Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö minun maksaa kaikki, koska siihen on varaa??

Vierailija
19.06.2022 |

Parisuhde kriisissä, suorastaan eron partaalla kulujen jakamisen takia. Tienaan hiukan paremmin nykyisin, en kuitenkaan mitään megasummia. Lisäksi muutamia kymppitonneja perintöä. Puoliso reagoinut tähän niin, että tekee vähemmän töitä, tienaa vähemmän, tuhlaa enemmän. Sitten on ihan hoomoilasena, että mikä tässä nyt on ongelma, sullahan on sitä rahaa.

Minusta tämä ei nyt kuitenkaan mene ihan oikein, miten teistä? Silloin oli tavallaan helpompaa, kun molemmat olivat yhtä p.a. Se maksoi, kenellä oli. Mutta nyt puoliso ihan selkeästi tienaa tahallaan vähemmän voidakseen sanoa, että maksa sinä kun ei hänellä ole rahaa.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole ap jämpti.Yhteiset kulut 50-50 ja muut sitten kun itse haluaa.Jos ei onnistu niin mies voi varmaan hankkia oman talouden ja maksaa sitten 100.

Jännä miten oletatte, että ap on nainen, kun 90% noista tapauksista loisija on nainen.

Itse oletan kirjoitus tyylistä, että ap on nainen.

Vierailija
22/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis etkö rakasta miestäsi ja halua hänelle hyvää? Omituista olla tuollainen saituri ja pakottaa puoliso taloudellisen väkivallan uhriksi. Toimintasi on laitonta, avioliitossa sinun kuuluu tarjota puolisolle kaikki se, mihin sinulla on varaa eikä selittää itsekkäästi, että nämä ovat minun rahojani. Eivät ole, lain mukaan ne ovat yhteisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa on väärin? Noinhan naisetkin tekevät: olen hoitovapaalla, minulla ei ole tuloja, sinulla on, maksa kaikki. Hoidan sinun lastasi, en tee kotitöitä, ne jaetaan sinulle. Ja koska olen koko päivän hoitanut vauvaa, on ilta ja yös sinun vuorosi.

Jos et tee näin, olet ihan kakkapää.

Jos aloittajan mies olisi hoitovapaalla lapsen kanssa, aloittaja ei tätä aloitusta olisi tehnyt.

Vierailija
24/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman miehistä suurin osa haluaa ja vaatii, että voi maksaa perheen kulut ja vaimon kulut, se on miehille ympäri maailman kunnia-asia, miehekkyyden ja kyvykkyyden merkki.

Tosin eivät heidän naisensa kuitenkaan ole mitään vapaamatkustajia, vaan tuovat kotiin oman osuutensa huolenpidolla, kotitöillä ja ylläpitämällä kotia ja perhettä.

Näille miehille on rakkauden ja huolenpidon osoitus huolehtia perheyksiköstä taloudellisesti ja nainen saa usimmiten pitää kaikki omat ansionsa omaan käyttöönsä. Nämä samat miehet kustantavat usein MYÖS vanhempansa ja sisarustensa menot.

Tässä on yksi syy miksi moni suomalainen nainen valitsee kumppanikseen muun kuin suomalaisen miehen.

Tässä on syy miksi moni suomalainen mies joutuu vain tyytymään.

Vierailija
25/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailman miehistä suurin osa haluaa ja vaatii, että voi maksaa perheen kulut ja vaimon kulut, se on miehille ympäri maailman kunnia-asia, miehekkyyden ja kyvykkyyden merkki.

Tosin eivät heidän naisensa kuitenkaan ole mitään vapaamatkustajia, vaan tuovat kotiin oman osuutensa huolenpidolla, kotitöillä ja ylläpitämällä kotia ja perhettä.

Näille miehille on rakkauden ja huolenpidon osoitus huolehtia perheyksiköstä taloudellisesti ja nainen saa usimmiten pitää kaikki omat ansionsa omaan käyttöönsä. Nämä samat miehet kustantavat usein MYÖS vanhempansa ja sisarustensa menot.

Tässä on yksi syy miksi moni suomalainen nainen valitsee kumppanikseen muun kuin suomalaisen miehen.

Näin suomalaisena naisena totean vain, että kirjoituksesi on täyttä paskaa.

Vierailija
26/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis etkö rakasta miestäsi ja halua hänelle hyvää? Omituista olla tuollainen saituri ja pakottaa puoliso taloudellisen väkivallan uhriksi. Toimintasi on laitonta, avioliitossa sinun kuuluu tarjota puolisolle kaikki se, mihin sinulla on varaa eikä selittää itsekkäästi, että nämä ovat minun rahojani. Eivät ole, lain mukaan ne ovat yhteisiä.

Lain mukaan 🤭

Vierailija
27/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä huvittavaa, että AP:n ollessa oletettavasti nainen niin mies maksakoon itse oman osuutensa.

Jos paremmin tienaava olisi mies (kuten yli 90% tapauksista on) niin silloin täällä huudettaisiin kuorossa että "yhteiset rahat parisuhteessa jos oikeasti rakastaa!" tjsp

Vierailija
28/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin suomalaisena naisena totean vain, että kirjoituksesi on täyttä paskaa.

