Kokemuksia silikonivuoasta??
Onko takuuvarmaa ettei mikään suklaa- ym kakku ota kiinni? Ja niitähän ei vissiin tarvinnut voidella? Olen viime päivinä paistanut monta monta suklaakakkua tavallisissa kakkuvuokissa ja joka halavatun kakku tarttunut enemmän tai vähemmän kiinni.
Onko eroa Halpa-Hallin ja Tupperin silikonivuokilla, muuta kuin yli 20 euron hinnan ero....
Kommentit (14)
tupperin silikoni vuoka ja yleensä kakku tarttuu aina kiinni niin että osa kakusta irtoaa ja se päällinen jää sinne vuokaan...jos joskus sattuu että irtoaa niin silloinkin kakku on palaneen näköinen vaikka ei siis ole palanut...
Toivottavasti ei ollut ihan vikaostos :(
Tulee varmasti hyvä kakku kun on sulaneella elmukelmulla päällystetty:DD. On tosin olemass kelmua joka kestää kuumuutta mutt ase ei ole elmukelmua, enkä tiedä saako sitä tavallisista kaupoista.
kertaakaan ei ole kakku jäänyt kiinni. käytän siis ilman rasvaa ja korppujauhoa. mulla ei ole myöskään ole kakut palaneet. muistaakseen jos vuoan pesee astian pesukoneessa,sen jälkeen täytyy rasvata. mutta itse tiskaan sen käsin enkä rasvaile.
mä voisin hyvinkin kokeilla halvempaa versiota. olen saanut ton tupperin lahjaksi.
Ja molempiin tarttuu kiinni. Että ei muuta kuin voitele ja jauhota...
niin ei tartu vuokaan,niin mulle neuvottiin.
varmaan muihinkin pitää sipaista hieman rasvaa JOS taikinassa ei ole yhtään (esim. sokerikakku), muuten ei tarvi lisäystä.
Kyllä mulla leivonnaiset irtoaa silikonivuoasta ihan lentäen =)
Mutta en ole kokeillut isoja kakkuvuokia...
Kuulemma paistoaika saa olla lyhyempi kuin tavallisella paistettaessa. Silikoni myös lämpenee nopeammin kuin " pelti" .
Jos kakut pohjasta palaa, nosta vuokaa korkeammalle uunissa.
minkälaisia kakkuja siinä teet kun sulla onnistuu? minäkin pesen vuoan käsin ja silti tarttuu kiinni. sydämen surujen kakkua ooon siinä tehnyt ja siihen tulee taikinaan aika paljon rasvaakin ja silti tarttuu kiinni...
muistelen et noihin tulee 250g rasvaa,eli aika paljon
t:15
Aluks haistelin, et palaako se vuoka uunissa, mutta ihan normaalisti paistui ilman rasvaa ja korppujauhoja. Mulla oli samaan aikaan uunissa toinenkin kakku ja silikonivuoassa ollut paistui nopeammin. Mulla on tosiaan kokemusta vain Tupperin mallista.
joka kerta pohjasta. En enää käytä sitä vaan vanhaa kunnon irtopohjavuokaa...
Ehkä mä en vaan osaa käyttää sitä...
eli ei paljon siihen nähden että Tupperin vastaava maksaa yli 30 euroa. Jäi vielä vähän epäselväksi että onko varma ettei suklaakakut jää kiinni jos normaali vuoassa jää... ap
Kelmuta vuoka elmukelmulla, ja sitten taikina normaalisti päälle. Ei takuulla tartu kiinni!
tv. kokki