14v tyttö vain nyhjää huoneessaan, mussuttaa leipää ja katsoo tubettajia. Haluaisin kysyä häneltä että näinkö aiot viettää ainulaatuisen nuoruutesi?
Tätäkö muistelet kun olet 40 ja se tapahtuu nopeammin, kuin uskot.
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa 2020-luvulle kaikkien sairaimpaan ja epäterveellisimpään ajan jaksoon jossa digitaalisuus syö oikean elämän. Kaikki laitteet vaan tytöltä pois ja opetetaan uusille tavoille eli ulos ja näytöt pois.
Suomen köyhyys se syö kaiken elämän täällä... tämä surkea maa on rahastettu lyhyessä ajassa täysin loppuun pienen eliitin ja hallinnon toimesta... ei siinä jää lapsille enää mitään kun pieni rikkaiden ryhmä on siirtänyt kaiken yksityisille tileilleen...
Kerro että jatkuva videoiden toistaminen kasvattaa hiilijalanjäljen taivaaseen ja hän on vastuussa ilmastonmuutoksesta, ruoka- ja vesipulasta ja miljoonien ihmisten kuolemasta sekä biodiversiteetin muutoksesta, eläin- kasvi- jne lajien sukupuutoista sekä muustakin passkasta.
Mitä tubettajia tyttö katsoo? Mitä he tekevät ja mistä puhuvat? Jos tyttösi innostuisi tekemään jotain samaa itse mitä katsoo tubettajien tekevän.
Tunnistan itseni tyttäresi kuvauksesta. Olen 27v ja nyhjään kotona katsoen aivan älyttömän paljon youtubea, missä tubettajat retkeilevät, remontoivat, sisustavat, asuvat pakettiautossa ja elävät täyttä elämää.
Käyn töissä normaalisti 8-4 ja viikonloppuni ovat vapaat, mutta kaikki kaverini ja oma mieheni ovat viikonloput töissä. Vapaat menevät aina ristiin ja yhteistä tekemistä on aivan älyttömän vaikea suunnitella vaikka retkeilyyn. Yhteisen matkan tekeminen ystäväpariskunnan kanssa on täysin utopistinen ajatus. Itselläni ei edes ole kesälomaa koska olen uusi työntekijä.
Rahaa eikä taitoa ole sisustaa tai remontoida omaa asuntoa unelmakodiksi.
Joten kysy tyttäreltäsi vähän mitä tubettajat tekevät mitä itsekin haluaisi tehdä ja ehdota, että tekisitte sitä yhdessä tai neuvoisit miten voisivat tehdä jotain mieluista kavereiden kanssa. Anna tarvittaessa rahaa, että tyttäresi saisi toteuttaa mielenkiintojaan.
Voi v. Kesätöihin, ruohoa leikkaamaan, lattiaa luuttuamaan, mansikoita poimimaan, mummoja taluttamaan, johonkin järkevään touhuun ja ulos sieltä huoneesta. Hyödyttömänä syöttiläänä ei tuon ikäinen makoile täyspalvelussa.
Ja jos teini hengaisi kylillä tai ostateilla, valittaisit miten ei ole kotona. Ja söisi siellä pikaruokaa, vaikka kotona on ruokaa! Ja kuvittele herran jumala jos teini olisi kotibileissä ja joisi pari siideriä! Tai jos teinillä olisi kavereita, mutta ne vaikkapa polttaisivat tupakkaa tai mitä ikinä. Tai
Noh pointti oli se, että vanhemmille ei ikinä kelpaa mikään teiniensä tekemä
Ja masennusta tms epäilevälle, itse olin masentunut sillon kun hengasin päivittäin kavereiden kanssa. Lapsena ja nuorena aikuisena taas olin ihan onnellinen, vaikka lähinnä neljän seinän sisällä olin. Toki en nyt tarkoita ettei teini voisi olla masentunut, mutta yleensä sitä ei voi vanhemmat mistään tietää
Parempi olisi harrastaa seksiä nuorten aikuisten miesten kanssa.
Hyvältä ja harmittomalta kilttytytsyltä vaikuttaa. Olisinpa vielä noin nuori niin ihana tytsykkäinen olisi viettää aikaa. Ja välillä vähän UUH AAH OOHHH!!!!
M55
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa 2020-luvulle kaikkien sairaimpaan ja epäterveellisimpään ajan jaksoon jossa digitaalisuus syö oikean elämän. Kaikki laitteet vaan tytöltä pois ja opetetaan uusille tavoille eli ulos ja näytöt pois.
Miten se telkkari ja mikroruoat eivät sitten niin tehneet? 1880+ syntyneethän on juuri näiden tuotoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se telkkari ja mikroruoat eivät sitten niin tehneet? 1880+ syntyneethän on juuri näiden tuotoksia.
1980+
Joo äiti tietää paremmin mikä on muiden mielestä hauskaa.
Pari taikasanaa mitkä aiheuttavat tuollaista. MeToo Woke. Nuoret naiset on peloteltu, että miehet ovat raiskaajia ja väkivaltaisia hirviöitä. Nuoret miehet pelotellaan, että jos lähestyt naisia niin joudut vankilaan tai ainakin canceloidaan. Ihana nuoruus...
Vierailija kirjoitti:
En puhu nyt huu meista tai perseen jakamisesta ostarilla. Puhun nyt ystävien kanssa olemisesta, elämisestä, kokemisesta. Hauskaa voi pitää ilman hölmöilyä ja ilman päihteitä. Ap
Mistäs tiedät, ettei ole koko ajan kavereiden kanssa siellä netissä? Meidän likka tekee videoita yhdessä kavereiden kanssa tai ottaa ja muokkaa kuvia ja jakaa niitä omassa kaveriryhmässä. Samoin pelaa pelejä, joissa on kaveritkin mukana. Vaikka siellä on pelaajilla tunnukset, tietää kyllä milloin kukakin on paikalla, kun kaikki tietävät toistensa pelinimet. Tai sitten rakentelee omaa maailmaa jossain peliohjelmassa ja leikkii hahmoillansa siellä. Aika muuttuu, leikit muuttuvat, sosiaaliset kuviot muuttuvat.
Minä lojuin yksin omassa huoneessani kaikki illat ja luin kirjoja, kun ei ollut harrastuksia, ei lemmikkiä, ei edes katuvaloja yksinäisten iltalenkkien turvaksi. Ei silloin kyllä susiakaan ollut, mutta sekopäitä riitti yhtä lailla. Olisi ollut tosi hauskaa, jos olisi ollut samanlaisia nettikuvioita kuin nykynuorilla.
:D en todellakaan elä lapsuudessani, se kaikki oli täysin merkityksetöntä. mun elämä alko kun itsenäistyin. ja ainutlaatusta on ollu koko elämä
Vierailija kirjoitti:
Minullakin oli tuon kaltainen nuoruus, ei valittamista.
Sen sijaan on ärsyttävää, kun joku (vanhempi henkilö) aina mainostaa sitä, kuinka ainutlaatuista joku osa elämääsi on. Miksi sinä kyttäät lapseasi, miksi et elä ainutlaatuista vanhemmuuttasi/aikuisuuttasi täysillä ja käy bilettämässä, perheiden kesäleirillä, huvipuistossa yms.? Miksi nuoria syyllistetään siitä, ettei halua esimerkiksi ryypätä puistossa tai käydä kesäleireillä vaan tekee jotain sellaista, josta itse on kiinnostunut?
"Miksi sinä kyttäät LAPSEASI?" Voi luoja!!! Se on LASTASI!!!
Jos hoitaa koulunsa hyvin, ei kai ole ongelmaa. Jos koulu menee huonosti, voit muistuttaa, että 18-vuotiaana on oltava opiskelu- tai työkelpoinen, koska huoneeseen tulee uusi asukas, vaikkapa vuokralainen.
Voithan kertoa suoraan, että toivot hänen elävän elämänsä muuten kuin netin kautta.
Nuoruudessa ei ole mitään ainutlaatuista. Keski-iässä sen sijaan on ja sitä tulisi suojella.