Olen pahoillani jos tuntuu paskalta jos miehet eivät ole arvostaneet sinua. 

Vierailija
29/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin juuri tajusin että maksan kaiken. Mies saa varmasti tukia kaikkiaan enemmän kuin minä, mutta ei tajua sitä. Hän väittää että laittaa kaiken yhteisiin menoihimme, mutta tajusin että hän on koko kevään törttöillyt aina kun rahani loppuvat, niin että lähden omaan kotiin juuri ennen kuin hän saa rahaa. Ja hän humputtelee kaiken, kunnes loppu ja taas seura kiinnostaa, minä syön 3 viikkoa kynsiä.

Viimeksi kun hänellä oli rahaa, pyysin tulemaan apuun korjaamaan pyörääni jotta pääsen kauppaan. Nauroi vain paskaisesti. Ilmestyi taas kun rahat loppu.

Nyt taas sama tilanne, hänen piti maksaa takaisin, lähdin kotiin kun varasti minulta ja alkoi sitten selittää että tarvitsee tupakka-askin verran palkkaa kun poikkeaa lenkillään kaupassa alle kilometrin päässä.

Nyt se on saanut rahaa perjantaina, ja veikkaanpa ettei mitään kuulu ennen kuin kaikki on mennyt. Saati että maksaisi takaisin mitään vaikka oli puhe.

Kannattaiski järjestää elämä siten, että ei ole tuollaista miestä tai laittaa se mies töihin ja mennä itekkin töihin.

Niinhän se pitäisi päästä tästä rakkaudesta irti. Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä, joten töihin meno nyt ei oikein ole mahdollista.

Se on ymmärrettävää jos olet työkyvyttömyyseläkkeellä (anteeksi aikaisempi kirjoitukseni). Mutta oikeasti miehesi käyttäytyy aika törkeästi. Vähintään kannattaa ottaa puheeksi tilanne ja kerto, että tilanne ei voi jatkua niin. Tuo on jo hyväksikäyttöä ja törkeää käytöstä. Niin pitkäänhän se jatkuu, kun sinä sen annat jatkua.

Entäs kun tämä skenaario toistuu lukemattomissa kodeissa ympäri Suomen kun mies tienaa paremmin, onko se silloinkin hyväksikäyttöä?

Puhumattakaan niistä lukuisista tapauksista, missä nainen ei tienaa vähemmän, vaan ei tienaa lainkaan.

Vierailija
30/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten ongelma. Yksikään nainen ei ole elättänyt miestä. Selkeästi ero tulossa. Nainen valitsee aina itseään rikkaamman miehen. Parisuhteella nainen nostaa elintasoaan, ei toisinpäin. Näin se on ollut ja tulee olemaan.

Olen elättänyt taloudellisesti miestä - jonkun aikaa kun hän opiskeli pari vuotta - mutta vain rahallisesti kustantamalla suuremman osan, vastaavasti mies on tuonut paljon muuta lisäarvoa kotiin jota ei voi edes mitata rahassa

Vierailija
31/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten ongelma. Yksikään nainen ei ole elättänyt miestä. Selkeästi ero tulossa. Nainen valitsee aina itseään rikkaamman miehen. Parisuhteella nainen nostaa elintasoaan, ei toisinpäin. Näin se on ollut ja tulee olemaan.

No minun tapauksessani ei näin kyllä ole, sori vaan. Vaan juuri se peruspäivärahalla oleva mies pyrkii nostamaan elintasoaan minimieläkeläisen siivellä. Tai sanotaanko kalja- ja tupakkatasoaan.

Vierailija
32/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, että sun puolisos oikein tahalteen tienaa vähemmän, että voisi sinulla maksattaa :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Alkoiko tilanne sen jälkeen, kun tienasit kauhean suuren summan (muutamia kymppitonneja) rahaa :D

Taisi vain nousta päähän se, että sait perinnön ja vähän (huom VÄHÄN) raahaa.

OletkoTAHALTEEN noin typerä?

Vierailija
33/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisostasi on tullut lokki koska siihen on tarjoutunut tilaisuus. 

Vierailija
34/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saita ja pihi mies = ei kunnioita naistaan, ei rakasta, ei välitä, ei hoivaa, ei satsaa naiseensa, eikä välitä vaikka nainen lähtisi.

Vierailija
35/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se luo myös epätasa-arvoiset valtasuhteet jossa nainen on täysin riippuvainen miehestä. Tätä ollaankin sitten paikkailtu esim jenkeissä sillä, että avioerossa naiset saa hulluja summia ja sormuksetkin on niin arvokkaita, että niillä voi kompensoida tulonmenetyksiä eron sattuessa.

Muutenkin viime vuosituhannen meininkiä. Ainoastaan vanhanaikaiset miehet HALUAA saada elättää vaimonsa, ja niillä on sit monesti muitakin vähän vanhanaikaisia mielipiteitä siitä mikä naisen rooli on.

