HS: Wille Rydman ahdistellut nuoria naisia
ALKUKESÄSTÄ 2020 keskusrikospoliisin tutkijat soittivat yhdeksälle naiselle. Heille esitettiin sama kysymys.
Poliisille on toimitettu tietoa, jonka mukaan joku Kokoomuksen kansanedustajana toimiva henkilö olisi käyttäytynyt jollain tavalla epäsopivasti nuoria tyttöjä ja naisia kohtaan. Tiedätkö jotain tällaisesta asiasta, ja tiedätkö, kenestä on kyse?
Kaikki tiesivät, kenestä poliisi kyseli. Se käy ilmi tutkintamateriaalista.
Tiedän mistä on kyse ja kyseessä on Wille Rydman.
https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000008840422.html?share=d979177e4a89b1…
Kommentit (9094)
Uskomatonta Rtdmanin mustamaalausta - varsinkin ex-tyttöystävältä. Rydmanin blogissa on facebook-viestiti ja eksän rikosilmoitus, kun Ville halusi naisen muuttavan pois asunnostaan.
Ville kyllä olisi voinut valita naisensa vähän taitavammin.
Vierailija kirjoitti:
Willen poliittinen ura tällä kohulla on ohi.
Kokoomuksessa on puoleenkin sisällä sen verran kova kilpailu ja linjaristiriitoja, että ei tällaista tilaisuutta hankkiutua pysyvästi eroon yhdestä puolueen oikeistosiiven näkyvimmistä hahmoista jätetä käyttämättä.
Alaikäisten vikittely - vaikka laitonta ei olisi tapahtunut - koetaam Suomessa niin niljakkaaksi toiminnaksi, että siitä ei enää mainetta puhdista kukaan. Kanervan Ilkan naiskohut aikuisten naisten kanssa ovat aivan eri asia - tavallaan tervettä miehen toimintaa. Mutta alaikäisten vonkaaminen ei ole, sillä saa säälittävän mainiin, sama kuin Kajonsinkolla kävi pesäpallopiireissa. Ura ohi.
Ei todellakaan ole, yksikään Rydmanin äänestäjä ei jätä häntä äänestämättä Hesarin artikkelin perusteella.
Minusta olisi parasta, jos tässä ketjussa kommentoisivat vain ne, jotka ovat oikeasti lukeneet sekä Hesarin jutun että Rydmanin vastineen. Muiden louskutus on vain turhaa roskaa bittiavaruudessa.
Ex vielä juristi ja kertoo nimellään samaa tarinaa sekä facessa että instassa.
Mitenhän ura tämän jälkeen, juristilta vaaditaan uskottavuutta
Onko noiden syytösten tueksi jotain näyttöäkin?
Henkilökohtaiset todistukset omaa aina kaikkein heikoimman todistusarvon oikeudessa.
Jos mitään muuta näyttöä ei ole kuin yksilöiden kertomukset, on jutussa väkevä loka-kampanjan haju.
Tämän tietää syyttäjäkin, ja siksi on ilmeisesti jätetty syyttämättäkin.
Ihmetyttää myös ajoitus, miksi vasta nyt kerrotaan jostain vuosia vanhoista väitetyistä tapahtumista?
Kannatan ankaraa rangaistusta syylliselle, oli se sitten rydman tai nämä vakavia syytöksiä tehneet naiset hesareineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja naiset _kehtaavat_ puolustella tätä epäihmistä Facessa! Taikinanaamaiset keski-ikäiset mummelit!
Katsoin kauhulla samaa! Häpeäksi sukupuolelleen! Ahdistelijan tukijoita! Naisten alistajia! Patriarkaatille alistujioita, ja haluavat muidenkin alistuvan! Nuorten naisten alistajia! Uskomatonta, mutta tällainen on keski-ikäinen suomalainen nainen!
Kyllä ottaa setämiehellä koville, kun lasten ahdistelusta jää nykyään kiinni.
Kristallikissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei pitäisi kommentoida lukematta tätä
https://www.willerydman.fi/blogi/2022/6/17/xt7r3oui5j2wdd275jwi8vf6641k…
Kyllähän nuo kuvakaappaukset viesteistä kertovat ihan muusta kuin saalistavasta miehestä, tämä Amanda Blick on siis se joka petti Rydmania ja jonka Rydman sen seurauksena jätti, mistä tämä "Jahti" sai alkunsa?
Kuulostaa kieltämättä syytösten tehtailulta...
----
Seitsemäs poliisin puhuttamista naisista on Amanda Blick, joka esiintyy jutussa omalla nimellään. Seurustelin hänen kanssaan vuonna 2016. Kun halusin erota, hän otti asian hyvin raskaasti. Alkuvuodesta 2017 hän tehtaili minusta joukon mitä mielikuvituksellisimpia rikosilmoituksia. Niihin voi tutustua tämän linkin takaa:
https://static1.squarespace.com/static/5c4c2e61fcf7fdfcae423623/t/62aca…
Hänen tekemiensä rikosilmoitusten mukaan olin lähettänyt hänelle eron jälkeen viisi tekstiviestiä, mikä oli hänen mukaansa "vainoamista". Hänen mielestään olin vaihtanut myös asuntoni lukot, mikä oli naisen mielestä "omankädenoikeutta". Muuttokuorman siirto oli hänen mielestään "pelastusrikkomus" ja hänelle kuuluvien tavaroiden laittaminen kirjekuoressa hänen postilaatikostaan sisään "kotirauhan rikkomista". Lisäksi olin hänen mielestään syyllistynyt "laittomaan uhkaukseen", kun olin sanonut, ettei ole sellaista vaihtoehtoa, että hän jäisi luokseni asumaan. Rikosilmoitukset eivät tietenkään johtaneet mihinkään, niin ilmeistä kiusantekoa ne olivat.
Mutta olennaista on huomata, että vaikka Blick yrittää vuonna 2017 keksiä toiminnastani rikosta keinolla millä hyvänsä, hän ei keksi syyttää minua väkivallasta. Vasta vuoden 2020 puhutuksessa hän alkaa maalailla kuvaa väkivallasta
Älä usko Rydmanin satuiluja. Hän on ainoa, joka on tähän mennessä TODISTETTAVASTI valehdellut keississä jo monessa kohtaa.
Esim. Rydman on jo valehdellut mm. siitä, ettei Milja halua olla tekemisissä HS:n toimittajan kanssa.
Ei Rydman ole valehdellut vaan nämä naiset esittävät kahta eri tarinaa. Rydmanille toista ja toimittajille toista. Tuleehan tämä ilmi myös tuosta Rydmanin blogista missä ihmettelee ja tivaa naisilta että mitä ovat toimittajille puhuneet ja naiset järjestään puhuvat että eivät mitään ja taas sitten toimittajille toista. Nämä naiset ovat ilmeisesti helposti johdateltavissa.
Vierailija kirjoitti:
Ville Rydmanin kirjoitti Facebookissa että tällainen mustamaalausjuttu on tulossa. Joku tahtoo hänelle pahaa.
Tulee nieleen Axl Smithin ensimmäiset avautumisdt syytöksistä
Ketään ei näemmä kiinnosta tyttöjen/naisten kokemukset ja tunteet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole uskottavaa, että lukuisat naiset olisivat pahantahtoisuuttaan punoneet katalan juonen Rydmanin päänmenoksi.
Mitään hirveän laitontahan tuossa ei ole tapahtunut, mutta onhan se outoa ja vastenmielistä, jos tuollaisessa asemassa oleva aikuinen mies vikittelee ja jallittaa pikkutyttöjä.
Ilmeisesti nämä tytöt ovat kertoneet, että mitään asiatonta ei ole tapahtunut. Jäljelle jää ainoastaan kaksi Rydmanin entistä naisystävää ja näiden yhteinen kaveri.
Ja tämän puolen Hesari jätti kertomatta. Onneksi ihmiset on nykyään sen verran fiksuja ettei selvät yksipuoliset jutut mene läpi. Tällä kohulla ei ole mitään vaikutusta Rydmanin poliittiseen uraan.
LOL, odotapas vaan! Veikkaan, että tuolinsa kuumenee sen verran hornaiseksi (muista Wille; ei hornyiseksi) palliksi, että työskentely puolueessa käy mahdottomaksi.
Jos asia kerran on ollut puolueessa julkinen salaisuus?!? Nyt kun se tuotiin päivänvaloon, KAIKKI ne Willeen liittyvät kertomukset ja syytökset joita on ilmeisesti PALJON, uskotaankin!
Ja Wille lentää sinne mihin ansaitseekin lentää, sivuun ja syrjään k*llikarvojaan itsekseen letittelemään.Eli persuihin, siellähän ne muutkin p edarit on. Aatemaailmahan on jo valmiiksi persu, joten loogistahan se lento persuihin olisi siinäkin mielessä. Persuissahan tuollaiset rasistiset misogynistit pe darit ovat kovassa arvossa, joten ääniä saisi varmasti.
Typerä mätisäkki on noin kovilla kierroksilla heti aamusta, yritä nyt vähän rauhoittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän nuo kuvakaappaukset viesteistä kertovat ihan muusta kuin saalistavasta miehestä, tämä Amanda Blick on siis se joka petti Rydmania ja jonka Rydman sen seurauksena jätti, mistä tämä "Jahti" sai alkunsa?
----
Seitsemäs poliisin puhuttamista naisista on Amanda Blick, joka esiintyy jutussa omalla nimellään. Seurustelin hänen kanssaan vuonna 2016. Kun halusin erota, hän otti asian hyvin raskaasti. Alkuvuodesta 2017 hän tehtaili minusta joukon mitä mielikuvituksellisimpia rikosilmoituksia. Niihin voi tutustua tämän linkin takaa:
Hänen tekemiensä rikosilmoitusten mukaan olin lähettänyt hänelle eron jälkeen viisi tekstiviestiä, mikä oli hänen mukaansa "vainoamista". Hänen mielestään olin vaihtanut myös asuntoni lukot, mikä oli naisen mielestä "omankädenoikeutta". Muuttokuorman siirto oli hänen mielestään "pelastusrikkomus" ja hänelle kuuluvien tavaroiden laittaminen kirjekuoressa hänen postilaatikostaan sisään "kotirauhan rikkomista". Lisäksi olin hänen mielestään syyllistynyt "laittomaan uhkaukseen", kun olin sanonut, ettei ole sellaista vaihtoehtoa, että hän jäisi luokseni asumaan. Rikosilmoitukset eivät tietenkään johtaneet mihinkään, niin ilmeistä kiusantekoa ne olivat.
Mutta olennaista on huomata, että vaikka Blick yrittää vuonna 2017 keksiä toiminnastani rikosta keinolla millä hyvänsä, hän ei keksi syyttää minua väkivallasta. Vasta vuoden 2020 puhutuksessa hän alkaa maalailla kuvaa väkivallasta
Älä usko Rydmanin satuiluja. Hän on ainoa, joka on tähän mennessä TODISTETTAVASTI valehdellut keississä jo monessa kohtaa.
Esim. Rydman on jo valehdellut mm. siitä, ettei Milja halua olla tekemisissä HS:n toimittajan kanssa.
Kaikista perusteettomista rikosilmoituksista on selkeät todisteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
----
No edelleenkään ei ole. Sä voit lukea sen tekstivaihdon sieltä Rydmanin postauksesta, missä tämä asia tulee ilmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
----
Luitko nuo tutkintapäätökset? Ovatko ne siis mielestäsi satuilua? Aivan. Et edes lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Onko noiden syytösten tueksi jotain näyttöäkin?
Henkilökohtaiset todistukset omaa aina kaikkein heikoimman todistusarvon oikeudessa.
Jos mitään muuta näyttöä ei ole kuin yksilöiden kertomukset, on jutussa väkevä loka-kampanjan haju.
Tämän tietää syyttäjäkin, ja siksi on ilmeisesti jätetty syyttämättäkin.
Ihmetyttää myös ajoitus, miksi vasta nyt kerrotaan jostain vuosia vanhoista väitetyistä tapahtumista?
Kannatan ankaraa rangaistusta syylliselle, oli se sitten rydman tai nämä vakavia syytöksiä tehneet naiset hesareineen.
Lue juttu. Tapahtumat tosia, syytettä ei voi nostaa, koska tulivat ilmi liian myöhään.
Poliisin tutkimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
----
Kun luet tuon linkin niin ainoa satuilija on selvästi tämä Blick. Nyt on kyse ihan oikeista ihmisistä oikeassa elämässä, tällainen tarkoitushakuinen asettuminen haluamalleen kannalle ihmistä vastaan (oikeuden tutkimista todisteista huolimatta jotka ilmenevät linkissä olevasta asiakirjasta) on aika pimeää touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja naiset _kehtaavat_ puolustella tätä epäihmistä Facessa! Taikinanaamaiset keski-ikäiset mummelit!
Katsoin kauhulla samaa! Häpeäksi sukupuolelleen! Ahdistelijan tukijoita! Naisten alistajia! Patriarkaatille alistujioita, ja haluavat muidenkin alistuvan! Nuorten naisten alistajia! Uskomatonta, mutta tällainen on keski-ikäinen suomalainen nainen!
Kyllä ottaa setämiehellä koville, kun lasten ahdistelusta jää nykyään kiinni.
Ja tässä tapauksessa, poliisin tutkimusten perusteella kyse ei ole ollut lasten ahdistelusta.
Vierailija kirjoitti:
Nykykriteereillä jokainen miespuolinen henkilö, joka on edes lähestynyt naista, on syyllistynyt seksuaaliseen ahdisteluun.
Näinhän se alkaa olemaan. Sitten jos nainen saa vielä päähänsä, että tyyppi on menestyneempi kuin hän itse, aina voi alkaa kehittelemään tarinaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole uskottavaa, että lukuisat naiset olisivat pahantahtoisuuttaan punoneet katalan juonen Rydmanin päänmenoksi.
Mitään hirveän laitontahan tuossa ei ole tapahtunut, mutta onhan se outoa ja vastenmielistä, jos tuollaisessa asemassa oleva aikuinen mies vikittelee ja jallittaa pikkutyttöjä.
Ensinnäkin juttu on vain tilaajille ja pelkkä otsikko plus pari ekaa riviä antaa ymmärtää että kyseessä olisi poliisien verifioimat tapahtumat ja että naisia olisi yhdeksän ja ville syyllinen. Mikään noista ei pidä paikkaansa. Suurimman osan naisista lausunnoissa nuo ei syytä villeä mistään, päinvastoin, muttei tämä hesaria kuulemma kiinnostanut.
Jutun (ensimmäinen, googlatkaa...) kirjoittaja on myös surullisen kuuluisa siitä ettei tuolla ole aiemminkaan ollut suurempaa stressiä siitä pitääkö hänen kuulemansa asiat paikkaansa vaan tuo säntää toimimaan syyttäjänä ja tuomarina vinkin saatuaan. Lisäksi tuolla on monen sadan tonnin kirjanpitotuomio 2010-luvulta.
Villen omalta sivulta löytyy jotain analyysiä kirjoituksesta.
Jos mietitte että miksi monikin nainen syyttelisi niin miettikää amber heardia joka sai tarinoillaan ison määrän medioitakin + kavereitaan + kaikenmaailman julkkiksia uskomaan deppin syyllisyyteen. Lähinnä nuo muut siis toisteli amberin kertomia tarinoita kuten oikeudessakin selvisi. Eikä jotkut usko deppin syyttömyyteen edes oikeudenkäynnin jälkeen. Joten ville on jokseenkin mahdottomassa paikassa. Nykyinen woke-hesari ei tule ikinä myöntämään olleensa väärässä vaikka se väännettäisi kuinka rautalangasta.
Voi jumalauta pitäkää nyt se Depp &Heard keissi erosta tästä, on täysin erilainen juttu. Ei minkäänlaista yhtäläisyyksiä ole. Yritätte vain sumuttaa vähä-ä lyisi mpiä ja se ei mene läpi.
Vierailija kirjoitti:
Rydman on tekemässä tästä jupakasta rikosilmoituksen. En tunne asiaa ollenkaan, mutta sen verran tiedän että häntä vastaan on hyökätty vuosia poliittisten vastustajien toimesta. Juuri päättynyt Johnny Deppin oikeudenkäynti tulee mieleen tästä, voisiko mitenkään olla että suosittu ja vaikutusvaltaisessa asemassa oleva miespoliitikko joutuisi mustamaalauskampanjan kohteeksi ihan poliittisista syistä?
Johnny joutui siksi että eksänsä halusi kostaa eron (tai sitten huvikseen, vaikea sanoa kun tuo oli outo tapaus). Villellä näyttää olevan myös riesana aika hankalaksi heittäytynyt eksä (ainakin villen mukaan).
Hesarin motiivia en tiedä mutta olen jokseenkin pettynyt siitä että nuo julkaisee tuollaista tarinaroskaa "tutkivan journalismin" varjolla. Jo tarinan esitystapa eli juttu vain tilaajille ja muut näkee pelkän syytöksen otsikossa ja parilla ekalla rivillä viittauksia poliisiin leimaa ja vahvasti villen syylliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta Rtdmanin mustamaalausta - varsinkin ex-tyttöystävältä. Rydmanin blogissa on facebook-viestiti ja eksän rikosilmoitus, kun Ville halusi naisen muuttavan pois asunnostaan.
Ville kyllä olisi voinut valita naisensa vähän taitavammin.
Imartelisihan se ketä tahansa miestä jos nuoret naiset piirittäisi yötä päivää. Harva kieltäytyisi seurasta, joka olisi täysin laillista.
Ns käärepaperijournalismia, joka nostaa yhden päivän otsikoita, mutta kun mitään sisältöä ei löydy, niin unohdetaan seuraavana päivänä. Yhtään ääntä Rydman ei tule tämän kohun takia menettämään.