Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt alkoi ahdistamaan tämä maailmanmeno

Vierailija
18.06.2022 |

Kaikki hinnat nousee. Pystyykö tavalliset työssä käyvät pian maksamaan asuntolainojaan? Lapsetkin pitäisi ruokkia.

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingon ilo on iloa puhtaimmillaan. Kuinka monet lomat, autot, sisustukset, joulut, jne tekin olette velkarahalla rahoittaneet, että on kulissit on naapurin silmin kunnossa?

Vierailija
22/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuan hinta on tosiaan noussut aika kivasti. No nyt onkin sitten hyvä aika ryhtyä syömään pelkkiä raakoja juureksia ja vettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö muita huoleta?

En ole missään vaiheessa kuvitellut, että hyvät ajat olisi ikuisiksi ajoiksi ansaittua. Tätä kutsutaan ihan elämäksi.

Mä olen elänyt (aikuisena ja perheellisenä) sen lyhyen hetken kun EU:n liittymisen jälkeen mm jauhelihan hinta laski. Mutta se laski vain hetkeksi. Noin muuten hinnat ovat aina nousseet. Olen myös ollut kotihoidontuella aikana, jolloin kotihoidontukea kuuden kuukauden välein pienennettiin. Eli 1990-luvun laman aikaan. Kun tulin raskaaksi, tuen piti olla paljon suurempi kuin mistä se sitten lopulta olikaan. Mulle sana "juustohöylä" tarkoittaa muutakin kuin keittiövälinettä, jolla leikataan juustosta siivuja. 

N61

Vierailija
24/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ahista kun en ole hommannu lisäsuita ruokittavaksi. Elän jo valmiiksi niukasti, joten eipä tämä tästä kauhiammaksi voi muuttua. Onneksi on jo ikääkin sen verran.

Sama, mutta itseä ahdistaa nimenomaan tuo että ennenkin piti jo elää niukasti eli ei ole niitä joutavuuksia joista voisi nipistää.

Tai on, netistä ja puhelimesta voin vielä luopua. Ja viimeistään sitten on pakkokin kun nämä nykyiset laitteet sanoo sopimuksensa irti. Uusiin tuskin on varaa.

Oisko mitää sosiaalista verkostoa jonka kanssa lyödä hynttyyt yhteen? Säästäis vaikka asumiskuluissa jne.

Vierailija
25/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruuan hinta on tosiaan noussut aika kivasti. No nyt onkin sitten hyvä aika ryhtyä syömään pelkkiä raakoja juureksia ja vettä.

Itse hankin lihakaneja, joten lihaa saan syödä hintojen noustessakin :)

Vierailija
26/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö muita huoleta?

Ei. Toi on asia mikä huolettaa mua kaikkein vähiten. En edes ymmärrä miksi jotkut tuommosesta on huolissaan. Hyvin meillä riittää rahat. En ole huomannut, että juuri nyt mikään olisi kallistunut. Ruoka ainakaan.

Vierailija
27/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tulee huipentumaan siihen ydinpommiin joka räjähtää Helsingin yllä tuhoten täysin Kallion ja Vallilan kaupunginosat.

Mutta onneksi vain ne. Siitä noustaan kyllä, entistä parempaan huomiseen!

Vierailija
28/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö muita huoleta?

Ei. Toi on asia mikä huolettaa mua kaikkein vähiten. En edes ymmärrä miksi jotkut tuommosesta on huolissaan. Hyvin meillä riittää rahat. En ole huomannut, että juuri nyt mikään olisi kallistunut. Ruoka ainakaan.

Sokea pitää olla...

Vierailija
29/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa lukea kaikkien hyväosaisten ylimielisiä ja kovin varmoja sepostuksia, miten heille ei mitään käy ja he kyllä selviää ilman mitään menetyksiä.

Uskomattoman naiiveja ihmisiä. Todella lapsellisia ja yksinkertaisia tapauksia jokainen, ihan tuloluokkaan katsomatta, ketkä naureskelee, ettei itselle koidu mitään harmeja ja on muka "turvassa".

Eiköhän tuo inflaatio vaikuta ihan kaikkiin, kun dominopalikat lähtee kaatuilemaan.

Pitää olla kyllä todella ääliö palikka itse, jos ei hahmota yhtään miten kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Se oma työpaikka voi lähteä alta, kun ei ole enää asiakkailla (niillä köyhillä luusereilla) varaa maksaa, niitä teidän palkkoja. Oli työpaikka sitten valtiolla tai missä tahansa, se voi lähteä alta, koska muut köyhtyy.

Ja ne omat rikkaudet voi hapantua kasaksi pazgaa. Tietysti teillä jokaisella on aina 9-10:ssä eri ulkomaalaisessa firmassa ne hajautettuna, ja totta kai niiden arvo on miljardi yhteensä.

Vaikka olisikin, niin täällä Suomessa ette niillä rahoilla juhli pitkään, kun koko maa on kaaoksessa ja rikollisuus räjähtää käsiin.

Vierailija
30/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juureksista ja perunoista sosekeittoa, kilotkin karisee. Keittoja ne immeiset ennenkin pisteli menemään.

Vierailija
31/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä tämä kaikki on vasta alkua ja pahimmat myrskyt tulevaisuudessa. Toki nyt on hyvää aikaa harjoitella äärimmäistä pihistelyä ja uusia elämisenmuotoja.

Vierailija
32/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan oikein että omistusasunnoilla leveilevät joutuvat nyt maksamaan ja olan takaa.

Asuntojen korkojen nousu ei ole ongelma vaan kaiken muunkin kallistuminen. Kyllä nyt ainakin 3% nousuun on kaikki varautuneet.

Joskus muinoin pankit suosittelivat, että asuntolaina olisi enintään kahden vuoden bruttotulojen verran. Eli jos tienasit 50 000 € vuodessa, asuntolainaa oli suositeltavaa ottaa enintään 100 000 €. Nyt oli pitkään aika, jolloin pankit myönsivät ihan järjettömiä lainoja. Siis lainanhakijan tuloihin nähden järjettömiä.

Vierailija
33/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö muita huoleta?

Sokea pitää olla...

Nuo on niitä hauskimpia ihmisiä.

Tulevat pian sanomaan kaikki kuorossa: "Ei KUKAAN olisii IKINÄ voinut uskoa, ei KUKAAN." "KUKAPA olisi osannut tätä ennustaa? Tämmöinen tuli MEILLE KAIKILLE ihan yllätyksenä."

Vierailija
34/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa lukea kaikkien hyväosaisten ylimielisiä ja kovin varmoja sepostuksia, miten heille ei mitään käy ja he kyllä selviää ilman mitään menetyksiä.

Uskomattoman naiiveja ihmisiä. Todella lapsellisia ja yksinkertaisia tapauksia jokainen, ihan tuloluokkaan katsomatta, ketkä naureskelee, ettei itselle koidu mitään harmeja ja on muka "turvassa".

Eiköhän tuo inflaatio vaikuta ihan kaikkiin, kun dominopalikat lähtee kaatuilemaan.

Pitää olla kyllä todella ääliö palikka itse, jos ei hahmota yhtään miten kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Se oma työpaikka voi lähteä alta, kun ei ole enää asiakkailla (niillä köyhillä luusereilla) varaa maksaa, niitä teidän palkkoja. Oli työpaikka sitten valtiolla tai missä tahansa, se voi lähteä alta, koska muut köyhtyy.

Ja ne omat rikkaudet voi hapantua kasaksi pazgaa. Tietysti teillä jokaisella on aina 9-10:ssä eri ulkomaalaisessa firmassa ne hajautettuna, ja totta kai niiden arvo on miljardi yhteensä.

Vaikka olisikin, niin täällä Suomessa ette niillä rahoilla juhli pitkään, kun koko maa on kaaoksessa ja rikollisuus räjähtää käsiin.

Juuri näin. Ei moni röhisijä ymmärrä yhtään ongelmien vakavuutta mihin nyt ollaan menossa.

Vierailija
35/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juureksista ja perunoista sosekeittoa, kilotkin karisee. Keittoja ne immeiset ennenkin pisteli menemään.

Ja sulla on sitten varaa tosiaan sähköön, jolla ne keitot soseutat ja lämmität. Ja on vara pitää tuotteet kylminä tai jäässä, kun eihän se sähkö mitään maksa.

Vierailija
36/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Ei moni röhisijä ymmärrä yhtään ongelmien vakavuutta mihin nyt ollaan menossa.

Me röhisijät ei olla tehty idioottimaisia ratkaisuja (kuten otettu järjettömiä asuntolainoja ja vingutettu visaa niin, että korvat soi) . Omat isovanhempani selvisivät aikoinaan 1930-luvulla olleista pulavuosista, vaikka heillä oli liuta lapsia. Eikä kukaan isovanhemmistani elänyt omavaraistaloudessa. Minä olen selvinnyt lasteni kanssa 1990-luvun lamasta. Joo, joutuihan silloin elämään suu säkkiä myöten, mutta ei se elämä nyt loppujen lopuksi erityisen kamalaa ollut. 

Suurimmat ongelmat tulevassa on niillä, joilla on tuloihinsa nähden ihan liian iso asuntolaina JA autolainaa sekä erilaisia kulutusluottoja. Mun äitini opetti mulle jo 1970-luvulla, että velalla ostetaan ainoastaan asunto. Ei mitään muuta. 

Vierailija
37/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan oikein että omistusasunnoilla leveilevät joutuvat nyt maksamaan ja olan takaa.

Ajattelitko että kasvaneet kiinteistöjen hoito- ja pääomakulut eivät siirry vuokriin?

Voin kertoa, että ne siirtyvät niihin täysimääräisinä.

T: Asuntosijoittaja.

Vierailija
38/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheessä tulee tiukat ajat sillä perheessämme on myös keliaakikko, sähkölämmitteinen omakotitalo, pakko olla kaksi autoa sillä julkista liikennettä ei ole sekä lainaa suht reilusti. Nyt ollaan pärjäilty ihan hyvin ja säästöönkin on jäänyt vähän joka kuukausi. Kauhuskenaariona ulosotto.

Lämmitysmuoto kannattaa ainakin päivittää jos mahdollista. Jos tekee liian tiukkaa myykää ajoissa pois ennen kuin olette siellä uo:ssa.

Vierailija
39/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me röhisijät ei olla tehty idioottimaisia ratkaisuja (kuten otettu järjettömiä asuntolainoja ja vingutettu visaa niin, että korvat soi) . Omat isovanhempani selvisivät aikoinaan 1930-luvulla olleista pulavuosista, vaikka heillä oli liuta lapsia. Eikä kukaan isovanhemmistani elänyt omavaraistaloudessa. Minä olen selvinnyt lasteni kanssa 1990-luvun lamasta. Joo, joutuihan silloin elämään suu säkkiä myöten, mutta ei se elämä nyt loppujen lopuksi erityisen kamalaa ollut. 

Suurimmat ongelmat tulevassa on niillä, joilla on tuloihinsa nähden ihan liian iso asuntolaina JA autolainaa sekä erilaisia kulutusluottoja. Mun äitini opetti mulle jo 1970-luvulla, että velalla ostetaan ainoastaan asunto. Ei mitään muuta. 

Lisään tähän vielä, että molemmat ( nyt jo reilusti yli kolmekymppiset) lapseni ovat monesti sanoneet, että heillä oli erittäin onnellinen lapsuus. Vaikka heidän lapsuutensa osuikin lamavuosiin. 

Vierailija
40/96 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Röhisijä on tyhmä kun ei tajua, että ihan jokainen tässä tulee kärsimään. Ja ei tässä todellakaan ole yhtään kenelläkään varaa röhistä.

Itku pitkästä ilosta ja paska tyhjän naurannasta.