Vierailija
36/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jos nainen maksaa miehelle kaiken, nainen myös pitää hänelle huushollin ja ostaa ruuat, ja kaikki lasten ruuat ja vaatteet.

Usein jos mies tienaa enemmän, hän ilman muuta olettaa, että kotona on kaikki valmiina ja lapset on hoidettu.

Tämän takia näitä ei voi verrata.

Nyt on ehkä kuitenkin kaksi työssä käyvää aikuista ilman lapsia. Silloin ei ole tarvista kustantaa toisen kotona oloa, kun se ei ole tarpeellista yhteisten lasten hyväksi.

Vaikea arvata aloituksesta, kuka ne ruuat ostaa ja laittaa, ne ovat suuri menoerä.

Vierailija
37/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä huvittavaa, että AP:n ollessa oletettavasti nainen niin mies maksakoon itse oman osuutensa.

Jos paremmin tienaava olisi mies (kuten yli 90% tapauksista on) niin silloin täällä huudettaisiin kuorossa että "yhteiset rahat parisuhteessa jos oikeasti rakastaa!" tjsp

Minä vastaan tasan tarkkaan kaikkiin rahaketjuihin samalla tavalla: erilliset rahat ja yhteiset kulut 50/50. Sitten jos toinen on yhteisesti sovitulla hoitovapaalla TAI sairastuu vakavasti TAI jää työttömäksi ja työttömyys pitkittyy, on kohtuullista odottaa, että toinen kantaa isomman vastuun taloudesta. Hoitovapaan kohdalla toivottavasti sekin jaetaan puoliksi niin että molemmat ottavat tilipussiinsa ja urakehitykseensä saman verran osumaa.

Kaikki muu on omaa rahaa eikä sen käyttö tai määrä kuulu toiselle.

Vierailija
38/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin juuri tajusin että maksan kaiken. Mies saa varmasti tukia kaikkiaan enemmän kuin minä, mutta ei tajua sitä. Hän väittää että laittaa kaiken yhteisiin menoihimme, mutta tajusin että hän on koko kevään törttöillyt aina kun rahani loppuvat, niin että lähden omaan kotiin juuri ennen kuin hän saa rahaa. Ja hän humputtelee kaiken, kunnes loppu ja taas seura kiinnostaa, minä syön 3 viikkoa kynsiä.

Viimeksi kun hänellä oli rahaa, pyysin tulemaan apuun korjaamaan pyörääni jotta pääsen kauppaan. Nauroi vain paskaisesti. Ilmestyi taas kun rahat loppu.

Nyt taas sama tilanne, hänen piti maksaa takaisin, lähdin kotiin kun varasti minulta ja alkoi sitten selittää että tarvitsee tupakka-askin verran palkkaa kun poikkeaa lenkillään kaupassa alle kilometrin päässä.

Nyt se on saanut rahaa perjantaina, ja veikkaanpa ettei mitään kuulu ennen kuin kaikki on mennyt. Saati että maksaisi takaisin mitään vaikka oli puhe.

Kannattaiski järjestää elämä siten, että ei ole tuollaista miestä tai laittaa se mies töihin ja mennä itekkin töihin.

Niinhän se pitäisi päästä tästä rakkaudesta irti. Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä, joten töihin meno nyt ei oikein ole mahdollista.

Se on ymmärrettävää jos olet työkyvyttömyyseläkkeellä (anteeksi aikaisempi kirjoitukseni). Mutta oikeasti miehesi käyttäytyy aika törkeästi. Vähintään kannattaa ottaa puheeksi tilanne ja kerto, että tilanne ei voi jatkua niin. Tuo on jo hyväksikäyttöä ja törkeää käytöstä. Niin pitkäänhän se jatkuu, kun sinä sen annat jatkua.

Entäs kun tämä skenaario toistuu lukemattomissa kodeissa ympäri Suomen kun mies tienaa paremmin, onko se silloinkin hyväksikäyttöä?

Puhumattakaan niistä lukuisista tapauksista, missä nainen ei tienaa vähemmän, vaan ei tienaa lainkaan.

Mutta eikö se ollut niin, ettei naisen koulutuksella tai ammatilla ole miehille mitään merkitystä? Kauneus, hoikkuus ja ikä ovat ainoita, joilla on?

Vierailija
39/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo puolison sukupuoli missään käy selväksi vaikka moni olettaa olevan mies. Voi olla mies tai sitten nainen. Vaikka ap olisi nainen niin puoliso voi olla myös nainen. Minä en katsoisi tuollaista siipeilyä vaan loppuisi. Tarvittaessa vaikka eroaisin. 

Vierailija
40/70 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten itsekkyys tässä asiassa on nähty monet kerrat. Miehen rahat on yhteisiä, naisen rahat on omia. Ja yhteisistä rahoista vaaditaan kustannettavan sellaisia menoja kuin esim naisen kosmetiikkaa.

Miksi valitset kerta toisensa jälkeen sellaisia naisia? Ei oma puolisoni katsoisi tuollaista hetkeäkään. Hänelle omat rahat on ihan yhtä tärkeä periaate kuin itselleni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan