että maksaisi takaisin mitään vaikka oli puhe.

Kannattaiski järjestää elämä siten, että ei ole tuollaista miestä tai laittaa se mies töihin ja mennä itekkin töihin.

Niinhän se pitäisi päästä tästä rakkaudesta irti. Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä, joten töihin meno nyt ei oikein ole mahdollista.

Se on ymmärrettävää jos olet työkyvyttömyyseläkkeellä (anteeksi aikaisempi kirjoitukseni). Mutta oikeasti miehesi käyttäytyy aika törkeästi. Vähintään kannattaa ottaa puheeksi tilanne ja kerto, että tilanne ei voi jatkua niin. Tuo on jo hyväksikäyttöä ja törkeää käytöstä. Niin pitkäänhän se jatkuu, kun sinä sen annat jatkua.

Sillähän minä lähdin, tuon tupakkajutun jälkeen. Se ei edes ollut ensimmäinen kerta kun piilotti ostamani. Nyt toivon etten enää lankea. Rahaa meni monta sataa tässäkin kuussa tuohon mieheen, ja vieläkin pöljä luotin että hän korvaa kunhan saa päivärahansa. Mutta kun alan laskea menetyksiä kevään ajalta... ja hän väittää pärjäävänsä paremmin ilman minua. Hassua, kun tämä kuvio on toistunut jo kuukausia, eli hän juo ne ihan itse mutta syyttää minua.

Vierailija
49/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailman miehistä suurin osa haluaa ja vaatii, että voi maksaa perheen kulut ja vaimon kulut, se on miehille ympäri maailman kunnia-asia, miehekkyyden ja kyvykkyyden merkki.

Tosin eivät heidän naisensa kuitenkaan ole mitään vapaamatkustajia, vaan tuovat kotiin oman osuutensa huolenpidolla, kotitöillä ja ylläpitämällä kotia ja perhettä.

Näille miehille on rakkauden ja huolenpidon osoitus huolehtia perheyksiköstä taloudellisesti ja nainen saa usimmiten pitää kaikki omat ansionsa omaan käyttöönsä. Nämä samat miehet kustantavat usein MYÖS vanhempansa ja sisarustensa menot.

Tässä on yksi syy miksi moni suomalainen nainen valitsee kumppanikseen muun kuin suomalaisen miehen.

Se luo myös epätasa-arvoiset valtasuhteet jossa nainen on täysin riippuvainen miehestä. Tätä ollaankin sitten paikkailtu esim jenkeissä sillä, että avioerossa naiset saa hulluja summia ja sormuksetkin on niin arvokkaita, että niillä voi kompensoida tulonmenetyksiä eron sattuessa.

Muutenkin viime vuosituhannen meininkiä. Ainoastaan vanhanaikaiset miehet HALUAA saada elättää vaimonsa, ja niillä on sit monesti muitakin vähän vanhanaikaisia mielipiteitä siitä mikä naisen rooli on.

Vai oletko muuta mieltä? 

Eivät naiset ole mitenkään miehistä riippuvaisia. Ei parinvalinnassa, ei suhteen aikana, vaan nainen ottaa ja pitää itsenäisyytensä aina ja kaikkialla, niin sanoo jo lakikin.

Miehestä psyykkisesti tai muuten riippuvainen tarvitsee apua ja sitä on onneksi saatavilla. Läheisriippuvuus on tila josta voi toipua.

No kyllä sellaisessa tapauksessa jossa mies on ainoa jolla on tuloja, nainen on aika tavalla riippuvainen miehestä.

Vierailija
50/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun tämä skenaario toistuu lukemattomissa kodeissa ympäri Suomen kun mies tienaa paremmin, onko se silloinkin hyväksikäyttöä?

Puhumattakaan niistä lukuisista tapauksista, missä nainen ei tienaa vähemmän, vaan ei tienaa lainkaan.

Kyllä se olisi ihan samanlailla hyväksikäyttöä jos mies- tai naisystävä katoaa siinä vaiheessa aina, kun omat tuet saapuu ja ilmestyy oven taakse siinä vaiheessa, kun omat rahat on taas loppu. 

Lukekaa oikeasti ajatuksella tämä koko ketju. Ihmettelen aina sitä, että onko täällä suomessa oikeasti niin paljon lukihäiriöisiä tai sisältölukutaidottomia, että lukemisen ymmärtäminen ei toimi. 

Joskus riittää, kun pilkku puuttuu lauseesta niin ei ymmärretä tai se on sitten sen jutun pointti. 

Nytkin selkeästi kirjoitettu juttu ymmärrettiin tarkoituksella väärin. Tai paneuduttiin jutun ensimmäiseen lauseeseen joka ei ole koko jutun pointti. Ärsyttää.

Vierailija
51/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö se ollut niin, ettei naisen koulutuksella tai ammatilla ole miehille mitään merkitystä? Kauneus, hoikkuus ja ikä ovat ainoita, joilla on?

Näinhän se yleensä on. Ja sitten ihmetellään, kuka asunnon maksaa, kun kaikki raha menee vaatteisiin, salille, kampaajalle ja meikkeihin.

Miehet ei tajua, ettei se ulkonäkö tule ilmaiseksi, eikä se tuo leipää pöytään.

Mutta toivottavasti on kaunis katsoa, sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
52/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten itsekkyys tässä asiassa on nähty monet kerrat. Miehen rahat on yhteisiä, naisen rahat on omia. Ja yhteisistä rahoista vaaditaan kustannettavan sellaisia menoja kuin esim naisen kosmetiikkaa.

Miehethän ei edes huomaa naisia, jotka ei meikkaa. Sellainen ei meikkeihin käytä rahaa.

Vierailija
53/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehethän ei edes huomaa naisia, jotka ei meikkaa. Sellainen ei meikkeihin käytä rahaa.

En meikkaa. Meidän yli kymmenen hengen kaveriporukasta kaikki ovat vuorollaan yrittäneet iskeä. Osa on etääntynyt pakkien jälkeen eli vain reikä ilmeisesti kiinnostaa. Myös työ- ja opiskeluporukoissa on aina näitä jotka katoavat kuin tuhka tuuleen pakkien jälkeen, kun ensin ovat muka sattumalta törmänneet minuun jatkuvasti. Osa tekee saman alettuaan seurustelemaan jonkun toisen kanssa eli löydettyään jonkun toisen reiän johon purkautua.

Miten ihmiset päätyvät parisuhteeseen niin helposti selvittämättä ensin kiinnostuvatko he sinusta ihmisenä vai reikänä? Haluavatko silti viettää aikaa kanssasi vaikkeivat saisi siitä mitään ”palkkiota” kovan työn jälkeen? Siis jos pakkien jälkeen haluaa jatkaa ajan viettämistä yhdessä, koska on kiinnostunut sinusta ja seurastasi. Vai jäävätköhän vain kyttäämään uutta tilaisuutta.. Olen jo muuttunut vainoharhaiseksi kun joku miespuolinen taas kiinnostuu keskustelemaan kanssani innokkaasti että pumpatahan se vain haluaa. Samanlaista innokkuutta kun ei tule naisten puolelta. Vai onkohan vainoharhaista edes...

Vierailija
54/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut naimisissa ja olen joutunut työssäkäyvän miehen elättäjäksi. Mies olettaa, että nainen maksaa kaikki laskut ja ruuat ym. Itse laittaa koko palkkaansa omiin harrastuksiin ja lainoihin. Ei osallistu kotitöihin eikä lastenhoitoon oma-aloitteisesti eikä pyydettynä. Sitten ihmetellään kun tulee ero. Taloudellisesti olen pärjännyt hyvin ilman loisivaa miesvauvaa.

Vierailija
55/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisella on aina oltava omat varat ja omat tulot. 

Huolimatta siitä että mies elättää perheen kokeakseen olevansa kyvykäs, miehekäs, pätevä, kunniakas ja esimerkiksi esim lapsilleen.

Vai oletko muuta mieltä? 

No kyllä sellaisessa tapauksessa jossa mies on ainoa jolla on tuloja, nainen on aika tavalla riippuvainen miehestä.

Vierailija
56/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut naimisissa ja olen joutunut työssäkäyvän miehen elättäjäksi. Mies olettaa, että nainen maksaa kaikki laskut ja ruuat ym. Itse laittaa koko palkkaansa omiin harrastuksiin ja lainoihin. Ei osallistu kotitöihin eikä lastenhoitoon oma-aloitteisesti eikä pyydettynä. Sitten ihmetellään kun tulee ero. Taloudellisesti olen pärjännyt hyvin ilman loisivaa miesvauvaa.

Ihmetellään jo nyt miksi lisäännyt tuollaisen miehen kanssa liikakansoitettuun maailmaan...

Vierailija
57/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? Kun minä saan eläkettä 855, maksan siitä asuntolainan, suorasähkölämmityksen, vakuutuksen, jätehuollon, kiinteistöveron, veden jne. Ja mies saa työttömyyspäivärahan, asumistuen ja tt-tuen omaan kämppäänsä.

Ja hän elää niillä (lue juo ja polttaa) minun rippusillani, ja joudun lähtemään kun tilini on tyhjä. Mies saa päivärahansa muutaman päivän päästä, ja nauraa vain paskaisesti kunnes on loppu kaikki, ja sitten ilmestyy josko jo olisin saanut eläkkeen oltuani 3 viikkoa nälissäni. Ei ole mitään hämärää ei, ja tämä on toistunut tämän kevään aikana jo joka kuukausi.

Vierailija
58/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokin ei nyt täsmää. Olet ollut naimissa ja olet joutunut työssäkäyvän miehen elättäjäksi.

Ei siihen elättäjän rooliin jouduta itsekseen. Itse olet siihen alistunut joten voit syyttää vain itseäsi.

Varmaan huomasit, että kun erosit niin se auttoi kummasti tilanteeseen?

Vierailija
59/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, no meillä kun se on nyt mennyt siihen, että minä sekä teen valtaosan kotitöistä että maksan kulut. Liian kiltti taidan olla minäkin, kun tilanne on päässyt tähän jamaan. Keskustelu ei tunnu auttavan. Toinen ei kertakaikkiaan tunnu ymmärtävän, mikä tässä on ongelmana, jos rahaa kuitenkin on tilillä. Itse taas toki haluaisin käyttää rahojani muuhunkin kuin ns. pakollisiin kuluihin ja myös sijoitukseen ym. Puoliso ei ymmärrä tätä yhtään, hän on sitä tyyppiä, että jos rahaa on, se käytetään heti. 

Täällä on sellainen ketju, jossa keskustellaan siitä, mikä asia yllätti eniten parisuhteessa. Minulla tämä. Se, että toinen kehtaa vaatia sellaista, mikä itselle on ihan automaattisesti moraalisesti väärin. En ikinä haluaisi itse elää toisen siivellä. Mutta en kyllä halua kustantaa sitä siipeilijääkään!

Ap

Jätä se sika mahdollisimman nopeasti

Vierailija
60/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? Kun minä saan eläkettä 855, maksan siitä asuntolainan, suorasähkölämmityksen, vakuutuksen, jätehuollon, kiinteistöveron, veden jne. Ja mies saa työttömyyspäivärahan, asumistuen ja tt-tuen omaan kämppäänsä.

Ja hän elää niillä (lue juo ja polttaa) minun rippusillani, ja joudun lähtemään kun tilini on tyhjä. Mies saa päivärahansa muutaman päivän päästä, ja nauraa vain paskaisesti kunnes on loppu kaikki, ja sitten ilmestyy josko jo olisin saanut eläkkeen oltuani 3 viikkoa nälissäni. Ei ole mitään hämärää ei, ja tämä on toistunut tämän kevään aikana jo joka kuukausi.

Potkaise tuo hyväksikäyttävä räähkä elämästäsi. Tuosta on suunta vain ylöspäin, huonommaksi ei voi mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi